Liczba godzin pracy - pomocy

europa777

New member
Witam,

Mam taki problem. Kupiłem telewizor Philiphs 46PFL7665 H. Wyczytałem na tym forum jak wejść w menu serwisowe. Sprawdziłem sobie z ciekawości dwie wartości. Operation hours: 4446. Oraz Operation hours display: 2236. Telewizor mam od 2 tygodni. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to ten telewizor działał 4446 godzin. Przy założeniu 12 godzin dziennie wychodzi około roku!! Po numerze seryjnym wychodzi, że telewizor był wyprodukowany w 2010 roku. Teraz pytanko: czy to duży problem i natychmiast zwrócić telewizor do sklepu? Czy to że sprawdziłem sobie liczbę godzin może być podstawą do zwrócenia w sklepie?

Pozdrawiam
 

accu

New member
Bez reklam
Witam,

Mam taki problem. Kupiłem telewizor Philiphs 46PFL7665 H. Wyczytałem na tym forum jak wejść w menu serwisowe. Sprawdziłem sobie z ciekawości dwie wartości. Operation hours: 4446. Oraz Operation hours display: 2236. Telewizor mam od 2 tygodni. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to ten telewizor działał 4446 godzin. Przy założeniu 12 godzin dziennie wychodzi około roku!! Po numerze seryjnym wychodzi, że telewizor był wyprodukowany w 2010 roku. Teraz pytanko: czy to duży problem i natychmiast zwrócić telewizor do sklepu? Czy to że sprawdziłem sobie liczbę godzin może być podstawą do zwrócenia w sklepie? Jeżeli wiedziałeś ,że to telewizor z wystawy to sklep ma prawo Tobie odmówić przyjęcia zwrotu.

Pozdrawiam

Witam,
Dobrze rozumujesz.Twój telewizor przepracował 4446 godzin. Według mojego skromnego zdania to dużo.
Załączany był 2236 razy. Nie wiem ,czy jest to podstawą do zwrotu ,gdyż wygląda mi na to ,że kupiłeś
w sklepie egzemplarz powystawowy.Mogłeś sprawdzić przed jego zakupem , ile godzin telewizor
pracował.:( Rozumiem ,że zakupu dokonałeś w sklepie stacjonarnym,spróbować zawsze można.
Jeżeli wiedziałeś,że to telewizor powystawowy,to sklep ma prawo Tobie odmówić przyjęcia zwrotu.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

europa777

New member
Witam. Dzięki za odpowiedź. Tak, kupiłem w sklepie stacjonarnym: RTV AGD. Zapytam inaczej. Co byście zrobili na moim miejscu gdyby możliwość wymiany/zwrotu była możliwa. Ogólnie jestem z TV zadowolony, ale jednak przepracowane ma dużo. Podejrzewam, że już nie będzie taki model dostępny bo wiem, że kupiłem ostatni z magazynu. Czy jeżeli się uda to warto wymienić go na Sony HX800 ?

A macie może informacje jaka jest średnia żywotność takich TV?

Pozdrawiam,
 

EndriuFaken

New member
Witam ! Jeśli chodzi o żywotność paneli LCD to niektóre źródła podają szacowany czas pracy do 60 000godzin , plazmy najnowsze oceniane są nawet do 100 000godzin. Ale to że nie powiedzieli Ci że ten sprzęt pracował na ekspozycji może być podstawą do zwrotu/wymiany lub nawet zamiany na inny z ewentualną dopłatą. A przy okazji podałeś mi kolejny przykład na to że ta sieć sklepów do niczego się nie nadaje. (bo chyba dobrze odczytałem że chodzi o RTVeuroAGD) Pozdro ! i polecam plazmę ! mam Panasonic G30 ! !
 

accu

New member
Bez reklam
Witam. Dzięki za odpowiedź. Tak, kupiłem w sklepie stacjonarnym: RTV AGD. Zapytam inaczej. Co byście zrobili na moim miejscu gdyby możliwość wymiany/zwrotu była możliwa. Ogólnie jestem z TV zadowolony, ale jednak przepracowane ma dużo. Podejrzewam, że już nie będzie taki model dostępny bo wiem, że kupiłem ostatni z magazynu. Czy jeżeli się uda to warto wymienić go na Sony HX800 ?

