Kalibracja kina domowego - dyskusja.

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Oczywiście Kolega wyżej nie ma racji.
Po kalibracji obowiązkowo wprowadzamy poprawki.
Co tykać, a co nie, pisaliśmy w tym wątku setki razy.
Dlatego powstał poradnik.
 

ostry

New member
Dzięki. Ustawie wszystko zgodnie z poradnikiem. Tylko jeszcze małe pytanie bo tych zmianach rozumiem w ampli ustawiam LPFOFLFE ustawiam na 120 a w subie zostaje crossover na max? Czy też na 120?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Poczytaj o preferencji, a następnie referencji. Ty piszesz o preferencji i Twoich prywatnych odczuciach, dla reszty to nic nie znaczące upodobania.

W przypadku kalibracji Audyssey marka nie ma znaczenia.
Poświeć trochę czasu i zapoznaj się z tym wątkiem bliżej, ew. uderz bezpośrednio do żródła. Linki podałem i masz je w wątku podwieszonym.
Jest tu wszystko wyjaśnione.
 

Kamil_89

Member
Cześć już w nowym roku :)

Na forum mało postów o ampli Sony, dlatego pytam o ustawienia bardziej doświadczonych użytkowników.
Kalibrację ustawiłem wg instrukcji, ale pozostało kilka opcji do wyboru co do których mam wątpliwości.

Sprzętu korzystam do muzyki 50% w dzień oraz 50% film wieczorem, z racji mieszkania w bloku oraz małego dziecka nie mogę sobie pozwolić na podręcanie gałki z głośnością zbyt wysoko.
Mam nadzieję że będziecie w stanie coś podpowiedzieć :)

1. Calibration Type

Umożliwia wybór rodzaju kalibracji po wykonaniu automatycznej kalibracji i zapisaniu ustawień.

• Full Flat: spłaszcza pomiar częstotliwości
każdego głośnika.
• Engineer: dopasowuje charakterystykę
częstotliwości do „standardu pokoju
odsłuchowego Sony”.
• Front Ref.: dostosowuje właściwości
wszystkich głośników, tak aby
odpowiadały właściwościom głośników
przednich.
• Off: wyłączenie korektora automatycznej
kalibracji.

2. A.P.M. (ang. Automatic Phase Matching, automatyczne dopasowanie fazy)

Dokonuje kalibracji charakterystyki
fazowej głośników, zapewniając doskonałą
koordynację przestrzeni odsłuchowej.

• Auto: automatycznie włącza lub wyłącza
funkcję A.P.M.
• Off: funkcja A.P.M. pozostaje wyłączona

3. D.L.L. (Digital Legato Linear)

Funkcja D.L.L. to opracowana przez firmę
Sony technologia umożliwiająca uzyskanie
wysokiej jakości brzmienia przy odtwarzaniu
cyfrowych sygnałów audio o niskiej jakości
i analogowych sygnałów audio.

• Auto 1: funkcja dostępna w przypadku
formatów audio korzystających
z kompresji stratnej oraz analogowych
sygnałów audio.
• Auto 2: funkcja dostępna w przypadku
sygnałów liniowych PCM oraz formatów
audio audio korzystających z kompresji stratnej
i analogowych sygnałów audio.
• Off

4. Sound Optimizer

Umożliwia uzyskanie wyrazistego,
dynamicznego dźwięku przy niskich
poziomach głośności. Szczegółowe
informacje można znaleźć w rozdziale
„Korzystanie z funkcji optymalizatora
dźwięku”
• Normal
• Low
• Off

5. Auto Volume
Odbiornik może automatycznie regulować
głośność zależnie od sygnału wejściowego
lub materiałów dostarczanych
z podłączonego urządzenia.

Funkcja ta przydaje się np. w przypadku,
gdy reklamy są głośniejsze od audycji
telewizyjnych.
• On
• Off

6. D.Range Comp. (kompresja zakresu dynamiki)
Umożliwia kompresję zakresu dynamiki
ścieżki dźwiękowej. Funkcja ta jest
przydatna podczas oglądania filmów późno
w nocy przy małej głośności. Kompresja
zakresu dynamiki jest możliwa tylko
w przypadku źródeł Dolby Digital.
• On: zakres dynamiki jest poddany
kompresji w stopniu zgodnym
z zamierzeniami inżyniera dźwięku.

• Auto: zakres dynamiki jest
kompresowany automatycznie.
• Off: brak kompresji zakresu dynamiki.
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Puść cały automatyczny proces. To jest punkt wyjścia do ewentualnych korekcji bądź akceptacja tego co osiągniesz.

