LG OLED65GA13LA beczkowata matryca i obudowa

Status
Zamknięty.

Faber77

New member
Cześć, jestem nabywcą chyba jednej z ostatnich dostępnych na rynku sztuk 65G13LA, która nie pochodzi ze sklepowej ekspozycji, ale wg sprzedawcy była fabrycznie nowa. Telewizor spodobał mi się tak bardzo, że pomimo pewnych wątpliwości (nieco sfatygowane pudełko ) po pobieżnym sprawdzeniu w sklepie , że matryca jest oklejona i TV nie wygląda na wcześniej wyjmowany z kartonu, podjąłem ryzyko i dokonałem zakupu. Po powrocie do domu ustaliłem na podstawie SN, że telewizor wyprodukowano w marcu 2021, tymczasem ja kupiłem go w czerwcu 2022. Nie znam zasad dystrybucji i zarządzania stanami magazynowymi w LG, ale tak długi okres magazynowania wydał mi się dziwny. Kiedy już powiesiłem TV na ścianie i miałem go okazję po raz pierwszy obejrzeć w całości- od razu dostrzegłem, że matryca jest zakrzywiona. Zarówno w osi poziomej ( po długości) , gdzie jest nieco wklęsła, jednak przede wszystkim wertykalnie, gdzie jest wybrzuszona.Dostrzegam to wybrzuszenie gołym okiem, ale po przyłożeniu poziomicy dopiero widać, jak ono jest znaczące. Kiedy poziomicę przyłoży się od tyłu , okazuje się , że obudowa jest łukowato wygięta do tego stopnia , że w środku widoczny jest prześwit ok 5 mm. To wygięcie przekłada się na analogiczne beczkowate wygięcie matrycy. Telewizor działa i raczej poprawnie wyświetla obraz , o ile potrafię to ocenić , ale kiedy patrzy się pod kątem ostrzejszym niż 45 st. , ten beczkowaty profil konturu, jest już dla mnie wyraźnie widoczny. Także lustrzane odbicia wnętrza pomieszczenia przy wyłączonym TV w matrycy wskazuje na jej sferyczne zniekształcenie (jak w krzywym lustrze). I teraz mam pytanie do doświadczonych i mądrzejszych forumowiczów- co z tym zrobić? Zadzwoniłem do serwisu LG, mają dzwonić w sprawie umówienia wizyty , podczas której będą podobno "prostować TV" , bo jak się wyraził konsultant da się to zrobić na miejscu , u klienta. Może się nie znam, ale brzmi to dla mnie niepokojąco. Czy może ktoś zetknął się już z takim przypadkiem, wadą? Czy to się faktycznie da naprawić, czy powinienem domagać się wymiany na inny egzemplarz/ zwrotu kasy? Jak to może rzutować w przyszłości na obraz, pracę TV? Będę bardzo wdzięczny za wszystkie konstruktywne uwagi i komentarze.
 
Status
Zamknięty.
Do góry