Kinowa jakosc obrazu na kamerze cyfrowej

frapp

New member
Od jakiegos czasu zastanawiam sie czy jest mozliwe uzyskanie nagrania zblizonego chocby do tego znanego z kin na kamerze cyfrowej? Chodzi mi zarowno o sam format obrazu, jak i np. specyficzna kolorystyke. Czy kinowa jakosc to urok wylacznie tasmy filmowej czy jadnak mozna zdzialac cos na kamerach cyfrowych? Przypuszczam, ze sam format obrazu da sie uzyskac i jest to kwestia odpowiedniej optyki i przetwornikow, jednak martwie sie wlasnie o ta specyficzna kinowa kolorystyke... Czy istanieja kamery, ktore same w sobie pozwalaja uzyskac odpowiedni efekt czy jest to juz kwestia uzycia odpowiednich filtrow podczas obrobki materialu?

Jesli ktos orientuje sie w temacie, prosze o przypuszczalne podanie namiarow na kamery cyfrowe, ktore sa w stanie dac przyzwoite efekty. Oczywiscie nie mam na mysli kamer, ktore byc moze wykorzystywane sa w Hollywood :) choc i tak licze sie z "ladnymi" kwotami.

pozdrawiam!
 

viValdi

New member
Bez reklam
to taki kinowy low-cost

RED Store
jak masz pół miliona PLN to możesz iść bez stresu do tego sklepu
coś dobrego sobie wybierzesz
:D

no chyba że chcesz totalną budżetówkę to stówa PLN wystarczy
 

oneGabryś

New member
W obecnych czasach techniką cyfrową można już bardzo zadowalająco emulować filmowy wygląd obrazu. "Kinowa jakość" niekoniecznie jest właściwością, którą w magiczny sposób nadaje użycie taśmy filmowej. To raczej zbiór cech, które składają się łącznie na charakterystyczny "look":

- kolorystyka - już niektóre konsumenckie kamery cyfrowe (np. Sony HDR-CX700VE) posiadają wbudowane opcje, które mają za zadanie upodobnić materiał do filmowego (tu: CinemaTone Color / CinemaTone Gamma); jeśli tylko ujęcie z kamery cyfrowej jest poprawnie naświetlone to można bardzo wiele zdziałać narzędziami do korekcji kolorów;
- format - filmy mają przeważnie szersze proporcje niż 16:9 co jest możliwe do osiągnięcia w najprostszy sposób - przycięciem obrazu w programie do edycji, ponadto powszechnie uważa się, że nagrywanie w trybie progresywnym (szczególnie 24p) nadaje nagraniom "klimatu";
- mała głębia ostrości - możliwa do osiągnięcia dzięki adapterom DOF lub kamerom / aparatom z dużymi przetwornikami i manualnymi obiektywami;
- oświetlenie - w amatorskich filmach po prostu nie istnieje, a jest ogromnie ważne w profesjonalnych produkcjach;
- ujęcia - prowadzenie kamery i komponowanie kadrów zgodnie ze sztuką operatorską.

Tak więc wracając do pytania, zaryzykowałbym odpowiedź twierdzącą. Piękne filmy są możliwe do osiągnięcia, nawet za mniejsze pieniądze niż RED, wymagają tylko dużych nakładów pracy i umiejętności. Pozdrawiam.
 
Do góry