Kilka pytań przed zakupem większego TV przez internet.

Pigway

New member
Witam,

W najbliższym czasie zamierzam zakupić TV LG 55LA740S przez internet i celuję w sklep "NEO24" lub "Ole Ole", jednak po wszystkich, głównie negatywnych opiniach z chociażby tego forum, mam ogromny mętlik w głowie. Czy istnieje jakiś rzetelny i przyzwoity sklep, w którym mógłbym kupić ten TV lub jakikolwiek inny sprzęt, fabrycznie zapakowany - bez zbędnych niespodzianek i problemów? Wyżej wspomniany sklep "NEO24" oferuje pakiet "Bez Troski", gdzie (odpukać) uszkodzony w transporcie TV mogę zgłosić do 7 dni (według obowiązującego prawa i tak powinienem móc, ale cóż, jaki kraj, takie praktyki), a odstąpić od umowy do 15 dni. Problem tkwi w tym, że gdy chciałem się wstępnie zorientować czy TV jest nowy i nie pochodzi z ekspozycji lub zwrotu, to absolutna cisza ze strony sklepu. Ponadto nakierujcie mnie proszę, jak zachować się przy odbiorze większego TV? Targać kuriera do domu i sprawdzać sprzęt w pośpiechu, czy może umówić się z nim, aby (ponownie odpukać) w razie konieczności podjechał spisać ten nieszczęsny protokół, a TV sprawdzić wówczas na spokojnie i bez zbędnego pośpiechu samemu? Dodatkowo, jak obchodzić się ze sprzętem przez ustawowe 10 dni? W sensie co i jak mogę otworzyć, aby (i tutaj odpukać po raz ostatni) w razie potrzeby nie było problemów z ewentualnym zwrotem towaru w "stanie niezmienionym"?

Przepraszam z góry za taką ilość pytań, ale kupując głównie w sklepach stacjonarnych, wolałbym się zabezpieczyć przed niepożądaną wpadką :)

Pozdrawiam.
 

Pigway

New member
Witaj,

TV który mnie interesuje jest w tym sklepie ponad 300 zł droższy (nie wliczając w to kosztów wysyłki), a dokładając te pieniądze, spokojnie mógłbym zacząć się rozglądać u siebie na mieście za tym modelem. Mimo wszystko dziękuję za sugestię.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ze sklepu który podawałem, TV doszedł. Kupiony w piątek w południe, u siostry był w poniedziałek.
Wygląda na to, że wszystko O.K.
Jak w tym sklepie Twój wybrany TV jest droższy, to wyślij maila i zapytaj czy Ci sprzedają w cenie jak najniższa na Allegro.
 

PatroleQ

Member
Witam!

Polecam sklep internetowy saturn.pl, trafiłem okazyjnie na darmową przesyłkę. W godzinach porannych zrobiłem przelew za pomocą usługi PayU i na drugi dzień TV LG 55LA660S stał w pokoju. Co do sklepu nie mam zastrzeżeń. Jednak zastanowiłbym się nad kupnem LG. Jeżeli nie będzie ci przeszkadzać widoczny w jasnych scenach banding, i trochę cloudingu to polecam LG.
 

ernet

Active member
Bez reklam
A ja bym zrobił tak: jest kilka sklepów internetowych, w których zamawiasz przez internet ( 55LA740S w Morele.net ),
a odbierasz OSOBIŚCIE w jednym z punktów, w kilku(-nastu) miastach. I sam możesz wszystko sprawdzić. ALE: wtedy już nie obowiazuje przepis dotyczący mozliwości zwrotu w ciagu 10 dni bez podania przyczyny.
 

prezy

New member
Bez reklam
No własnie. Jak się sprzęt nie spodoba to już go nie odda, a kolega chce koniecznie kupić przez internet (tak jak w tytule)
 

miniasy

New member
Kupowaliśmy między innymi w "internetowych" MediaExpert oraz w EuroRtvAgd (ze wskazaniem bardziej na tą sieć - więcej zakupów tam robiłem) - darmowa przesyłka, kupon rabatowy, komplet dokumentów, rozpakowanie przy kurierze, wszystko wypaliło. Pilnuj tylko tragarzy ;) bo różni potrafią przyjechać...
 