A macie może informacje jaka jest średnia żywotność takich TV?

Pozdrawiam,
Witam,
Jeżeli masz możliwość wymiany na telewizor Sony HX800 to moim skromnym zdaniem warto, lecz sprawdź
go również pod kątem jak długo pracował i jak często był włączany w sklepie, bo to model z 2010 r.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

europa777

New member
Tak, RTV EURO AGD.. grr.. Byłem dzisiaj u nich. Powiedzieli, że jest już stosunkowo późno, jednak po Nowym Roku mam zgłosić reklamacje a centrala ją rozpatrzy. Oczywiście o zwrocie mogę zapomnieć, ewentualnie wymiana. Jakbym wymieniał to po głębszej analizie zdecydowałbym się chyba już na EX720. Tylko, że z jednej strony obecny TV mi się podoba, ale jednak fakt, że nieświadomie kupiłem używany budzi spory niesmak..

60 000 h żywotności trochę mnie uspokoiło:) Dzięki Endriu.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam,

60000 godzin to teoretycznie , a w praktyce bywa jednak różnie. Jak trafiłeś na partię (serię) telewizora z prawidłowo wyprodukowaną matrycą to faktycznie nie masz co się martwić.Lecz bywają wyprodukowane i zamontowane do telewizorów matryce które potrafią ulec uszkodzeniu po znacznie krótszym czasie.Przypadki takie niestety nie należą do rzadkich,pokazują to wypowiedzi pracowników
serwisowych punktów naprawczych telewizorów.:cry:


Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

k&a

New member
Witam,
po wprowadzeniu kodu pojawia się następujący komunikat:

"Dostęp do TV bez zezwolenia spowoduje anul. gwarancji"

jak się to faktycznie wygląda w rzeczywistości???
 

fula

New member
Witam,
po wprowadzeniu kodu pojawia się następujący komunikat:

"Dostęp do TV bez zezwolenia spowoduje anul. gwarancji"

jak się to faktycznie wygląda w rzeczywistości???

W rzeczywistości wygląda to tak:

Każda ingerencja w MS jest odnotowana w pamieci odbiornika, taką pamięć w kazdym autoryzowanym serwisie można ściągnąć do pliku .txt. I tam są zapisane czasy wszystkich wejść i kody zmian.
Jeśli wejścia do MS będą związane z wadliwą pracą odbiornika normą jest utrata gwarancji.
 

accu

New member
Bez reklam
W rzeczywistości wygląda to tak:

Każda ingerencja w MS jest odnotowana w pamieci odbiornika, taką pamięć w kazdym autoryzowanym serwisie można ściągnąć do pliku .txt. I tam są zapisane czasy wszystkich wejść i kody zmian.
Jeśli wejścia do MS będą związane z wadliwą pracą odbiornika normą jest utrata gwarancji.

Witam,
Możesz dowolną ilość razy wchodzić do menu serwisowego. Jeżeli tylko przeglądasz treść poszczególnych opcji menu serwisowego , a nie wprowadzasz zmian , które mogłyby spowodować
wadliwą pracę telewizora lub jego uszkodzenie to absolutnie nie tracisz prawa do napraw gwarancyjnych
świadczonych przez autoryzowany serwis w okresie trwania gwarancji.
Nie mniej , jeżeli wchodzisz do menu serwisowego, to wpierw należy trochę sobie przyswoić wiadomości
co do opcji znajdujących się w tym menu, oraz zaopatrzyć się w słownik techniczny języka angielskiego,aby móc sobie przetłumaczyć treść tego menu , która podana jest w języku angielskim.;)
(Tłumacz Google'a w ostateczności) Jak znasz biegle język angielski to oczywiście jest jeszcze lepiej.
Dobrze jest znać szczegółową specyfikację posiadanego telewizora.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:
Do góry