Kubica

SCOTI

New member
Ile zarabiają najlepsi w F1 tego dokładnie się nie dowiemy, ale fachowcy wyliczyli że najlepiej obecnie zarabiający kierowca Formuły 1, Fin Kimi Raikkonen (Ferrari) dostaje za sezon 51 mln dol. Anglik Lewis Hamilton podpisał w styczniu pięcioletni kontrakt ze stajnią McLarena wart 140mln dol. Eksperci uważają że jest on w stanie zarobić na Formule1 nawet miliard zielonych. Siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera fachowcy oceniają na minimum 850 mln! Kubica na razie dostaje „ledwie” 2,8mln dol. za sezon, ale jego kontrakt z BMW wygasa po tej edycji. Nowy może być nawet 10-krotnie wyższy, oczywiście pod warunkiem że nasz kierowca będzie regularnie stawał na podium. Każdy wyścig F1 ogląda co najmniej sto milionów widzów w ponad stu krajach.
Zarabiając takie pieniądze mogą sobie pozwolić na wszystko. Pytanie tylko czy znajdują czas żeby je wydawać.
 

Sansei6

Member
Bez reklam
Historyczny moment, wszystko dobrze szło od piątku, więc....... zaryzykowali?! :D Świetnie, aż w to nie wierzę, jutro będzie start!!! Uff
A czułem dziś że może być wysoko!!!
 

SCOTI

New member
Rewelacja!!! pierwsze pole position w historii BMW i Kubicy.
Chyba nikt się nie spodziewał że BMW zrobi już w tym sezonie takie postępy. Ferrari i McLaren już teraz muszą się obawiać BMW. Teraz już chyba nikt nie ma wątpliwości że Robert jest lepszym kierowcą od Heidfelda. Jeśli RK będzie tak jeździł to sądzę że zainteresowanie F1 w Polsce wzrośnie i to bardzo.
 
Ostatnia edycja:

SCOTI

New member
Nawiązując do poprzedniego wyścigu znalazłem fragment wywiadu RK dla Przeglądu Sportowego potwierdzający chorobę i ogromne zmęczenie po wyścigu.
Po poprzednim wyścigu był pan wyczerpany. Czy do Grand Prix Bahrajnu będzie pan lepiej przygotowany?

Robert Kubica: W Malezji odbywa się najtrudniejsze Grand Prix sezonu, a ja miałem tam 38,8 stopnia gorączki. W takim stanie większość ludzi zostaje w łóżku, a ja musiałem wsiąść do samochodu i przejechać półtoragodzinny wyścig. Stąd moje zmęczenie na mecie. Potem miałem kilka dni wolnego, aby wydobrzeć. Teraz jestem już zdrowy i w pełni gotowy do kolejnego startu.

Będąc w takim stanie zajął drugie miejsce co potwierdza wielką wolę walki i wielkie umiejętności.
 

albert123

New member
Nie ma sie co podniecac przeciez to dopiero kwalifikacje.
Wezcie pod uwage predkosci maksymalne o 7 km/h mniejsze niz ferrari i mclaren nie sadzicie ze kubica az tak duzo jest w stanie odrobic na zakretach chyba ze ma lekki bolid wiec nalezy sie spodziewac szybki zjazd do pit stopu. Co nie ulega watpliwosci ze jest wielki w koncu to pierwszy kierowca od ok 2 sezonow gdzie wygral pole position nie liczac ferrari i mclarena. Oj bedzie sie jutro dzialo!!!
 

Sansei6

Member
Bez reklam
albert123 co od tych szybkości na prostych to ja bym tak wielkiej wagi nie przykładał. Wszystko zależy od ustawienia bolidu, a jak wiemy jak narazie w tym sezonie BMW nastawia się na zakręty, na których można zdobyć znacznie więcej czasu będąc w nich szybkim, niż te 7 czy nawet 10 km/h na prostej. Nie wiesz tego, tłumaczyć dalej?
Co do zalanej ilości paliwa, to cóż, okaże się jutro dokładniej czy i ile jest lżejszy, bo byćmoże różniece nie będą jakieś kolosalne ;)
 

***mach***

New member
To jak panowie, kto teraz jest faworyzowany w bmw ;)
Ja juz przestaje sie nad tym zastanawiac i wkoncu chce dac sie ponieść emocjom wylącznie sportowym (mam nadzieje)
 

ciaptak

New member
dokladnie tak, czas odlozyc wszystko na bok i zaciskac kciuki za naszego kierowce! czuje nosem kolejne podium dla RK. mysle, ze moze nawet.....tak tak wygrac:grin:
 

albert123

New member
Witam !
Nie chce tu byc zlym prorokiem ale Robert ma male szanse nawet na drugie miejsce dlatego ze prawdopodobnie kubica zjedzie do boksu jako jeden z pierwszych a potem utknie gdzies w stawce i to bedzie koniec ale badzmy dobrej mysli i czekamy do 13.30
 

