Porównaj sobie filmik z Canonem i Panasem (modelem lepszym od SD900), tu cytuję za innym forum:
1. Jeśli nie zależy Panu na filmie progresywnym 1080/50P, wówczas proszę zainteresować się tanią kamerką Canon HF M46 (lub M406 - tylko bez karty pamięci), która daje piękne kolory i w złych warunkach oświetlenia radzi sobie znacznie lepiej od pozostałych kamer amatorskich.
Oto testowy filmik:
http://www.aktiv-verlag.com/~webvideos/ ... _HFM46.MTS
Ma dużą martycę -1/3 cala w rozdzielczości 2,07 Mpix (co stanowi optymalny stosunek liczby niezbędnych elementów światłoczułych na dużej powierzchni - skąd bierze się wysoka światłoczułość tej kamery), dobry obiektyw Canona o świetle 1,8 - 3, optyczny stabilizator obrazu, standardowy monitor 3" 230 kpx. i optymalny zoom 10x.
Nie ma jednak szerokokątnego obiektywu (ogniskowa 43,6 mm), gniazda zewn. mikrofonu i flesza. Tworzy film z przeplotem AVCHD 1080/50i. Nie tworzy filmu progresywnego 50P. Nie ma też wizjera.
2. Droższym modelem jest Panasonic HDC-SD900, wolny od wszystkich w/w braków. Ma 3 matryce MOS 1/4,1" z rozdzielczością 2,53 Mpx, zoom 12x, obiektyw Leica nieco jaśniejszy od w/w (1,5 - 2,
.
B. skuteczny stabilizator optyczny, nieco większy monitor 3,5" o dwukrotnie wyższej rozdzielczości 460 kpx, kolorowy wizjer, lampę błyskową, led autofocusa, gniazda zewn. mikrofonu i słuchawek.
Filmuje obraz z przeplotem 1080/50i oraz progresywny 1080/50P.
Nie ma obiektywu szerokokątnego, gdyż jego ogniskowa wynosi 35 mm (szeroki kąt wynosi poniżej 30 mm)
Kolory i jakość obrazu proszę obejrzeć tutaj:
http://www.aktiv-verlag.com/~webvideos/ ... _HS900.MTS
Tu od razu widać, jak mała matryca ustępuje dużej po wygaszeniu świateł. Tylko Canon sobie dobrze z tym radzi.
3. Wszystkie w/w zalety kamery z pktu 2 rozwija i wzbogaca najnowsza oferta Panasonika, tzn. HC-X900. Ma ona szerokokątny obiektyw (29,8 mm), imponującą rozdzielczość monitorka (1152 kpx), ulepszoną stabilizację i elektronikę. Pozostałe parametry - jak w SD900.