Łączymy siły - wypalone logo stacji tv- wysyłamy prośby do nadawców.

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
ale nie chodzi mi o napisy np jak puszczasz z mkv. tylko takie np ogladasz m jak milosc np :D konczy sie odcinek leca napisy i jest obraz np mroczkow :D i jak leca napisy po srodku ekranu od dolu do gory to wzdloz kazdej linijki napisow jest jakby taka poswiata :) wzdluz ekranu.

kontrast 35? a reszte na jakim poziomie masz? jak ja zjechalem do 40 to juz dla mnie za ciemny obraz.

Wiem, że chodzi o napisy w TV. Nie przejmuje się, że za ciemno. Na razie chucham na panel po destrukcji od TVN24. Resztę mam kontrast 35 lub nawet 30, jasność -6, kolor 35, ostrość 30. Używam też innych ustawień z menu. Przeważnie THX. Nie można przecież dać się zwariować w tym uważaniu na loga.
Napisy w serialach TVP sprawdzę.

Pozdr.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Logo Discovery

Czy mi się zdaje, ale chyba logo jest jak w Holandii. Zmienili czy tak było ?

Widzieliście nowy TVNBiznes ? Tu dopiero będzie się działo.

Pozdr
 

miniasy

New member
Szacunek i podziękowania dla Kolegów, którzy powodują zmianę podejścia stacji telewizyjnych do nas Widzów.

W swoim obecnym tv, odnalazłem takie "ochronne" funkcje:
- "panel boczny" - zmienia jasność paska bocznego podczas ogladania mat. filmowych w formacie 4:3 (...) zapobiega powstawaniu "obrazu szczątkowego" panelu;
- "przesuw pixela" - wybiera tryb dla wahań częst. obrazu, aby zapobiec powstawaniu "obrazu szczątkowego";
- "przesuwający się pas" - przewija pionowy pasek (wiadomo po co ;)

Tak, więc Producenci dostrzegli problem :? Szkoda, że niektórzy "dostarczyciele" telewizyjni są oporni.
A tak na marginesie - jaki jest koszt przez stację "zmiany" loga na transparentne?
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Szacunek i podziękowania dla Kolegów, którzy powodują zmianę podejścia stacji telewizyjnych do nas Widzów.

W swoim obecnym tv, odnalazłem takie "ochronne" funkcje:
- "panel boczny" - zmienia jasność paska bocznego podczas ogladania mat. filmowych w formacie 4:3 (...) zapobiega powstawaniu "obrazu szczątkowego" panelu;
- "przesuw pixela" - wybiera tryb dla wahań częst. obrazu, aby zapobiec powstawaniu "obrazu szczątkowego";
- "przesuwający się pas" - przewija pionowy pasek (wiadomo po co ;)

Tak, więc Producenci dostrzegli problem :? Szkoda, że niektórzy "dostarczyciele" telewizyjni są oporni.
A tak na marginesie - jaki jest koszt przez stację "zmiany" loga na transparentne?

Ja dołożyłbym jeszcze różne screen savery i display-off.
Niektórzy są oporni więc trzeba ich z uporem maniaka zmiękczać.
Ile kosztuje zmiana transparentności ? Wydaje się, że nic lub niewiele.
Ale o to trzeba by pytać tych, którzy to wytwarzają.
Ile by to miało jednak nie kosztować to ucieczka widzów i sposób postrzegania stacji jest bezcenny.

Pozdr.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Ja do dziś nie dostałem żadnej odpowiedzi znikąd. Na UOKiK i KRRiT trzeba będzie chyba trochę poczekać. Moi faworyci z TVN milczą na całej linii. Discovery HD chyba czasowo można skreślić z czarnej listy, bo coś tam się dzieje na lepsze. Dziś chcąc wesprzeć Kolegów zabrałem się za pisanie do History HD, ale tekst wyszedł mi na tyle ogólny, że postanowiłem zamieścić go na forum.
Nie roszczę sobie do niego żadnych praw autorskich ;), więc możecie Koledzy wykorzystać go w całości, częściowo, ze zmianami lub bez. Może część z Kolegów "leniuszków", którym nie chce się tworzyć własnego tekstu skorzysta z tego co jest i wyśle kilka maili do "medialnych szkodników". :cool:

Tekst poniżej:

