Jakie kolumny do amplitunera Yamaha RX-V661?

Pan_Borowik

New member
Witajcie,

udało mi się okazjonalnie nabyć amplituner Yamaha RX-V661 i chciałbym zakupić do niego kolumny stereo, aczkolwiek jestem raczej laikiem w temacie.

Pokój, w którym miałyby stać ma wymiary ok. 5x4m (kolumny będą stały przy dłuższej ścianie).
Źródłem dźwięku będzie konsola PS3 (jako odtwarzacz CDAudio), oraz pecet z plikami FLAC.

Główne przeznaczenie to słuchanie muzyki. Słucham absolutnie każdego rodzaju muzyki (może poza disco polo), wszystkiego co mi wpadnie w ucho (z lekką przewagą klasycznego rocka i współczesnej elektroniki). Istotny dla mnie jest balans w całym spektrum dźwięku.
Chodzi mi o fakt, by góra i środek nie odstawały od siebie, a bas je porządnie podpierał (a nie zagłuszał).
Nie jestem pewien, czy dobrze to wytłumaczyłem :)

Jeżeli chodzi o przedział cenowy, to chciałbym parę kolumn nabyć w cenie do 2000zł (najlepiej jeżeli starczy też na kable podłączeniowe - kolumny będą stały w odległości do 1m od amplitunera).
Umiejscowiony jestem w Szczecinie, jeżeli ma to jakieś znaczenie (ewentualne posłuchanie sprzętu w lokalnych sklepach).

Z góry dziękuję za każdą poradę.

Pozdrawiam,
Pan Borowik
 
Ostatnia edycja:

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Z Yamahą dobrze się zgrywa np. Monitor Audio, w tym budżecie masz model MR6. Inne opcje to Taga Harmony Platinum F-80, Indiana Line Tesi 560, Magnat Quantum 655. Ja mam Oli40 i jestem zadowolony. Jakby Ci się je udało znaleźć (bo już są wycofane) to też to będzie dobre połączenie.
 

Pan_Borowik

New member
Dzięki za poradę - poczytałem trochę o wspomnianych modelach i faktycznie najwięcej pozytywnych opinii zbierają Oli40, spotkałem się natomiast z opinią że środek jest w nich trochę z tyłu w porównaniu do góry/dołu.

Widzę też, że zasugerowane modele w większości za parę (szczególnie po doliczeniu kabli) przekraczają trochę mój założony budżet.