Kierownica do PS3

Status
Zamknięty.

jarwlos

New member
Witam. Jakiś czas temu (tak ze 2 lata temu) kupiłem kierownicę do PCta marki Manta. Kierownica jest podpinana przez USB. Może pracować jako analogowa i cyfrowa. Na kierownicy są przyciski oznaczone L i R (łącznie z numeracją), Posiada przejściówkę na PS2. Moje pytanko brzmi: czy ktoś z Was używał takiej do PS3 i jak się sprawuje. Nie mam żadnej samochodówki, żeby przetestować.
Pytanie drugie: jakie tytuły gier samochodowych wspierają używanie kierownicy.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
 

WoJoW

New member
AD.1 Pomimo, że PS3 ma wejście USB mogą z nim współpracować tylko określone modele kierownic - m.in. wszystkie nowsze modele Logitecha. Obawiam się, że twoja nie będzie współpracować.

AD.2 przede wszystkim GT5 godny polecenia
 

jarwlos

New member
Trudno, to chyba poszukam na nią kupca. :)
Tak na marginesie dodam, że od dwóch dni gram w Motorstorma (jedynkę). Niesamowita gra, nocki zarwane, w pracy jestem niewyspany :D
 

Arek

Member
Czytałem sobie przed chwilą o tej kierownicy Driving Force GT i widzę że jest dedykowana do GT5. A jak się sprawuje z innymi grami na PS3.

Tak w ogóle to oprócz GT5 do jakiej 'samochodówki' warto jej używać? Pytam bo jeszcze z kierownicą tego typu nie miałem doczynienia ;)
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
Obecnie gram w GRID i Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Obie, w połączeniu z DF GT, dają tony radości z jazdy (w tym miejscu słyszę "bim bom" - z reklamy BMW) :eek:k:

GRID to arcade z paroma poważniejszymi elementami (subtelny ukłon w stronę sim' a). Kiedy grałem na padzie, gra owszem, podobała mi się, ale kiedy odpaliłem to samo demko na DF GT gra zyskała nowe oblicze. Do tego stopnia, że jak opętany polowałem na pełną grę przez pół stycznia :p - cholernie trudno było dostać ten tytuł, w ogóle, a później w dobrej cenie.

Skwituję połączenie GRID i DF GT hasłem reklamowym: "Race Driver: GRID - Driving just got exciting again". Poważnie :) Tu jest mini recka mego autorstwa: KLIKNIJ. Sama gra kładzie wszystkie ścigałki dźwiękiem silników/ wydechów - żadna inna gra nie oddaje tak wiernie ryku silników poszczególnych aut. Wiem, co piszę :cool: W końcu Subaru Impreza brzmi jak prawdziwa Impreza (mimo ciężkich modyfikacji słychać bulgot boxera!!!), a nie cykanie agregatu rodem z Tico, czy Matiz' a - pozostałe gry. Nareszcie!!!

Co do FCTP to jest to gra aspirująca do miana symulatora i uwierz mi, GT5:p to przy tym banał. Tytuł fantastycznie współpracuje z DF GT. Kierownica doskonale oddaje każdą nierówność w nawierzchni, zmianę obciążenia kół itp. Nie rozumiem, jak taka dobra gra może zbierać tak różne noty. Domyślam się, że więkoszć gawiedzi nawet o niej nie słyszała, a ci którzy srodze mieszają ją z błotem, grali na swoich padach :rolleyes: Heh...

Poważnie, jestem fanem serii GT i nie przepadam szczególnie za autami marki Ferrari, ale Prologue odpada przy FCTP :rolleyes: Po każdym wygranym wyścigu w FCTP gracz czuje, że dokonał czegoś "wielkiego". Zwycięstwo w wyścigu to wyczyn. Nawet na najłatwiejszym poziomie trudności i to z włączonymi "pomocami"! Do tego dochodzi utrudnienie w postaci "realnych sezonów" - sknocisz coś w połowie turnieju, nie ma zmiłuj, nie ma opcji "restart". Uuuu, już widzę miny n00bów :D Dla mnie, bomba :eek:k:Realizm? Zdecydowanie tak :)

GT5:p, za wyjątkiem klasy S, przeszedłem niemal z zamknietymi oczami i co chwila ziewałem z nudów (grę miałem od premiery, grałem na DF Pro i DF GT) z niedowierzaniem wsłuchując się w koszmarne popierdywanie silników prawie wszystkich aut :(. Goście z Polyphony, konsekwentnie, dają na tym polu, za przeproszeniem, dupy. Może są głusi ?:hmm:

Reasumując, mimo iż kierka zrobiona została z myślą o GT5, o dziwo, daje więcej informacji w FCTP, a i w GRIDzie pięknie się sprawuje.
Polecam DF GT. To świetny sprzęt :eek:k:Jest o wiele lepsza niż DF Pro, ale nic w tym dziwnego, jest jej następcą, a stworzony został w oparciu o doświadczenia nabyte z G25.

Wnoszę nie tylko z własnego doświadczenia (użytkowanie obu kierek), ale rozlicznych testów, łącznie z "rozbieranymi" :D Kto myśli inaczej (tj. źle) niech pogra na obu i solidnie pogoogla :mrgreen:

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
Napisz coś więcej o różnicach proszę między tymi kierownicami.
Powiedz też jak masz to zamontowane? Jakiś stelaż? Do stołu?

EDIT:
Właśnie, jak wygląda kierownictwo ;) w Burnout Paradise?