Szanowna Redakcjo

Od dość dawna jestem widzem Waszego kanału (stacji), który oglądam często i długo.
Jednakże częstotliwość oglądania znacznie spadła (niemalże do zera) od czasu, kiedy z niepokojem zauważyłem, że po Logo (logotypie) Waszego kanału pozostaje mi na ekranie „obraz szczątkowy”, którego usunięcie jest żmudne i czasochłonne. Gdybym nadal oglądał Wasz kanał z tą samą częstotliwością, co dotychczas to obawiam się, że na trwałe uszkodziłbym matrycę telewizora w miejscu ekspozycji Waszego Logo. Często dochodzi do sytuacji niemalże paranoidalnej, gdy bardzo zależy mi na obejrzeniu jakiegoś Waszego programu, a nie chcę narażać odbiornika TV na dalszą ekspozycje matrycy Waszym Logiem, i zmieniam proporcje obrazu na maksymalny ZOOM. Jakie zniekształcenie całości materiału to powoduje nie trzeba chyba mówić? Mając okno na świat muszę z uporem maniaka zawężać to okno do dziurki od klucza. Sens posiadania dziś nowoczesnego telewizora mija się zatem zupełnie z celem dzięki m.in. Waszej stacji.
Jest rzeczą ogólnie znaną, że wszystkie dostępne na rynku odbiorniki TV, niezależnie od rodzaju zastosowanej w nich matrycy (LCD,PDP, OLED), nie są odporne na długą ekspozycję jaskrawymi, dużymi i nieprzezroczystymi elementami (Logo, paski info, menu gier itp.). Ostrzeżenia o takich zagrożeniach umieszczają wszyscy producenci odbiorników telewizyjnych w instrukcjach ich użytkowania. Oczywiste jest zatem, że każdy produkowany dziś telewizor posiada wewnętrzne mechanizmy ochrony przed tym niekorzystnym zjawiskiem. Są one jednak niewystarczające. Potrzebne są zatem dodatkowe mechanizmy zewnętrzne tj. współpraca nadawców telewizyjnych w zakresie zmiany grafiki elementów stałych nadawanych wraz z treścią. Przykłady stacji telewizyjnych „przyjaznych” widzom i ich odbiornikom telewizyjnym można mnożyć.
Chciałbym nadal oglądać Wasz kanał tak samo intensywnie jak kiedyś, ale bez obawy, że to oglądanie uszkodzi mi trwale dość drogi telewizor.
Może to nastąpić jednakże wtedy i tylko wtedy, gdy wsłuchacie się Państwo w uwagi Waszych widzów, działających w dobrej wierze w celu ochrony choćby własnych praw konsumenckich, ale i de facto w interesie Waszej stacji, i zmienicie wzorem innych, szatę graficzną Waszego Logo (logotypu) na mniejszy, mniej jaskrawy i bardziej przezroczysty. Jestem przekonany, że nie tylko nie ubędzie Wam widzów, ale zmieni się również radykalnie sposób postrzegania Waszej stacji, jako przyjaznej widzom i ich dość kosztownym telewizorom.
Oczywiste jest więc, że stosowanie dziś tak agresywnego Logo szkodzi nie tylko telewizorom, ale także wizerunkowi nadawcy. Zapewniam Państwa, że informacje o tym, który nadawca jest „przyjazny”, a który nie, dość szybko są rozpowszechniane w Internecie.
Truizmem zatem jest, że zmiana szaty graficznej Waszego Logo (logotypu) wymaga podjęcia szybkich i radykalnych działań.
Mając na uwadze wszystko powyższe oraz chcąc pozostawać nadal Waszym stałym widzem, proszę nie tylko w swoim imieniu, abyście podjęli Państwo szybkie działania we wspomnianym zakresie.

Pozdrawiam pozostając w oczekiwaniu …….

Imię Nazwisko, Miejscowość (lub cokolwiek)

Pozdrawiam
 

m@rcin

Member
....Na razie chucham na panel po destrukcji od TVN24. Resztę mam kontrast 35 lub nawet 30, jasność -6, kolor 35, ostrość 30. Używam też innych ustawień z menu. Przeważnie THX. Nie można przecież dać się zwariować w tym uważaniu na loga.
Napisy w serialach TVP sprawdzę.

Pozdr.
I jak efekty po tym SPA?;)
Nie są już tak widoczne?
 

miniasy

New member
(...) Ile kosztuje zmiana transparentności ? Wydaje się, że nic lub niewiele.
Ale o to trzeba by pytać tych, którzy to wytwarzają.
Ile by to miało jednak nie kosztować to ucieczka widzów i sposób postrzegania stacji jest bezcenny.

Pozdr.

O tym koszcie, to napisałem, pod wpływem postu kolegi asked (o ponoszonych kosztach przez stację). Ale źle go najpierw odczytałem ;)
Pisał o kosztach "przed", a nie o kosztach zmiany...
 
Ostatnia edycja:

mateusiak22

New member
Jeśli ktoś ma jakiś uniwersalny tekst mailowy niech mi go poda i listę stacji do których mam wysłać maile.


Sent from my Lumia 520 using Tapatalk
 

digitalus

Banned
Jeśli ktoś ma jakiś uniwersalny tekst mailowy niech mi go poda i listę stacji do których mam wysłać maile.


Sent from my Lumia 520 using Tapatalk

Kliknij na link nizej i na pierwszy link w tym poscie.
http://www.hdtv.com.pl/forum/1000716-post155.html
W liscie napisz ze sa powidoki po logo.Logo jest zbyt jaskrawe.Do listu mozesz dolaczyc ostrzezenie z instrukcji telewizora i odpowiedzi na podobny problem od stacji telewizyjnych np tvp sport hd i fox.Kanaly axn i eurosport najdaja program w niemczech z polprzezroczystym logo bo telewidzowie wysylali skargi ze logo jest zbyt jaskrawe i niszczy telewizory.


adresy e-miail


tvn24
kontakt24@tvn.pl
widzowie@tvn.pl

AXN
axn_poland@spe.sony.com

Eurosport
eurosport@eurosport.pl

History hd
tomasz.wysocki@aetn.co.uk
 
Ostatnia edycja:

digitalus

Banned
Na kanale informacyjnym paski sa zbyteczne .Jesli wazniejsze sa paski informacyjne to mozna zrezygnowac z nadawania wizji , bedzie taniej.Nie trzeba bedzie zatrudniac tak wiele osob.Paski informacyjne na calym ekranie, po lewej stronie ekranu kwadracik , po prawej stronie ekranu kwadracik, na srodku tez kwadracik moze jakis kwiatek bedzie ladniej:)

Dobrym przykladem kanal informacyjny ABC News z australii.Logo polprzezroczyste a grafika ekranowa pojawia sie tylko przez chwile.Czyli mozna nadawac kanal informacyjny bez paskow.


ABC News Queensland 1 Jan 2013 - YouTube
 
Ostatnia edycja:

asked

New member
ok ale u nas w kraju jest takie podejście i przez jakiś czas się ono nie zmieni.

Wyczytałem gdzieś, że to dlatego, ponieważ stacja chce dotrzeć do wszystkich Klientów...tych głuchoniemych też. Oczywiście to była jakaś tam opinia która w jakimś stopniu uzasadnia taki stan rzeczy. Na tym się nie znam dlatego ciężko mi jest się do tego odnieść.
 

Kleofas11

Active member
Bez reklam
Co do tego, że Klienci dają im kasę to masz 100% racji ale podejście w korpo jest takie, że na 1 straconego przyjdzie 3 nowych. :)
W sumie się to sprawdza dlatego korpo robią tylko pod tzw. "grubych Klientów".
Reszta ich nie obchodzi.

Rynek płatnej telewizji w Polsce już się nasycił.
Klientów nie będzie przybywało.
Za kilka lat DVB-T, Internet (wszystkie treści za friko i w każdej możliwej jakości) oraz Smart TV pozamiatają kablówki/platformy satelitarne.
Zostaną przy nich głównie psychofani płatnych kanałów sportowych i amatorzy oglądania milionów reklam na 100 - 150 kanałach, z czego i tak oglądają max 20.

NC+ jakoś się nie chwali ilu klientów ma w poszczególnych pakietach.
Coś mi się zdaje, że prawdziwy obrót w tej korporacji robi biedniejsza klientela.
....................
CP podał ostatnio swoje statystyki.
Oczywiście gros klienteli to abonenci tańszych opcji.
W NC+ musi być podobnie.
 
Ostatnia edycja:

asked

New member
Tak, zgadzam się z tym ale jak zwykle mam jakieś ale ;)...ale w przypadku stacji TV musiałoby z nich zrezygnować taka ilość Klientów aby reklamodawcy stwierdzili, że nie opłaca się u nich wykupować czasu antenowego..a to raczej mało prawdopodobne.
 

SDman

Banned
Witam,
ja wiem dlaczego nabil posty bez jakiejkolwiek pomocy.
Prosiłem aby zaniechać dyskuty ale zawsze ktoś się
wyłamał, zacznijmy od teraz - START.

Pozdr.
 

asked

New member
Nowa plazma Panasonic - wypalone logo stacji tv.

@dogitalus - forum służy do wymiany zdań i do kiedy bede miał cos do powiedzenia bede mówił. Równie dobrze mozesz Ty nie zaglądać na to forum.
To co robisz nazywa sie dyskryminacja ze względu na poglądy.

@SDman - czy Ty uważasz ze chodzi mi o posty? Jak dla mnie ich liczba nic nie wnosi i nie stanowi wartości człowieka.
Możecie mi wstawić 0 statyczne ;).

Panowie mniej nienawiści a więcej luzu...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ostatnia edycja:
Do góry