Kamera HD (zapis AVCHD) i przeróbka do DVD.

Grzesiek23

New member
Przymierzam się do zakupu Panasonica HDC-HS100.

Pliki zapisuje w formacie AVCHD.

Teraz moje pytanie - jak wygląda sprawa z przerabianiem tak nagranego materiału na DVD?

Czy gdzieś ustawiam specjalnie opcję nagrywania w jakość DV czy po prostu w programie do montażu mam możliwość przetworzenia materiału do DVD?

Oczywiście rozumiem, że przeróbka z HD do DVD niesie ze sobą stratę jakości, ale ... czy obraz z HD do DVD będzie adekwatny (pod względem jakości) co obraz nagrany zwykłą kamerą i przetworzony prosto z DV do DVD?


Akurat w tym konkretnym temacie jestem póki co jeszcze zielony.

Tak czy siak na razie będę musiał archiwizować tak nagrany materiał na DVD, dlatego jestem ciekaw jakości.
 

jackpe

New member
Programem dołączonym do kamerki zrobisz prawie wszystko. Jak już kupisz to poszukaj wątków o tym. Było wszystko opisane,łącznie z tłumaczeniem programu na PL. :) I dokładnie jak w poście wyżej kolega Ci napisał. Materiał nagrywasz w najlepszej jakości i w takiej samej jakości zapisujesz na płyty DVD.
 
Ostatnia edycja:

Grzesiek23

New member
Czyli rozumiem, że nie ma problemu z rozdzielczością i odtwarzaniem filmów na zwykłych odtwarzaczach DVD (po przeróbce) tak jak "zwykłe" nagrania DVD?

Wiadomo, nie każdy ma panaromiczny telewizor :)
 
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
jak jest format VIDEO-DVD to inaczej nie bedzie i jest standar i wszystko bedzie dzialac, wypal jako standar i bedzie OK, tylko nie wypalaj jako dane
 

Grzesiek23

New member
Przepraszam, bo się spieszę cały czas i przez to takie kwiatki wychodzą.

Chodzi o formaty 16:9 i 4:3 - czy takie kamery nagrywają tylko w 16:9?

Co, gdy tak nagrany obraz będę chciał odtworzyć na starym telewizorze (4:3)?

To są banalne pytania, ale trochę "zacofany" jestem :)
 

bankrootghost

New member
Grzesiek23 napisał:
Przepraszam, bo się spieszę cały czas i przez to takie kwiatki wychodzą.

to zwolnij, po co tak gonić ?