Kamera dla reportera

Seba_Fan

New member
Bez reklam
ale jeden ma lepsze oko i słuch a drugi gorsze i niestety musi się kierować tego z lepszym słuchem.
Nie wie, ale dla mnie ani jedno ani drugie, jedne upiększone te kolory itd, drugi jakieś zimne. Nie dla mnie ten test.
 

slimak

New member
Bez reklam
ale jeden ma lepsze oko i słuch a drugi gorsze i niestety musi się kierować tego z lepszym słuchem.

Ale, po co??? Jak ktoś nie widzi / nie słyszy różnicy, kupowanie kamery z lepszym obrazem jest przejawem snobizmu. W takim przypadku sensowniej jest skoncentrować się na porównaniu wyposażenia itp.

Nie wie, ale dla mnie ani jedno ani drugie, jedne upiększone te kolory itd, drugi jakieś zimne. Nie dla mnie ten test.

Ja na temperaturę kolorów w ogóle nie zwróciłem uwagi, bo to łatwo poprawić ręcznym WB i ustawieniami preferencji obrazu. Natomiast ostrość, szumy, za małe nasycenie koloru już będzie trudno poprawić i te elementy oceniam.


P.S. Z kamer najlepiej z słabym światłem radzi sobie XR520
http://www.aktiv-verlag.com/~webvideos/testvideos/2009/sony/Sony_HDR_XR_520_VE.MTS
ale tak jak wszystkie amatorskie kamery Sony, obraz w dzień jest taki sobie.
 
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Widzisz bo ja do testu sprzętu muzycznego nie lubię metalu, a tych testów nigdy nie lubiłem mi nie odpowiadają, różnice widzę.

Dla mnie ważna jest automatyka, a nie regulacja.

Co do XR520 to prawda, tak jak i do obrazu w dzień.

Dlatego nie ma kamery doskonałej, zawsze coś.
 

marder

Member
Ja niczego takiego nie zauważyłem. Wręcz przeciwnie, nawet przy sztucznym świetle Panas lepiej odwzorowuje kolory, doskonale to widać na tym teście. Poziom szumów jest porównywalny.
 
Ostatnia edycja:

slimak

New member
Bez reklam
Co dziwne na camcoderinfo Panasonic wypadł duuuużo lepiej od Sony:[/url]

Ja widzę, że wypad tak samo. Wynik na Camcorderinfo (Panasonic ~15lux) = zgaszone światło na filmie z videoactiv gdzie Sony wypada gorzej.
Low Light Sensitivity – tylko i wyłącznie ocena jasności obrazu. Panasonic lepszy.
Low Light Color – trafność koloru oraz nasycenie. Panasonic lepszy.
Low Light Noise – stosunek szumów do ostrości. Panasonic minimalnie lepszy.


Poza tym trzeba pamiętać, że nie samym filmowaniem przy żarówce 60W się żyje.
 
Ostatnia edycja:

xgrzesx2

New member
Może to co zwróciło moją uwagę na tym filmie w przypadku Panasonica to nie był szum.
Nie bardzo wiem jak to opisać ale w przypadku panasonica na tym filmie widać zakłócenia przypominające mocną kompresję (np. tło przy poruszającej się kamerze). Takiego czegoś nie widziałem na filmie z Sony. Kurcze nie potrafię tego ubrać w słowa :) Wiecie o co mi chodzi ?
Zwróciłem też uwagę, że w przypadku Sony krawędź "węża" na filmie była dobrze widoczna natomiast na filmie z Panasonica już nie.
 

slimak

New member
Bez reklam
Ziarnistość? Przy panoramie gorzej wypada Panasonic, przy nieruchomym kadrze Sony.

P.S. A może odtwarzacz się nie wyrabiał?
Sony 50i (24Mbps)
Panasonic 50p (28Mbps)
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
obejrzałem w nocy jeszcze raz i dla mnie wypadł lepiej XR520, ale osobiście wole inne testy.

Dodam tylko, że jak oglądałem w nocy i odpaliłem panasonic to od razu oczy mnie zabolały, czego nie miałem przy innych.
 
Do góry