Marantz SR7013 & NC+ 4K - 5.1 (PCM 2.0)

shaphar

New member
Witam.
Jestem nowy w temacie. Poszperałem trochę na forum, usystematyzowałem to co zrozumiałem i potrzebuję pomocy.... Jakiś czas temu postanowiłem zainwestować w kino domowe...
Zakupiłem zestaw kolumn głośnikowych Dali Oberon5 5.1 (Sub E9F) i amplituner Marantz SR7013.
Posiadam dekoder NC+ 4K, TV Samsung 65” QE65Q67RAT.
Podłączenie
NC+ 4K —> Marantz SR7013 via Kabel HDMI HDCP2.2
SR7013 —> TV via Kabel HDMI ARC HDCP2.2
Wszystko ładnie, pięknie...tak myślałem. Po zapoznaniu się z amplitunerem (jest to początek moich doznań) zauważyłem że sygnał input z dekodera NC+ do SR7013 jest wyświetlany jako PCM i pokazuje tylko dwa aktywne kanały (rozumiem, że SR7013 dostaje PCM2.0). Oczywiście Marantz ma różne bajery i można ustawić mikserami na wyjściu - jednak to sztuczne polepszanie.
Na TVN leciała jakaś Animacja, niby DD a SR7013 pokazuje sygnał PCM. Sygnał Dolby Digital jest na Nc+ włączony, mało tego na kanale Canal+ 4K dostaje signal DD+ i wszystkie kanały grają elegancko, różnica jest wielka.
W TV mam apkę Netflixa - Netflix via HDMI ARC podaje sygnał DD+ Na SR7013 i gra cudnie.
Podłączenie wydaje się w porządku - tylko martwi mnie obecność tego sygnału PCM 2.0 w 90% kanałów. Marantz dostaje sygnał 5.1 tylko na dosłownie na nielicznych kanałach/programach. Ale dostaje, co daje mi podstawy myśleć, że wszystko po mojej stronie jest Ok?

Pytanie moje brzmi - czy to moje ustawienia/podłączenie? Czy to oferta nc+? Dodam że na co drugim kanale widnieje Znaczek Dolby Digital spodziewałem się że te kanały będą nadawać sygnał 5.1... No może nie wszystkie...ale TVN ? Superhity w sobotę wieczorem?

Dzięki za pomoc!
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
PCM jest zlym sygnalem.. Audio ma dekodowac marantz:

Sygnał dźwiękowy PCM będzie dekodowany w konsoli i wysyłany dalej w postaci nieskompresowanej. Natomiast Bitstream nie jest dekodowany w konsoli tylko wysyłany skompresowany na urządzenie zewnętrzne