Nie bez powodu jest mało o ampli Sony..
 

Kamil_89

Member
Kalibracja automatyczną zrobiłem, skorygowałem wg instrukcji z tematu, ale jeszcze się zastanawiam odnośnie tych "ulepszeń". Na pierwszy rzut oka wszystkie są super i poprawiają jakość jednak z pewnością z jakąś stratą. Co do samego Sony, to moje pierwsze KD, dziś bym się zastanowił więcej czy brać AV Sony, choć ten ma dobre opinie na zagranicznych portalach. Z wymianą jednak muszę zaczekać, w przyszłości upgrade głośników a za jakiś czas ampli.
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
"Ulepszenia" nie poprawiają jakości. Jak sam zauważyłeś raczej powodują pogorszenie. ALE poprawiają efektowność ;)

To sprawa zupełnie osobista jak lubisz słuchać.
Ja np TV czy jakieś przeciętne filmy oglądam z włączonymi dodatkami.
Ale już muzyka czy prawidłowo nagrany film z dobrą ścieżką dźwiękową niekoniecznie dobrze z tym brzmią. A już na pewno lekko przekłamanie.
 

lobos

New member
Bez reklam
Ooo... Rafa nawet nie zauważyłem, że subik do kompletu się u Ciebie pojawił :)
Co z surroundami? (...) oznacza jakąś zmianę? ;-)
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
A tak. Sub rewelacja. Niby najmniejszy model z serii Reference ale jest całkiem duży. Solidne i estetyczne wykonanie. Nie jest to drewniana okleina ale w Klipsch zawsze woli oszczędzić na wykończeniu byle zachować dobrą jakość dźwięku i przystępną cene.

Co do jakości brzmienia absolutnie pełna satysfakcja. Zdolności wzmacniacza i skok membrany imponujące. Potrafi zatrząść całym mieszkaniem bez jakichkolwiek słyszalnych zniekształceń. Istna bestia. ;) Przy tym jest szybki i dobrze kontrolowany.

Surround jako że miałem upartego kupca który mnie molestował żebym mu je sprzedał (po tym jak słyszał ich możliwości) kilka miesięcy - uległem..
Zamówiłem większe z najnowszej serii Reference Premiere RP-250S ale sprzedawca albo kurier nawala z terminem..
 
Ostatnia edycja:

lobos

New member
Bez reklam
"Bardzo miło nam zakomunikować, że system głośnikowy do kina domowego składający się z kolumn: RP-280F, RP-450C, RP-250S i aktywnego subwoofera R-115SW, zdobył nagrodę EISA 2015-2016 w kategorii EUROPEJSKI SYSTEM GŁOŚNIKOWY KINA DOMOWEGO”. Nieźle! :eek:k:

Co do RP-250S to szkoda, że nie ma 260S ;-) To by już była bomba! :-D
Nie myślałeś o RS-62II zamiast nowej serii?
Jeszcze big central i będzie zestaw kinowy bajka ;-) Subik w kinie niezastąpiony :)
 

rafa@rafa

Active member
Bez reklam
Te RS-62II są w bezsensownych cenach a skoro nowa seria ma poprawione wysokie tony to wole wariant ulepszony :)
Mój central jest ogromny i nie chce większego :D

Ten zestaw co wygrał nagrodę to na ogromny metraż. U mnie by gałki oczne pękały ;)
 

lobos

New member
Bez reklam
Zgadza się, wiem ;-) Wszystkie elementy zwycięzcy są BIG i nadają się do pomieszczeń powyżej 30m2.
Jednak są tacy, którym na 20m2 przy takim zastawie będzie mało ;-)
 

kobolko

New member
Bass Phase Matching - OFF
Bass -4
Treble +4

Sub LFE 100 ale nie wlaczam suba jak słucham radia

Front 120Hz (na 80 nie ds się słuchać-dudni)
Centr, Surr 80Hz

Audyssey - Music
Dynamic EQ- ON
Dynamic Vol- OFF

Music Optimizer- ON

Przede wszystkim włącz opcję "Music optimizer". Tą funkcją sztucznie podbija niskie i wysokie tony (coś w rodzaju starego "loudness") dla źródeł o niższej dynamice, takich, jak np mp3. Dlatego Ci dudni.
 

kobolko

New member
A tak w ogóle, to kto mi wyjaśni rozbieżność w zaawansowaniu kalibracji przedstawionej na stronie twórcy a umieszczonej w instrukcji obsługi ONKYO 609:

