LED 55 cali do 5000zł czy 46 cali za mniej

Tomek_Kapsel

New member
Witam wszystkich!
To pierwszy mój post na tym forum. Pogrzebałem wcześniej trochę starając się wybrać odpowiedni dla mnie model ale nie jest to łatwe - jestem raczej laikiem w temacie, dlatego zdecydowałem się napisać.
Szukam fajnego telewizora głównie do filmów przy piwku i popcornie, meczów reprezentacji w nogę, koncertów z blu-ray, bajek dla zbliżającego się dzieciaka, i żeby pogadał czasem przy obiedzie.

1. Jak duże jest pomieszczenie w którym ma być telewizor? część "salonowa" połączona jest z jadalnią - razem jest to prostokąt ok 9m/4m. Sama część z kanapą to połowa czyli ok 18m2 ale nie jest to jak napisałem oddzielone od jadalni żadną ścianką/drzwiami itp
2. Jak daleko siedzimy od ekranu telewizora? głowa przy głównym siedzisku kanapy jest ok 3,7m od ściany na której ma wisieć TV.
3. Ile osób zasiada przed telewizorem? 2-4
4. Czy siedzimy na wprost ekranu czy również bokiem do ekranu? na wprost, chociaż ze stołu jadalnego też widać ale wtedy kąt jest ok 45 stopni - nie jest to jednak żaden warunek aby obraz miał być dobrze widoczny z jadalni
5. Telewizor ma stać czy ma wisieć? będzie wisieć
6. Jak słońce świeci w pokoju? dość sporo słońca. okna z 3 stron - z lewej, na przeciwko i z prawej strony trochę dalej. Do filmów i oglądania w ciągu dnia można jednak opuszczać rolety przyciemniające.
7. Jaki masz obecnie telewizor? duży kineskop, nie wart wspomnienia.
8. Co chcemy aby telewizor posiadał? TV zamierzam wykorzystywać głównie do filmów zarówno z Blu-ray jak i z pen drive, łatwy w obsłudze internet, filmy z aplikacji internetowych, aplikacje typu VOD, Ipla, czasem koncerty z blu-ray, prezentacje zdjęć i filmów z wakacji, może kiedyś do gier, ale na pewno nie będę maniakiem gier.
9. Jaki sygnał będzie podłączony do telewizora? póki co naziemna cyfrówka, może kiedyś polsat cyfrowy
10 Jakie urządzenia? dysk zewnętrzny, kino domowe z amplitunerem Sony STR-DH810, laptop