Lg OLED55CX + Onkyo SR607 + UPC Horizon + Netflix z TV

Viperdiesel

New member
Cześć, w ostatnim czasie zakupiłem tv LG OLED55CX, liczyłem na to, że podłączenie i konfiguracja tak jak w przypadku mojego starego TV nie będzie stanowiło problemu jednak mocno się zdziwiłem. Siedzę nad tym tematem już dość długo, więc to forum jest moja ostatnia deską ratunku. Problemow jest kilka...
1) Chcę podłączyć z TV poprzez amplituner Onkyo SR607 zarówno dekoder Horizon UPC jak i PS4 co się udało (hdmi)- tutaj nie wiem jak ustawić możliwość sterowania głośnością pilotem od TV.

2) Kolejna sprawa to dźwięk z TV np. z Netflixa puszczony przez amplituner, wiem że mój ampli nie posiada HDMI pass throught, więc podłączyłem przez kabel optyczny, jednak nadal nie mam audio.

3) Ostatni problem to uruchamianie, chciałbym aby podczas uruchamiania TV włączał się również dekoder UPC, teraz z automaty włącza się PS4...

Dodam, że mam uruchomione HDMI Arc w tv i Simplink.

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

Pozdrawiam
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Wieszak - Zwykły czy regulowany ?

========================
viperdiesel - napisz na PW dostaniesz kontakt.
 
Cześć, w ostatnim czasie zakupiłem tv LG OLED55CX, liczyłem na to, że podłączenie i konfiguracja tak jak w przypadku mojego starego TV nie będzie stanowiło problemu jednak mocno się zdziwiłem. Siedzę nad tym tematem już dość długo, więc to forum jest moja ostatnia deską ratunku. Problemow jest kilka...
1) Chcę podłączyć z TV poprzez amplituner Onkyo SR607 zarówno dekoder Horizon UPC jak i PS4 co się udało (hdmi)- tutaj nie wiem jak ustawić możliwość sterowania głośnością pilotem od TV.

2) Kolejna sprawa to dźwięk z TV np. z Netflixa puszczony przez amplituner, wiem że mój ampli nie posiada HDMI pass throught, więc podłączyłem przez kabel optyczny, jednak nadal nie mam audio.

3) Ostatni problem to uruchamianie, chciałbym aby podczas uruchamiania TV włączał się również dekoder UPC, teraz z automaty włącza się PS4...

Dodam, że mam uruchomione HDMI Arc w tv i Simplink.

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

Pozdrawiam

1. Uruchamiasz amplituner i TV, naciskasz przycisk „żródło” (pomiędzy przyciskiem „Netflix” i „Prime Video”), pilotem od TV aktywujesz port HDMI którym jest połączony ampli z TV, powyżej ikony dla wybranego portu HDMI jest strzałka – wejście do ustawień pilota uniwersalnego, aktywujesz ją joystickiem (w górę) na pilocie od TV, naciskasz kółko (enter), postępujesz zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie TV – w tym aktywowanie funkcji SIMPLINK i/lub AUTO POWER SYNC

2. Na pilocie od TV –
A. Ustawienia – wszystkie ustawienia (ikona z trzema kropkami w pionie) – dźwięk – wyjście dźwięku optyczne, WYJŚCIE DŹWIĘKU OPTYCZNE (lub HDMI ARC) MUSI BYĆ AKTYWOWANE, W PRZECIWNYM WYPADKU MENU KONTEKSTOWE (patrz pkt. B) NIE JEST AKTYWNE DLA TEGO WYJŚCIA
B. Dźwięk – wyjście dźwięku cyfrowego – passthrough (jeżeli nie działa spróbuj AUTO lub PCM)

3. Dzieje się tak ponieważ prawdopodobnie tak skonfigurowałeś funkcję CEC dla PS4 i TV, jak to odkręcić patrz pkt 1. Jeżeli dekoder UPC jest jedyny (nie masz innego połączonego z TV, np. zewnętrznego dekodera TV SAT) jest on rozpoznawany jako domyślny (główny), w konsekwencji jego włączanie i włączanie następuje za pomocą dedykowanego przycisku na pilocie TV (obok power on/off).

Skoro w ustawieniach wyjścia dźwięku wybrałeś HDMI ARC to połączenie kablem optycznym jest nieaktywne. TV może obsłużyć jednocześnie tylko jedno wyjście dźwięku, wyjątkiem jest wybór „wyjście optyczne + wbudowane głośniki TV” jednak w tym przypadku dźwięk w ampli będzie dekodowany jako Dolby Pro Logic. Zdecyduj z którego połączenia (wyjścia dźwięku) chcesz/możesz korzystać, albo HDMI ARC albo kabel optyczny, konfiguracja w obu przypadkach patrz pkt. 2.

Jeżeli problemy z dźwiękiem będą dalej występowały, możesz nacisnąć szybko trzy razy przycisk mute (ikona z przekreślonym głośnikiem) na pilocie TV, pojawi się menu dostępowe. Na dole będą cztery ikony: czerwona, zielona, żółta i niebieska – analogicznie jak na pilocie od TV. Wybór i zatwierdzenie czerwonej ikony to „RESET AV”. Jeżeli Twój TV jest po kalibracji, prawdopodobnie trzeba będzie przeprowadzić ją ponownie.

Jakiekolwiek czynności z Twoim TV, wykonane na podstawie tekstu w tym poście WYKONUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
 
Do góry