jaki soft do edycji AVCHD?

ErniK28

Member
Pinnacle 12 ultimate czy moze Sony Vegas 9 Pro Pack (czym sie rozni od zwyklej i platinum)?

czytalem ze pinnacle srednio sobie radzi z AVCHD i mam mniejsze mozliwosci edycyjne niz Vegas... czy to prawda?

i co jeszcze moze wchodzic w gre?
nie chce zeby soft byl zbyt skomplikowany zeby po paru razach zczaic OCB...

czy z materialu HD mozna zrobic plytki DVD z filmem ktore bez problemu pojda na zwyklym odtwarzaczu dvd?

Pacjentem bedzie Canon HF-100 + inne canony,jvc,sony, zarowno sd jak i hd...
 
Ostatnia edycja:

Knob

New member
sciagnij sobie werjse trial vegasa, uwazam osobiscie ze jest naprawde swietny, pinacle jest jak dla dzieci , a vegas daje pewne pole do popisu.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
ja bym tak nie powiedzial, rozne sa programy dla roznych osob o roznych wymaganiach, vegasa pro wiekszosc osob nie wykorzysta
 

mydlic

New member
Wg mnie Pinnacle jest skierowany zdecydowanie do osób które chcą w sposób nieskomplikowany, szybko, ładnie i szablonowo poskładać filmy. Edycja nie jest może skomplikowana ale jak dla mnie nie koniecznie zawsze intuicyjna. GUI jest przyjemne dla oka. Trzeba przyznać jednak że całkiem płynnie odtwarzany jest w podglądzie projekt w HD (Athlon 64 x2 2,8MHz, 2GB RAM) - porównując z Video Studio 11 i Sony Vegas. Jednak kiedyś może się okazać że Pinnacle nie jest wystarczającym narzędziem, gdyż posiada wiele ograniczeń a efekty przejścia w większości jak dla mnie są tandeciarskie i nie można manipulować parametrami tych efektów, nie mówiąc już o kontrolowaniu ich za pomocą kluczy - czyli zaprogramować jak dany parametr ma się zmieniać w czasie trwania efektu. Lepiej to wygląda już w Video Studio a najlepiej w Sony Vegas. Dlatego też poleciłbym ten ostatni, z tego względu że stopień skomplikowania nie jest taki straszny a możliwości ma największe z tych trzech wymienionych przeze mnie. Można w nim manipulować niemal każdym parametrem efektu/filtra/paningu i zapisać te zmiany w postaci kluczy na ścieżce czasu. Bardzo prosto jest uzyskać efekt przejścia typu CrossFade czy FadeToBlack - robi się je bez narzucania jakichkolwiek efektów, wystarczy tylko nałożyć na siebie początek jednego na koniec drugiego klipu i jest przenikanie, a przejście do czerni wystarczy zrobić łapiąc myszką granicę obwiedni Opacity i przesunąć w dwóch klipach zetkniętych ze sobą. W sony można edytować na więcej niż dwóch ścieżkach Video, do czego nie mogłem dojść w Pinnacle (może słabo szukałem opcji, ale nie znalazłem jej tam). Jeśli chodzi o rendering to Sony ma bogaty zestaw formatów, własnych kodeków a i jest możliwość skorzystania z kodeków zewnętrznych no i oczywiście jest możliwość wyrenderowania filmu do MPEG-2 (SD) co powinien odtworzyć każdy odtwarzacz DVD. Sam pracuję na materiale z Canona HG20, który materiałem wyjściowym nie różni się prawie niczym od HF100. Podgląd można ustawić tak żeby nie obciążało za mocno proca - rozdzielczość można ustawić na połową lub na 1/4 co do samej edycji materiału wystarcza. Reasumując - szybki i najłatwiejszy montaż w sposób czysto amatorski ---> Pinnacle albo szybki i intuicyjny montaż z możliwością rozwinięcia Video pasji --> Sony Vegas.
 

NoTes

New member
O jakiej wersji vegasa Kolega pisze, takiej SONY Vegas Movie Studio 9 Platinum czy takiej Sony Vegas Movie Studio 9 PL czy to bez znaczenia jest, bo nie wiem (to dugie jest prawie połowę tańsze od pierwszego).
 

macbat

New member
Najtańsze Sony Vegas Movie Studio 9 nie obsługuje rozdzielczości HD. Tzn. można importować pliki HD, ale po obróbce robimy authoring do DVD, ew. materiał zmontowany wypuszczamy do jakichś plików avi, ale nie w rozdzielczości HD.