INSTRUKCJA:
"Dzięki dołączonemu mikrofonowi ustawień głośnikowych, funkcja Audyssey 2EQ umożliwia obliczenie ilości podłączonych głośników, ich rozmiary dla celów zarządzania basami, optymalne częstotliwości przekierowania do subwoofera (jeśli jest podłączony) i odległości z głównej pozycji odsłuchowej.
Audyssey 2EQ usuwa zniekształcenia spowodowane przez akustykę pomieszczenia identyfikując jego problemy akustyczne w pozycji odsłuchowej, zarówno w domenie częstotliwości jak i czasu. Rezultatem jest czysty, dobrze zbalansowany dźwięk. "


STRONA AUDYSSEY:

http://http://www.audyssey.com/technologies/multeq/flavors

...z której wynika, że 2EQ to najprostsza wersja kalibracji bez korekcji akustycznej dla suba (?)
 
Ostatnia edycja:

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Wszystko się zgadza. Jedno nie wyklucza drugiego. W każdym razie 2EQ nie koryguje akustycznie suba. Dla niego ustawia jedynie opóźnienie i głośność.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
A tak w ogóle, to kto mi wyjaśni rozbieżność w zaawansowaniu kalibracji przedstawionej na stronie twórcy a umieszczonej w instrukcji obsługi ONKYO 609:

INSTRUKCJA:
"Dzięki dołączonemu mikrofonowi ustawień głośnikowych, funkcja Audyssey 2EQ umożliwia obliczenie ilości podłączonych głośników, ich rozmiary dla celów zarządzania basami, optymalne częstotliwości przekierowania do subwoofera (jeśli jest podłączony) i odległości z głównej pozycji odsłuchowej.
Audyssey 2EQ usuwa zniekształcenia spowodowane przez akustykę pomieszczenia identyfikując jego problemy akustyczne w pozycji odsłuchowej, zarówno w domenie częstotliwości jak i czasu. Rezultatem jest czysty, dobrze zbalansowany dźwięk. "


STRONA AUDYSSEY:

http://http://www.audyssey.com/technologies/multeq/flavors

...z której wynika, że 2EQ to najprostsza wersja kalibracji bez korekcji akustycznej dla suba (?)

Ta wersja Audyssey nie ma korekcji dla suba, a opisy w instrukcjach są trochę podbarwione. Jeżeli masz kiepską akustykę w pomieszczeniu czy złe ustawienie kolumn, to kalibracja Ci tego nie zniweluje. Może być lepiej ale na pewno nie na tyle żebyś powiedział że jest bajka. Gdyby to było takie proste, to każdy by byle jak postawił sprzęt a autokalibracja by się zajmowała resztą, a przecież ustawienie kolumn też jest ściśle określone. Próbowałeś odsunąć trochę kolumny od ściany?
 

kobolko

New member
Ta wersja Audyssey nie ma korekcji dla suba, a opisy w instrukcjach są trochę podbarwione. Jeżeli masz kiepską akustykę w pomieszczeniu czy złe ustawienie kolumn, to kalibracja Ci tego nie zniweluje. Może być lepiej ale na pewno nie na tyle żebyś powiedział że jest bajka. Gdyby to było takie proste, to każdy by byle jak postawił sprzęt a autokalibracja by się zajmowała resztą, a przecież ustawienie kolumn też jest ściśle określone. Próbowałeś odsunąć trochę kolumny od ściany?

Dzięki. Oczywiście nie oczekiwałem sali koncertowej po kalibracji w pokoju 17m2. Tyle, że przed Sylwestrem dla zwiększenia ilości miejsca nieco przestawiłem układ głośników, zwłaszcza suba i zrobiłem kalibrację dla nowego ustawienia. Po imprezie ustawiłem wszystko z powrotem (a przynajmniej tak mi się wydawało), zrobiłem kolejną kalibrację no i mam problem, bo sub nie gra tak, jak przed zamianą miejsc. Stąd moje pytanie odnośnie istnienia filtrów dla suba, bo przy każdorazowej zmianie ustawienia w poszukiwaniu brzmienia, które gdzieś uciekło, za każdym razem robiłem ponowną kalibrację. Jeśli 2EQ nie koryguje akustyki dla suba, to była to robota głupiego, bo wystarczyło z nim połazić po pokoju, znaleźć miejsce najlepszego odsłuchu i wtedy skalibrować RAZ.

Innymi słowy, z tego co mówisz, jeśli dobrze rozumiem, po kalibracji sub dostaje pełne pasmo dedykowane dla siebie (oczywiście przy prawidłowych ustawieniach ampli) bez żadnej korekcji krzywej dla wszystkich częstotliwości pośrednich (?)
 
Ostatnia edycja:
Do góry