LG C9 utrata sygnału z dekodera Canal +

akai_ryu

New member
Witam Serdecznie

Chciałbym poprosić użytkowników o pomoc w sprawie rozwiązania problemu z telewizorem LG C9.

Jestem posiadaczem tego odbiornika od kilku dobrych lat i do tej pory wszystko b.dobrze aż do teraz.

Otóż w piątek TV straci sygnał z dekodera Canal + (4K). Wydawać by się mogło, że to banał , pewnie kabel HDMI lub coś równie prostego.

Niestety ale nie. Próbowałem już chyba wszystkiego i nadal tkwię w tym samym punkcie.

Co rozbiłem do tej pory :

- zmiana kabla HDMI ( 3 różne i za każdym razem to samo)

- podpięcie dekodera pod inny port HDMI (znowu nic, porty HDMI działają poprawianie bo bez problemu np. podpinam lapka)

- aktualizacja softu w TV (mam najnowszy)

- reset fabryczny TV - zrobiony chyba też ze 3 razy i ciągle nic !

- o wyłączeniu zasilania z gniazdka nawet nie wspominam bo kilkanaście razy było robione

Teraz najlepsze, mam w domu muliroom i próbowałem podpiąć drugi dekoder , standardowy bez żadnych nagrywarek itp. i też to samo, TV nie może się z nim połączyć (brak sygnału)

Instalacja antenowa jest dobra, antena podpięta pod TV i wszystkie programy są widoczne (oczywiście nie mogę ich oglądać ale widzę pozycje na liście)

Mało tego przytargałem drugi TV (Panasonic) aby sprawdzić czy ten dekoder 4K nie jest uszkodzony i bez problemu w 2 min łączy się z telewizorem.

Jeszcze jeden interesujący sumptom, po odłączeniu od zasilania, dekoder łączy się z TV, pokazuje się ekran z logo producenta i informacją że nawiązuje połączenie, trwa to jakieś 15 sec i później znowu TV pokazuje, że utracił sygnał , normalnie cuda.
 

rm14

New member
Brak sygnału to komunikat telewizora czy dekodera canal+? To jest bardzo istotne w szukaniu przyczyny.
Domyślam się, że telewizora czyli rozdzielczość dekodera nc+ jest nie taka lub przełączył sygnał z HDMI na gniazdo scart.
Spróbuj tak:
NC+ dekoder zmiana rozdzielczości jak nie widać obrazu
Żeby przejść z Euro scarta na HDMI należy wcisnąć na pilocie dekodera * 3 dla rozdzielczości 1080, * 4 dla rozdzielczości 720 i * 5 dla rozdzielczości 576.
Skrót * 1 lub 2 uruchamiają złącze scart i wyłączają hdmi
 

rm14

New member
W starych dekoderach po telewizji n był na panelu czołowym dekodera przycisk RES i nim zmieniało się to samo.

To co opisałem powyżej dotyczy takiego pilota:
 

Attachments

  • IMG_20221023_120124.jpg
    IMG_20221023_120124.jpg
    143,4 KB · Wyś: 12
Ostatnia edycja:

kola01

Well-known member
Bez reklam
Witam Serdecznie

Chciałbym poprosić użytkowników o pomoc w sprawie rozwiązania problemu z telewizorem LG C9.

Jestem posiadaczem tego odbiornika od kilku dobrych lat i do tej pory wszystko b.dobrze aż do teraz.

Otóż w piątek TV straci sygnał z dekodera Canal + (4K). Wydawać by się mogło, że to banał , pewnie kabel HDMI lub coś równie prostego.

Niestety ale nie. Próbowałem już chyba wszystkiego i nadal tkwię w tym samym punkcie.

Co rozbiłem do tej pory :

- zmiana kabla HDMI ( 3 różne i za każdym razem to samo)

- podpięcie dekodera pod inny port HDMI (znowu nic, porty HDMI działają poprawianie bo bez problemu np. podpinam lapka)

- aktualizacja softu w TV (mam najnowszy)

- reset fabryczny TV - zrobiony chyba też ze 3 razy i ciągle nic !

- o wyłączeniu zasilania z gniazdka nawet nie wspominam bo kilkanaście razy było robione

Teraz najlepsze, mam w domu muliroom i próbowałem podpiąć drugi dekoder , standardowy bez żadnych nagrywarek itp. i też to samo, TV nie może się z nim połączyć (brak sygnału)

Instalacja antenowa jest dobra, antena podpięta pod TV i wszystkie programy są widoczne (oczywiście nie mogę ich oglądać ale widzę pozycje na liście)

Mało tego przytargałem drugi TV (Panasonic) aby sprawdzić czy ten dekoder 4K nie jest uszkodzony i bez problemu w 2 min łączy się z telewizorem.

Jeszcze jeden interesujący sumptom, po odłączeniu od zasilania, dekoder łączy się z TV, pokazuje się ekran z logo producenta i informacją że nawiązuje połączenie, trwa to jakieś 15 sec i później znowu TV pokazuje, że utracił sygnał , normalnie cuda.