Sony Vegas Movie Studio 9 Platinum obsługuje w pełni montaż HD i wypuszczenie materiału zmontowanego w tejże rozdziałce.
 

mydlic

New member
Oczywiście że pisałem o wersji SONY Vegas Movie Studio 9 Platinum, który można dostać już za 299PLN - co w porównaniu z Pinnacle Ultimate 12 jest ceną bardzo dobrą. Cieszy mnie że kolega otworzył oczy i przekonał się że ważniejsza jest intuicyjna obsługa i duże mozliwości niż bajerancki interface i same gotowe rozwiązania:-D życzę sukcesów i satysfakcji z montażu filmów!:)
 

ErniK28

Member
mydlic napisał:
Oczywiście że pisałem o wersji SONY Vegas Movie Studio 9 Platinum, który można dostać już za 299PLN - co w porównaniu z Pinnacle Ultimate 12 jest ceną bardzo dobrą. Cieszy mnie że kolega otworzył oczy i przekonał się że ważniejsza jest intuicyjna obsługa i duże mozliwości niż bajerancki interface i same gotowe rozwiązania:-D życzę sukcesów i satysfakcji z montażu filmów!:)
mozna dostac za 270zl z przesylka do domu :D
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
o rany musisz cytowac jak ktos wyzej napisal
oj fajnie mozna dostac za 267zl
po co o takich bzdurach pisac!
 

razorleaf

New member
Programem AVCHD_convert konwertujemy do najprostszych formatów możliwie z jak najniższą utratą jakości... najlepiej bez niej... potem otwieramy czym chcemy AE CS4, Pinnacle, SonyVegas, Windows Movie Maker xD.
W przypadku używania AE CS4 polecam renderować bezstratnie do avi (ogromny plik). Potem otworzyć w QuickTime Playerze i wyeksportować do formatu Quick Time... Praktycznie bezstratny jeśli chodzi o jakość sposób... a plik z kilku giga waży kilka mb ;P
 

mocomus

New member
razorleaf napisał:
Programem AVCHD_convert konwertujemy do najprostszych formatów możliwie z jak najniższą utratą jakości... najlepiej bez niej... potem otwieramy czym chcemy AE CS4, Pinnacle, SonyVegas, Windows Movie Maker xD.
W przypadku używania AE CS4 polecam renderować bezstratnie do avi (ogromny plik). Potem otworzyć w QuickTime Playerze i wyeksportować do formatu Quick Time... Praktycznie bezstratny jeśli chodzi o jakość sposób... a plik z kilku giga waży kilka mb ;P

Tylko po co ?

Przecież skutecznie (w 100% płynnie) można montować film bezpośredni z .mts i zapisywać w dowolnym innym formacie od bd po fla.
 

viValdi

New member
Bez reklam
Jak to po co?

Zeby się narobić i spaprać po drodze wszystko co się da.
Nie wiesz że SZTUKA to skomplikowany proces. :p
 

NoTes

New member
Zgadza się, a szczególnie ta pisana przez duże "S". Dla mnie sztuka to zrobić dobrze i nienarobić się przy tym :mrgreen:.
 

WiruSSS

New member
Ja zawsze wachałem się pomiędzy dwoma sposobami na ktore mogę sobie pozwolić ... ale szczerze nie wiem czy sposób który obrałem jest do końca dobry. sposób pierwszy to oczywiście zgranie materiału za pomoca kabelka firewire i obrabianie takiego materiału.
Kupiłem natomiast jakiś czas temu kartę black magic intensity pro, ma ona mozliwosć grabowania obrazu bezpośrednio po hdmi ..w sumie nie robi to żadnej róznicy czasowej ale jakby nie patrzec rekompresuje materiał.
zgrywam do MJPEG, karta jednocześnie w locie interpoluje materiał do pełnej ramki 1920x1080.

teraz moje pytanie brzmi ...czy dobrze robię ? czy jednak lepiej dla jakości byłoby abym edytowal materiał zgrany standardowo.

Dodam jeszcze ze zauważalnie szybciej i wygodniej edytuje mi się material zgrany za pomocc tej karty, nie wiem czy wpływ ma na to fakt ze kompresja jest znikoma i każda klatka jest klatką kluczową ...czy może sama karta wspomaga proces edycji tego materiału. w zasadzie jedyne czego mi brakuje w tej karcie to mozliwości usuwania przeplotu w locie ze zgrywanego materiału :D
 

viValdi

New member
Bez reklam
@WiruSSS

oczywiście, że materiał z kompresją wewnątrzklatkową jest łatwiejszy do edycji niż HDV. Twoja metoda z grabowaniem HDMI sprowadza się do obowiązkowych trzech rekompresji tam gdzie wystarczy jedna. Jeśli po tych zabiegach materiał dalej wygląda dobrze to wszystko jedno jak do niego doszedłeś. Może zysk wynikający z łatwiejszej edycji wart jest tych trzech kompresji?
 
Do góry