Ostatnia edycja:

MKa11

New member
Ze stron UOKIK
"Odbiór osobisty towaru zakupionego w sklepie internetowym nie powoduje z reguły utraty prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Niemniej należy mieć na uwadze fakt, że to, czy konsumentowi przysługuje w tym przypadku prawo do namysłu, zależy od tego, czy do zawarcia umowy dochodzi za pośrednictwem Internetu, czy w siedzibie firmy — co wynika najczęściej z przejętego przez przedsiębiorcę modelu sprzedaży.
Może się zatem zdarzyć, że na stronie internetowej sklepu dochodzi jedynie do zamówienia towaru (rezerwacji), a umowa zawierana jest w salonie sprzedaży przed jego odbiorem. Tak jest w przypadku niektórych sklepów internetowych, które w swoich regulaminach lub też na samej stronie wskazują, że przez Internet można jedynie rezerwować towar. Z tego też względu kliknięcie opcji „zamawiam” jest równoznaczne tylko i wyłącznie z zarezerwowaniem towaru. Sam zakup dokonywany jest dopiero w siedzibie firmy.
W takiej sytuacji nie dochodzi do zawarcia umowy na odległość i tym samym konsument nie ma prawa odstąpienia od umowy. Niemniej należy pamiętać, że skoro nie doszło do zawarcia umowy na odległość, to sama rezerwacja nie jest, co do zasady, dla konsumenta wiążąca, a więc nie ma on wtedy obowiązku zakupu zarezerwowanego towaru.
Powyższy przykład pokazuje, jak ważne jest dokładne czytanie regulaminów. Poza tym należy podkreślić, że ocena, czy na stronie internetowej dochodzi do zawarcia umowy, czy też nie, zależy często od okoliczności indywidualnej sprawy."

Dlatego należy przejrzeć regulamin sklepu, np. tak to wygląda w Morele.net.

MOMENT ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

9. W przypadku potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia/rezerwacji Klienta do realizacji w procesie zamówienia, zgodnie z regulacjami wskazanymi w pkt 6 i 7 Regulaminu dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży na odległość pomiędzy Morele.net a Klientem.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KLIENTA
14. Klient dokonujący zakupu jako konsument (tj. jako osoba fizyczna, która nabywa towar w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą), który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem sklepu Morele.net, niezależnie od formy dostawy lub odbioru towaru, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia wydania mu towaru stanowiącego przedmiot tej umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Sprzedawcy, przed upływem tego terminu, odpowiedniego oświadczenia klienta.
 
Ostatnia edycja:

Pigway

New member
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Jak jest z tym zwrotem do 10 dni? Co mogę rozpakować, a co nie i czy mogę odkleić folię z ramki TV, jeśli takowa oczywiście na niej będzie? Woreczki z akcesoriami można otworzyć wszystkie, czy raczej tylko pilot, baterie i to tyle?
 

luksand

New member
Ze sklepu który podawałem, TV doszedł. Kupiony w piątek w południe, u siostry był w poniedziałek.
Wygląda na to, że wszystko O.K.
Jak w tym sklepie Twój wybrany TV jest droższy, to wyślij maila i zapytaj czy Ci sprzedają w cenie jak najniższa na Allegro.
Czy w tym sklepie posiadają polską gwarancje producenta.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Sorry, a co to jest polska gwarancja producenta?

Funkcjonuja w Polsce sklepy internetowe, ktore sprzedaja np. z Niemiecka gwarancja producenta.
Tzn. sprzedawca kupuje na rynku zagranicznym, wystawia jako Polski sklep, ale gwarancji nie daje Polskiego dystrybutora, a swoja "firmowa", w przypadku ew. awarii, sprzet bedzie naprawial Pan Kaziu, lub sprzet bedzie odsylany do autoryzowanego serwisu, ale tam gdzie zostal zakupiony, czyli w tym wypadku Niemcy. Pomijajac juz ze sklep moze sie zwinac i zostajemy na lodzie. Plusem sa zazwyczaj nizsze ceny (np.w UK jest sporo taniej), a minusy powyzej opisalem. Chyba ze ktos na wlasne reke kupuje (w autoryzowany zagranicznym sklepie) i czesto podrozuje.
 
Do góry