Ale o jakim sygnale piszesz? Może to dekoder CANAL+ wyświetla Ci komunikat o braku sygnału z anteny sat? To by też tłumaczyło, dlaczego dekoder od mulitiroom nie działał w tej samej instalacji.
Jak naciśniesz przycisk MENU na pilocie dekodera, to widzisz na telewizorze menu dekodera?
 

akai_ryu

New member
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź, zaraz będę sprawdzał czy to coś pomoże. Informacja o braku sygnału wyświelana jest przez TV. Sygnał z anteny sat jest czysty i silny dlatego jak podłączę antenę bezpośrednio do TV to wykrywa wszystkie kanały.

Mam już nowszego pilota ale coś poszukam na nim
 

Attachments

  • IMG_20221023_130602.jpg
    IMG_20221023_130602.jpg
    1,5 MB · Wyś: 15

rm14

New member
jak nie dasz rady na tym pilocie to podłącz do telewizora na którym widziałeś obraz z dekodera i ustaw rozdzielczość ekranu na 1080

Na tym pilocie przycisk +OPT przytrzymać 5 sek i numer odpowiadający rozdzielczości. Nie wiem czy tak samo jak podałem wyżej ale dla UHD jest 8

Jak już coś zobaczysz na ekranie to wtedy w ustawieniach zrobisz docelowo. Jeżeli przy ustawionym trybie UHD obraz zniknie to może kabel nie przenosi rozdzielczości 4K albo amplituner wpięty po drodze.
 
Ostatnia edycja:

akai_ryu

New member
tak, na 8 jest jest 2160 a na 3 jest 1080, próbowałem z pilota i jest to samo, ale ide podłączyć go pod inny tv i ustawić rozdzielczość.
 

Attachments

  • IMG_20221023_132849.jpg
    IMG_20221023_132849.jpg
    1,4 MB · Wyś: 17
  • IMG_20221023_132905.jpg
    IMG_20221023_132905.jpg
    3 MB · Wyś: 16

rm14

New member
Jeżeli podłączysz do tv lgc9 inne urządzenie 4k i będzie działał w UHD tzn że coś z canal+ , a jak nie pójdzie to kabel albo TV
 

rm14

New member
Podjedź gdzieś z dekoderem żeby spróbować na innym tv 4k bo prawdopodobieństwo że to tv ma skopane uhd jest małe.
Już bywało w nc+ że po aktualizacji softu z automatu dekodery traciły obraz. Często infolinia C+ pomagała bo mieli jakiś tajemny ciąg przycisnieć i dekoder ruszał.
Na forum satkurier pisali o tym.
 
Ostatnia edycja:

akai_ryu

New member
Jasne mogę podjechać do pobrania punktu Canal +, ale wiesz , najbardziej irytujące jest to, że nawet zwykły dekoder ten FHD też nieodpala, są takie same objawy jak na tym 4K. Port i kabel w TV są Ok bo inne urządzenia działają bez problemu. Dlatego to takie dziwne jest.
 

rm14

New member
Zadzwoń do infolinii c+ bo jak drugi w full HD nie idzie to coś musi być z softem dekoderów skoro ten 4k w 1080 startuje.
Może coś z hdcp skopali i dlatego
 

akai_ryu

New member
Na infolinie już dzwoniłem jedyne co mogę to iść na diagnostykę do punktu. Gdybym miał tak od początku to też bym pomyślał , że to dekoder, ale on działał dokładnie na tym tv i nagle coś się zrypało. Więc skoro działał wcześniej to chyba soft jest Ok. No chyba , że wyszła nowa aktualizacja na soft dekodera, o której nie wiem i dlatego teraz zaczęło się kopać. Jednak gdyby tak było to na infolinii od + już by o tym wiedzieli bo chyba więcej niż jeden użytkownik byłby dotknięty tą usterką.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Jeszcze raz zapytam: czy na włączonym dekoderze Canal+, jak na pilocie od dekodera naciśniesz przycisk MENU, to widzisz menu?
Info o braku sygnału zdecydowanie bardziej bym kojarzył z syganałem z anteny (tutaj SAT, jeśłi to dekoder SAT).
 

akai_ryu

New member
Nie, dekoder nie reaguje na menu z pilota. Też obstawiam na początku antenę, dlatego podpiąłem antenę SAT bezpośrednio pod TV i wyszukał mi wszystkie kanały oferowane przez Canal+. Tak więc porzuciłem ten trop bo sygnał z anteny wydaje się być OK. Jak już też pisałem podpiąłem ten dekoder 4K pod TV FHD i wszystko działało więc to chyba jednak nie sygnał z anteny.
 

VitoCx

Member
Jakie masz jeszcze urządzenia podłączone do tv? Jeśli są jakieś to odłącz wszystko i podłącz tylko dekoder. Czasami CEC może blokować.
 

akai_ryu

New member
Cześć raz jeszcze, udało się pomogła aktualizacja softu, trzeba było wyłączyć tylko ultra HD Deep Colour i śmiga aż miło.

Dzięki raz jeszcze wszystkim za każdą sugestie i chęć pomocy. Naprawdę bardzo to doceniam.Oby nic wam się nie psuło :)
 
Do góry