KD65XE9305 i problem z modul CAM od Multimedia

ellah

New member
Witam,

Czy ktos ma podobny problem z kanaly przelaczaja sie ponownie po zmianie na ten sam w takiej konfiguracji? Technicy z Multimedii wymienili mi juz na 3 rozne moduly, w kazdym jest to samo... Z racji tego ze jest to bardzo frustrujace, przeszedlem na zewnetrzny dekoder, ale w sumie szkoda bo dodatkowy pilot i w ogole...
Czy ktos mial moze podobny problem z Multimedia i jak sobie poradzil?
 

nagdob

Member
Bez reklam
Co to znaczy na ten sam? Same się przełączają, czy robisz coś na pilocie? Trochę więcej szczegółów może?
 

ellah

New member
Przelaczam na nowy kanal. Kanal sie wlacza po czym bez naciskania niczego na pilocie TV przelacza na ten sam kanal, wtedy dopiero obraz sie stabilizuje. Trwa to jakies 10 sekund i nie za kazdym razem. SONY mowi ze to nei jest problem TV, tylko modulu, stad moje pytanie.
 

nagdob

Member
Bez reklam
No to podłącz sobie antenę zwykłą np. pokojową i zaprogramuj kanały z TV cyfrowej naziemnej. Jak będzie to samo to tuner TV do dupy. A jak będzie dobrze, to może rzeczywiście coś nie tak jest z tym modułem Multimedia. Choć nie powinno to mieć żadnego wpływu. On tylko dekoduje sygnał. Cała obsługa jest w tunerze TV.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Ja też mam problem z kanałami po włączeniu TV. Trochę inny niż u Ciebie. Używam wbudowanego tunera sat i jak włączę to nie mogę ani przyciskiem + / - pilota, ani wybraniem selektywnym z klawiszy numerycznych przełączyć programu na inny. Po kilku zabiegach wraca do normy, ale to nie jest normalne. Już im zgłosiłem, ale na razie korespondencja poprzez e-mail.
 

ellah

New member
Trzymam kciuki, dam znac co powie pan z serwisu. Slaba opcja to ze zabierze TV do warsztatu ze soba i na mistrzostwa zostane bez TV.
 

nagdob

Member
Bez reklam
A sprawdzałeś, czy jak wyciągniesz moduł to kanały też tak się zachowują? Bo bez modułu będą jedynie zakodowane - ciemność. Ale przełączanie można sprawdzić.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Ja też dzisiaj otrzymałem info na e-mail, żeby podać im dane do kontaktu. Ma zadzwonić jakiś gość i umówić się na przyjazd.
A Ty sprawdziłeś?
 

ellah

New member
Nie wlasnie, przy zakladaniu sprawy powiedzieli ze serwis oddzwoni w ciagu 24 h by sie umowic i cisza. Ciekawa sprawa - wyjelem ten modul i tez da sie zaobserwowac (mimo braku obrazu) ze TV za ktoryms tam razem tez ponownie przelacza sie na ten sam kanal... Czyli jednak wada TV?
 

nagdob

Member
Bez reklam
To jest wada oprogramowania. Wydaje mi się, że większość ludzi nie używa tunerów wbudowanych i Sony nie ma pojęcia jak one działają. Dlatego zawsze zwalają winę na moduły CI+ operatorów itp., co jest absolutnym nonsensem. Oczywiście może się zdarzyć, że dany moduł nie będzie działał z danym TV i to z różnych przyczyn. Ale jeżeli moduł dekoduje sygnał to dalsza obróbka jest tylko i wyłącznie po stronie TV. To tak jakby zwalać winę na kartę abonencką w przypadku słabego sygnału satelitarnego. Zobaczymy czy i kiedy do mnie zadzwonią.
 

nagdob

Member
Bez reklam
Co prawda po kilku przejściach i boksowaniach poprzez e-mail wczoraj był "fachowiec". Celowo nie włączałem wcześniej TV, żeby był w głębokim uśpieniu. Pan sam go odpalił i zaczął zmieniać kanały. Strzałka w górę - nic, w dół - nic, selektywnie wybrał numer - nic, GUIDE - dalej nic. To była całkowita zwiecha - też tak mi się zdarzało, dobrze że zrobiło się to przy gościu. Pomógł jedynie restart (ponowne uruchomienie z poziomu menu). Wtedy przełączanie kanałów zaczęło działać normalnie. Jeszcze wcześniej wykonał telefon do kolegi, zaczął coś w menu wyłączać (Bravia Sync), wchodził w ustawienia samego modułu CI+, ale było po angielsku to odpuszczał, choć cały czas powtarzałem, że moduł nie ma żadnego znaczenia, bo bez niego też tak jest. W końcu odpuścił, zapytał, czy ma wziąć TV do serwisu. Ja pytam po co? Ten problem, to problem z oprogramowaniem, który mają wszystkie te TV. Niech sobie uruchomią jakikolwiek z półki i mogą się bawić. Na dodatek mu powiedziałem, że w sypialni mam 43W805C i też są takie jaja z przełączaniem kanałów po uruchomieniu z głębokiego uśpienia. Więc nie ma tu pomyłki. Soft do poprawy i tyle. Tak jak kiedyś po wyłączeniu TV przez kilka sekund działał jeszcze dźwięk. To już naprawili. Albo kiedyś bardzo wolno działał pilot w podmenu ustawienia cyfrowe. Też naprawili. To i przełączanie kanałów po uruchomieniu też powinni naprawić i tyle. Na razie czekam. Reklamacja zgłoszona, nie załatwiona. Jak się uprą to dam im ten TV do serwisu, ale to strata czasu, bo tym musi się zająć konkretny programista.
To na razie tyle mojej przygody.

A i jeszcze jedno. Postanowiłem na noc zostawić TV na kanale ze stacji naziemnej, nie satelity. I co się okazało? Ano rano był taki sam objaw jak na tunerze sat. Brak możliwości wyboru kanału przyciskiem w górę lub w dół. Co prawda zadziałało selektywne wybranie, ale chyba to też nie o to chodzi. Ma po prostu działać normalnie.
 
Ostatnia edycja:

ellah

New member
Byl dziwny Pan z serwisu, troche czasu zajelo mi wytlumaczenie o co chodzi. Sprawdzil czy ma najnowszy firmware i przywrocil do ustawien fabrycznych, po czym stwierdzil ze usterka naprawiona... TV faktycznie nie przelacza na ten sam kanal teraz, ale za to przelaczanie kanalow na wbudowanym tunerze TV zajmuje bardzo dlugo czasu, czyli wychodzi na to samo... Pytanie tylko ze jednak jakas funkcja w TV powoduje ze problem znikl po przywroceniu ustawien fabrycznych, pytanie ktora... Bede dalej szukac.
 

nagdob

Member
Bez reklam
U mnie nic nie pomagało. Był serwisant, robił parę rzeczy, które nic nie dały. Chciał brać TV, ale stwierdziłem, ze to nie ma sensu, poza tym teraz MŚ.
 
Do góry