Blu-ray prowadzi
Amerykańscy konsumenci kupili jak do tej pory pięć razy więcej odtwarzaczy Blu-ray niż HD DVD - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Digital Entertainment Group. Łącznie sprzedano ok. 1,5 mln urządzeń obsługujących format Blu-ray i ok. 300 tys. sztuk odtwarzaczy HD DVD. Okazuje się jednak, że jedynie ok. 100 tys. z 1,5 mln stanowiły typowe odtwarzacze filmowe - pozostałe to konsole PlayStation 3, kupowane raczej z myślą o grach niż filmach.
Ze statystyk Digital Entertainment Group dowiadujemy się, że w przypadku HD DVD proporcje te są zupełnie inne - tu udziały w rynku są równe - sprzedano bowiem po 150 tys. stacjonarnych odtwarzaczy HD DVD oraz czytników tych płyt przeznaczonych do Xboksa360 (które, co warto zaznaczyć, również kupowane są tylko z myślą o filmach - nikt bowiem nie wydaje gier na płytach HD DVD).
Obserwatorzy rynku podkreślają, iż obecnie nie wiadomo dokładnie, jak te wyniki przekładają się na cały rynek napędów nowej generacji. Od pewnego czasu można w mediach przeczytać, że Blu-ray wygrało konkurencję z HD DVD. Rzeczywiście, napędów Blu-ray sprzedano więcej. Z drugiej jednak strony każdy ze sprzedanych HD DVD został zakupiony z myślą o oglądaniu na nim filmów, czego nie można powiedzieć o Blu-ray, z których wiele jest wbudowanych w konsolę PlayStation 3. O intencjach kupujących oba czytniki świadczy dobrze fakt, iż w przeliczeniu na jedno urządzenie więcej filmów sprzedano dla napędów HD DVD. Przeciętny właściciel odtwarzacza Blu-ray kupił dotychczas 1 płytę z filmem, podczas gdy posiadacz urządzenia obsługującego konkurencyjny standard - cztery płyty. W bezwzględnej liczbie sprzedanych filmów wygrywa jednak Blu-ray.
Z raportu dowiadujemy się także, że jak dotąd Amerykanie wydali ok. 55 mln USD na filmy na płytach Blu-ray (35 mln) oraz HD DVD (ok. 20 mln).
Sieć BJ's jest kolejną, po Target i Blockbuster, która będzie oferować wyłącznie tytuły Blu-Ray.
Japońska branża porno wybiera Blu-ray
Być może format wysokiej rozdzielczości HD DVD prowadzi na rynku pornografii w Stanach Zjednoczonych, ale japońscy twórcy filmów dla dorosłych postanowili zdecydowanie wesprzeć konkurencyjne dyski Blu-ray. Jest to ruch, mogący pomóc tym ostatnim wyprzeć DVD i stać się nowym formatem utożsamianym z domowym wideo.
31.07.2007
Na konferencji Adult Treasure Expo 2007 - odbywającej się na terenie prefektury Chiba w Japonii - twórcy pikantnych filmów powiedzieli, że problem ze znalezieniem firm, które mogłyby masowo wytłaczać ich produkcje został rozwiązany, a Sony zaoferowało pomoc techniczną.
To ważny krok dla firm wspierających Blu-ray. HD DVD już zdobyło przewagę na rynku pornograficznym Stanów Zjednoczonych, głównie dzięki niższym kosztom produkcji. Firmy w USA otrzymały również pomoc od korporacji wspierających format HD DVD - Microsoftu czy Toshiby. Ale z Blu-ray jest inaczej. Zarówno Sony, jak i jedna z większych wytwórni filmowych, Disney, są przeciwne rozpowszechnianiu pornografii. Polityka Disney'a zakazuje replikacji swoich produkcji przez firmy pracujące jednocześnie przy tłoczeniu filmów dla dorosłych.
Do niedawna tylko nieliczne spółki posiadały sprzęt potrzebny do kopiowania jednorazowo tysięcy płyt Blu-ray. Ale japońska firma Assist, która zajmowała się wydawaniem większości wczesnych filmów dla dorosłych na płytach Blu-ray powiedziała, że nawiązała współpracę z tajwańską firmą będącą w stanie zaopatrzyć się w stosowny sprzęt od Sony. Aby obejść przepisy zleca tłoczenie płyt na Tajwanie, a potem importuje je do kraju.
Sony zastrzega, że polityka koncernu nie zmieniła się - jednak firma udzieli pomocy technicznej każdej wytwórni filmowej, bez względu na tematykę filmów.
Japońska branża porno wybiera Blu-ray
Być może format wysokiej rozdzielczości HD DVD prowadzi na rynku pornografii w Stanach Zjednoczonych, ale japońscy twórcy filmów dla dorosłych postanowili zdecydowanie wesprzeć konkurencyjne dyski Blu-ray. Jest to ruch, mogący pomóc tym ostatnim wyprzeć DVD i stać się nowym formatem utożsamianym z domowym wideo.
31.07.2007
żeódło kino domowe