Dzięki i pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

Arek

Member
dienekes' shade dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Coś kusi mnie ten gadżet choć dopiero zaczynam przygodę z PS3. Na razie pogrywam w Motorstorma1 i BP :)ok: ) , tam pad się w sumie sprawdza, no ale trzeba spróbować czegoś nowego, szczególnie z nowymi grami :grin:

pzdr
 

dienekes' shade

New member
Do najbardziej oczywistych należy różnica w wielkości - wieniec w DF GT ma taką samą średnicę jak topowy model G25 - 11 cali, zaś DF PRO 10. Na papierze, to tylko cal, ale w rzeczywistości, stanowi on o różnicy pom. zabawką, a kierownicą ;) Mamy też Playstation button, co jest miłym dodatkiem - pad może leżeć w spokoju :)

DF GT wykonana jest też z innego materiału. Początkowo wydawał mi się podły, ale teraz widzę, że sprawdza się dużo lepiej niż guma z DF Pro. "Gejki" są, z pozoru takie same (wizualia), ale ich praca różni się od tych z DF Pro - w DF GT hamulec charakteryzuje się progresywną pracą - im jest mocniej wciśnięty, tym stawia większy oprór. Niezłe :) Po rozbiórce, różnica potwierdza się.

Co do wnętrza (znalzałem ostatnio fajny review w sieci, linku nie pomnę), po rozebraniu DF Pro i DF GT okazało się, że mają inne mechanizmy. DF GT napędzany jest (i to zdają się potwierdzać inne recki i opisy) jednym silnikiem z G25, podczasm gdy "dawca" posiada dwa takie motory. Różnica jest oczywista, w cenie również ;) Stawia to jednak DF GT pomiędzy DF PRO i G25. Technicznie bliżej jej do G25, ale cenowo, jest zaledwie ciut droższa, od ustępującej kierki. IMO, warto dopłacić te +/- 50 złych.

Podczas gry, DF GT przekazuje więcej informacji nt rodzaju/ stanu nawierzchni i, co najważniejsze, zachowania/ położenia prowadzonego samochodu niż i tak świetna DF Pro.

Polecam google. Pisałem też już o tym kółku na łamach tego forum, zdaje się :D

Ciągle głowię się nad zbudowaniem jakiegoś kokpitu. Obecnie kierkę mam przymocowaną do jakiegoś małego stoliczka, ale to fatalne rozwiązanie - każda kontra, zwłaszcza w trybie drift (GRID) rzucą mną po pokoju :( To psuje zabawę. Jak coś sklecę, "pochwalę się" tym na forum. Gotowe kokity mają ceny z kosmosu :rolleyes:

EDIT: Cieszę się, że mogłem pomóc :) Burnout jest doskonały :eek:k:ale kierka w tej grze to masywne nieporozumienie. Spróbowałem na niej grać, ale ten tytuł poprostu się do tego nie nadaje. To jakby wbijać gwoździe skalpelem :D Pad w BP jest niezastąpiony.

EDIT 2: Zapomniałem o jednym z najważniejszych czynników - DF GT jest DUUUŻO cichsza od hałaśliwej DF Pro. To bardzo ważne, zwłaszcza, gdy nie jest się singlem :D
 
Ostatnia edycja:

Arek

Member
dienekes' shade , możesz napisać jak długi jest kabel od kierownicy DF GT do konsoli, nie mogę tego nigdzie znaleźć. Tak w ogóle to czemu one nie są na bluetooth :roll:

dzięki
 

dienekes' shade

New member
Zaatakowałem moją DF GT miarką i oto co uzyskałem: kabel USB (kierka-ps3/PieC) mierzy ok. 2,60 m.

Odnośnie "bezprzewodowości" - kierownica, która przekazuje tak złożone informacje nt. zachowania samochodu i nawierzchni, po której ów pędzi, musi otrzymywać je po kablu. Obecna technologia BT nie jest w stanie rywalizować z tradycyjnym rozwiązaniem na tym polu. Mówiąc kolokwialnie, poprostu tego nie ogarnia. Podobnie w drugą stronę, a wszystko dzieje się "na raz", więc...

Min. z tego samego powodu poważna aparatura audio (monitory i słuchawki) odbierają sygnał "przewodowy".
 

rembick

Member
Przypuszczam, że prędzej rozchodzi się tu o kwestię zasilania takiej kierownicy niż o przepustowość łącz bluetooth i usb. przecież podobne informacje są przesyłane chociażby do Dualshocka 3. Ale to tylko przypuszczenia ;)
 

dienekes' shade

New member
Kierownica zasilana jest oddzielnie, USB służy wyłącznie do przekazywania informacji z i do konsoli/ PieCa. Może na chwilę obecną produceni nie są w stanie skutecznie inkorporować technologii BT do kierownic? Ale to tylko przypuszczenie ;)
 

gadulinho

New member
Bez reklam
Mam pytanie do posiadaczy Logitech Driving Force™ GT. Otóż jedyne miejsce gdzie mógłbym zamocować kierownicę to stół z dość grubym blatem (5 cm grubości). Czy byłby ktoś tak uprzejmy i sprawdził czy te uchwyty mocujące są w stanie "chwycić" tak gruby blat?

Pozdrawiam
 
S

spy

Guest
Rozwarcie nie ma znaczenia, trzymaja sie niezle. Moj stol ma 3cm. Problem moze byc taki, ze te uchwyty "zwezaja sie" w glab. Ciezko to wytlumaczyc. Musisz chyba gdzies zobaczyc jak to wyglada albo podpilowac pare milimetrow stolu :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry