Kupno TV LG 50QNED813QA VS ???

cobra833

New member
Jestem tu nowy. Witam!
Jestem na kupnie tv. Wybrałem model

LG 50QNED813QA​

Ale niestety problem z dostępnością w internecie.
Ktoś może wie czy jest jakiś jego "seryjny" następca tzw nowszy model.
Dziękuję za każdą odpowiedź!
 

janwoj

New member
Czy ktoś z posiadaczy tego modelu TV jak w temacie spotkał się z tym problemem poniżej i opisanym przez parę osób w komentarzach:

W dniu 04.01.2023r. odebrałem telewizor model 50QNED813QA i po paru dniach obserwacji stwierdzam, że generalnie telewizor podoba mi się wizualnie i funkcjonalnie poza jednym elementem a mianowicie małym kątem obserwacji wynoszącym ok. 50-60st. Powoduje to, że poza tym obszarem gwałtownie spada jakość kolorów, które widoczne są jako wyblakłe. Dziwi mnie to, że ten parametr nie jest podawany w danych technicznych zarówno producenta LG jak i sprzedawcy EURO-net. Po wnikliwej analizie doszedłem, że w tym telewizorze zastosowano matrycę VA, która m.in. charakteryzuje się dość wąskim polem obserwacji o czym nigdzie nie napisano a jest to bardzo ważna informacja dla użytkownika decydująca o wyborze tego, czy innego modelu. Okazuje się, że stwierdzenie takiej uciążliwości w działaniu sprzętu możliwe jest dopiero po rozpakowaniu w domu. Z tego co zauważyłem, podobny model do mojego, ale 55QNED813QA, czyli o większym ekranie wyposażony jest w matrycę IPS pozbawionej wspomnianej wady. Kontaktowałem się z serwisem , który stwierdził, że rodzaj matrycy nie jest specyfikowany i tyle, bo oczywiście matrycy nie da się wymienić, bo ten typ czyli VA tak ma, o czym przy zakupie nie wiadomo. Chyba ten temat jest specjalnie przemilczany. Miałem już parę tego typu TV (płaskich) i pierwszy raz spotkałem się z takim problemem. Na razie zareklamowałem sprzęt w ramach rekojmi i czekam na odzew.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
To nie jest wada telewizora ale cecha.
Jeśli nie dopytałeś wcześniej i nie otrzymałeś nieprawdziwych potwierdzeń to reklamacji maja prawo nie uznać.
 

janwoj

New member
Dzięki za odpowiedź, ale jestem innego zdania i uważam, że taka istotna "cecha" powinna być zaznaczona w danych technicznych, bo dotychczas w TV, które miałem takiego przypadku nie miałem a często w opisie było zaznaczone, że kąt wynosi 178st, co akurat mogłoby być pominięte, bo trudno wyobrazić sobie większy kąt. Natomiast jak stanowi on 1/3 to jednak jest to dość istotny szczegół dla użytkownika. W komentarzach sklepu EUROnet zauważyłem jeszcze parę takich niepochlebnych opinii. Czasami trudno pytać o coś z czym nigdy nie spotkałem się i nawet nie przyszłoby mi to do głowy. Teraz przy kolejnym zakupie już będę mądry. W sklepie na ogół patrzy się wprost na ekran a nie biega się po kątach sklepu, bo często nie ma na to warunków. Najdziwniejsze jest to, że TV mógłbym zwrócić, gdybym kupił przez internet (niestety w magazynie centralnym nie było) i zmuszony byłem do zakupu w sklepie, chociaż i tak nie miałem możliwości zobaczyć go, bo ze sklepu pojechał do magazynu centralnego a potem do mnie, gdzie tu sens i logika. Ponadto, gdyby mi powiedziano, że kąt widzenia wynosi 178st to i tak nie miałbym jak udowodnić, że mnie wprowadzono w błąd chyba, żeby każdą rozmowę z konsultantem nagrywać.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
To trochę tak jakby nie podano , że nie ma 3D , o które też nie pytałeś i powinni wymienić Ci wszystkie możliwości których telewizor nie ma.
Technologia jest opisana w informacji. Właśnie dlatego mozęsz spędzić i [pół dnia w sklepie aby, sprawdzić czy dopytać.
 

janwoj

New member
W sklepie nieraz miałem okazję zauważyć, że ja miałem większą wiedzę niż konsultant, także do tych informacji trzeba mieć spory dystans. W sklepie głównie rozmowa ukierunkowana jest na naciągnięcie na ubezpieczenie niż pokazanie wszystkich za i przeciw danego sprzętu. Przy sprzęcie mam wrażenie, że postęp technologiczny idzie z postępem a nie cofa się a w tym przypadku odnoszę wrażenie, że jest odwrotnie. Uważam, że nie mamy co dalej dyskutować, bo jak widzę nasze poglądy są całkowicie różne.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Po to jesteś na sklepie żeby wypytać, masz nieograniczony czas i możesz wszystko sprawdzić na własne oczy.
 
Do góry