Jedna jesteśmy daleko w czarnej d....

lukilodz123

New member
Oto co czytamy na stronie Warner Cabel, dostawcy kablówki w USA:

With a High-Definition television, enjoy the best HD channels without paying extra for your HD digital cable box! With access to 100 HD channels, enjoy everything from local networks such as NBC, ABC, CBS and Fox to sports channels including ESPN and MSG. Find your HD channels


Czyli : z telewizorem HD ciesz się najlepszymi kanałami HD bez dodatkowych opłat za dekoder. Z dostępem do 100 (słownie stu) kanałów HD, delektuj się wszystkim od lokalnych programów jak NBC,ABC,CBS i Fox (tam lecą wszystkie seriale w HD) po kanały sportowe ESPN i MSG.

A my nadal kładźmy Solorzom i Walterom na te nasze 7 kanałów w wątpliwym HD i utrzymujmy ich w przekonaniu, że i tak jest Super.
 

plesniak

New member
Może warto by dodać do tego dane statystyczne dotyczące sprzętu z którego korzystają Polacy i Amerykanie.

Na koniec listopada wg. Leichtman Research w 34% gospodarstw domowych w USA był co najmniej jeden TV HD. W Polsce trudno stwierdzic bo badania statystyczne dotycza tylko zakupu telewizorów z tzw. płaskim ekranem i są dane z 2007 roku - 1 mln, z 2008 r. - 2 mln. Z tego 3/4 telewizorów jest nie HD Ready (dane niepotwierdzone). Wynika z tego że w ciągu ostatnich 2 lat sprzedano w Polsce max. 750 tys TV HD Ready - co nieznaczy że to Full HD.
Obecnie w Polsce jest ok 5,3 mln abonentów telewizji cyfrowej (dane dotyczące dostępu satelitarnego i kablowego z wyłączeniem małych dostawców kablowych i telekomunikacyjnych) - nie znaczy to że te osoby mają wykupione kanały HD. W stanach prawie każde gospodarstwo domowe ma dostep do HDTV. Także porównywanie Polski ze stanami jest nie za bardzo na miejscu. Nie bronię solorzowalterów ale patrząc z marketingowego munktu widzenia - śladowość programów HDTV wynika z tego że w Polsce nie ma takiego zainteresowania telewizją wysokiej rozdzielczości. Czytają oni na pewno wyniki badań. 20 procent amerykanów nie rozróżnia sygnału SD od HD. Wg badania z konca 2008 roku (znowu Leichtman) 18 procent amerykanów oglądając kanał SD było pewnych że oglądają HDTV.
Jak nadawcy będą otrzymywac od producentów materiał w HD to będą uruchamiac programy w HD. Na ten moment nawet mało kto zrobi reklame w HD. NIkt nie będzie robił reklam w HD dla mniej niz 50% oglądających.
 
Ostatnia edycja:

lukilodz123

New member
To poco wprowadzać DVB-T z kanałami HD, poco TVP zakupiła w zeszłym roku jeden z najnowocześniejszych wozów do transmisji HD? Poco uruchamia się kolejne kanały testowe czy nie w HD. W powietrzu np. przez satelitę do Polski dociera wiele sygnałów w HD ale w to trzeba inwestować. Jeżeli nie inwestujemy w R&D to nic dziwnego , że trzeba kupować sprzęt na licencji z zagranicy i to bardzo drogi. Mamy tyle uczelni wyższych technicznych całkiem nieźle wysposażonych, byliśmy w stanie opracować i stworzyć standart USB, to czy tak trudno popracować nad cyfrowaniem teleiwzji. 97% Polaków ogląda TV, idą za tym grube miliony. Fakt jest małe zainteresowanie ze strony odbiorców, bo czym mają się interesować? Jaką ofertą? Nie zapminajmy, że HDTV to już powinien być standart a nie luksus, opcja. Co do ilości TV to zobacz w jakiej cenie jest 40-50' w USA a u nas. Tam nie kupuje się mniej niż 40".
To tylko takie moje małe dywagacje.
 
Do góry