Jakie kable (przewody) głośnikowe do Jamo606

mareckki

New member
Jak w tytule; jakie kable do 606-ek połączonych z Onkyo 505. Pytam o przekrój i firme. Układ taki że ampli stoi niesymetrycznie w stosunku do frontów [ jeden kabel dłuższy ok4m (drugi krótszyok2/3m)]-czy to będzie mieć znaczenie. Może dziwne pytanie ale nie znam się:( Pytałem juz kiedyś ale...jakiś czas temu a poza tym zmieniłem lokum teraz mam/miałem 2x2.5mm Bandridge. Pozdrawiam ps z góry dzięki za odpowiedzi
 

neospiderman

New member
Luz, to żadna różnica. Gdybyś miał z jednej str. 4m 2x2.5mm a z drugiej 40m 2x5mm to można by czuć niepokój XD, a w twoim przypadku wszystko jest OK. :)
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Tak tylko się zapytam (bo nie znam ustawienia względem ampli): jaki masz rozstaw kolumn?
Ja mam u siebie Cordiale 2x3metry 4mm^2 (co będę musiał skrócić, bo optymalna baza stereo to jakieś 180cm między frontami). Za to surroundy są połączone jeden 11 metrami 1,5mm^2 a drugi 15 metrami 1,5mm^2 i w niczym to nie przeszkadza, a przynajmniej nie zwija się na podłodze nadmiarowe 4 metry kabla - ampli idealnie dobrał głośność w każdej kolumnie, także różnica długości przewodów w niczym nie przeszkodziła.
 

piotraz

New member
A ja mam inne pytanie.
Mam kable 2x2,5mm dl. ok 2,5m , czy powinienem sobie polutowac koncowki tych kabli bo przy przykrecaniu do amplitunera czasami cos sie ukruszy, moze miec to pozniej zwiazek z brzmieniem?
A moze znacie jakies dobre kable z gotowymi koncowkami ?
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Nie wiem, jaki masz ampli, ale Yamaha 661 przy zakręcaniu miażdży końcówki, więc lut zostałby też zmasakrowany - także samo lutowanie jest takie sobie - lepiej dobrze skręcić, albo zlutować z bananem (przynajmniej przyłączanie jest łatwiejsze).
 

piotraz

New member
no wlasnie mam amplituner Pioneera VSX-916 i wsumie nie mam pojecia czy banany tam wejda. Moze ktos wie czy do tego amplitunera wloze glosnikowe wtyki bananowe?