***mach***

New member
Nawet jak ma malo paliwa to nie przekresla jego szanse. wazne zeby przed tankowaniem zyskal dystans. wystarczy 10-15sekund. najgorszy wariant jest, jak by RK utnął po pitstopie za kims kto jedzie na 1 tankowania ale takiego ryzyka nie ma gdyz do 6 miejsca wszyscy jada co najmniej na 2 zjazdy. Nawet jak po tankowaniu spadnie powiedzmy na 5 miejsce to po zjezdzie pozostalych i tak wyjdzie na poczatek. Wiadomo ze nie utknie za kimś kto wolno jedzie gdyz startuje przeciez z 1 miejsca wiec wszyscy maruderzy meda daleko za nim. Obstawiam ze 2-5miejsca beda jechać cały czas bardzo blisko siebie. No chyba ze go Hamilton wyprzedzi na starcie to wtedy d**a. Juz nie dlugo :)
 

Sansei6

Member
Bez reklam
10-15 sek nad drugim? Uuuuuuuu to by było, jak się nic nie wydarzy to i tak wątpię, niech on będzie miał chociaz 5 sek nad kolejnym za nim (Massa/Hamilton) I oby wyjechał, przed np Kova czy innymi jadącymi z większą ilością paliwa, choćiaż kto wie jaki będzie miał plan na drugi stint, możliwe że będzie miał dłuższy - więcej paliwa i wtedy nie popędzi od razu, może nawet badzo mu nie przeszkodzą wtedy ci bardziej dotankowani ;) ale to jedna z opcji ;)
 

ciaptak

New member
no to jak juz sie bawimy w typowanie to ja tez:) moim zdaniem robert zjedzie do boksu mnniej wiecej w tym samym czasie co cala czolowka tj 4-5 okrazen roznicy miedzy nimi. po starcie na 1 luku bedzie na pewno pierwszy, bo starty ma zawsze dobre, a felipe nie zaryzykuje. najbardziej obawiam sie za za RK na 2 miejsce wyskoczy hamilton:confused:. tak jak pisalem wczesniej, wierze w zwycistwo. robert jest profesjonalista i zawsze idzice na maxa. jak to ma zwyczaju mawiac "włodek" to jest fighter!:cool: tor jest nowy i szeroki, moze byc sporo wyprzedzan jak na F1.

edit:
zwyciestwa nie ma ale tez jest fajnie:)
 
Ostatnia edycja:

SCOTI

New member
Wspaniały wyścig. Ferrari poza zasięgiem reszty. Kubica znowu na podium, tym razem na miejscu trzecim. Bardzo słabo McLaren. Chyba zrobili duży błąd pozbywając się Alonso. Czyżby BMW stało się drugą siłą w F1.
Mario Theissen bardzo chwalił po wyścigu RK:

„On mógł być na pole position już w Melbourne. To pokazuje, że zatrudnienie go było właściwą decyzją. Robert może stać się jedną z gwiazd F1.”

O utracie wagi przez kierowcę BMW, która wpłynęła pozytywnie na jego osiągi powiedział natomiast:

„Jasne było, że Robert może polepszyć swoje osiągi poprzez utratę wagi, ponieważ to co on utraci może zostać dodane do balastu bolidu – to powoduje, że bolid jest szybszy.”
 

Sansei6

Member
Bez reklam
Problem był ogólnie ze startem, ale to Fer tak odjeżdża ;) no i jesze ten olej ... i tak było pięknie, poprostu tym razem żaden z czerwonych nie podarował miejsca wyżej na podium RK ;)
 

***mach***

New member
no tak, czytalem wywiady z Kubicą. Wjechal w olei i dlatego mial problemy na poczatku, mówil ze byl przekonany ze ma przebitą opone, dopiero później sie dowiedzial ze to olej.
Trzeba przyznać że heidfeld tez ładnie pojechał. Jak by nie patrzeć to awansował o 2 pozycje. Bałem się że na drugim tankowaniu kubice troche przytrzymają zeby wyjechal za heidfeldem, ale na szczęscie wszystko bylo fair.
Mclaren katastrofa, tak jak ferrari w australii, ale to chyba tylko przejsciowe problemy. Widać że na prostej BMW jeszcze są wolniejsze od tych teamów.
 

SCOTI

New member
Obydwaj kierowcy Robert i Nick Heidfeld przegrali swoje pozycje startowe. Powód może być techniczny, musimy to przeanalizować - zapowiada Mario Theissen.
Prawie cztery miliony widzów w Polsce obejrzało niedzielny wyścig o Grand Prix Bahrajnu.
 
Do góry