Jaka kamera prosze o pomoc

MeMberX

New member
Witam
Chcialem zakupic w miare szybko nowa kamere i mam dylemat pomiedzy 3-ma. Kamera ma sluzyc raczej amatorsko do nagrywania wywiadow raczej w pomieszczeniach. Czy ktos moze mi doradzic jaka wybrac, ktora bedzie lepsza?
Sony HDR-PJ50VE

Canon Legria HF S200 (tu swiadomie wybralem model bez karty bo sam sobie dokupie-taniej wychodzi)

Panasonic HDC-SD900

Dziekuje za pomoc
 

MeMberX

New member
Pozostaly mi do wyboru 2 kamery moze znajdzie sie ktos kto moglby mi jakos doradzic sprawa bardzo pilna dziekuje.
Canon Legria HF S20
lub
Panasonic HDC-SD900?
 

RaF02

New member
Te kamery mają podobne parametry, panasonic ma wizjer, gdybym miał wybierać kamerę do 4k to też bym się zastanawiał nad tymi dwoma kamerkami. Trzeba gdzieś pójść do większego sklepu rtv i zobaczyć. SD900 stawiał bym na pierwszym miejscu.
 

Marek.x

Member
Na plus dla panasonica
-szersza ogniskowa
-tryb 1080 50p-czyli 50 pełnych klatek na sekundę(bez przeplotu)
-3 przetworniki
-wizjer (często z niego korzystam,mam sd700)
-wyjście na dodatkowy mikrofon

Na plus dla canona większy rozmiar matrycy,choć nie wiem jak to się
przekłada na jakość szczególnie w ciemnych scenach (nie filmowałem canonem)
Nie wiem czemu wykluczyłeś Sony HDR-PJ50VEB,to też kamerka warta polecenia,choć kupując jeszcze raz wybrałbym panasa zwłaszcza że ceny za sd900 spadły poniżej 3000zł
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
Ja kamery wybieram w następujący sposób. Najpierw sprawdzam parametry, a następnie czego używają profesjonaliści (np.stacje TV), a oni używają tylko Panasonica i Sony.
 

MeMberX

New member
Doradzcie mi bo sa dwa modele Panasonica HDC-SD900 oraz HDC-TM900 i widze ,ze chyba roznia sie tylko ze drugi ma wbudowana pamiec i niczym wiecej, czy jest cos co przeoczylem?
 

Przemek_PC

New member
Jeśli chodzi o rejestrację wywiadów to bezwzględnie kamera musi posiadać wejście mikrofonowe i oczywiście zewnętrzny mikrofon należy od razu dokupić. Niestety w tej klasie cenowej o możliwości zapisu jednego kanału mikrofonem wbudowanym a drugiego zewnętrznym można raczej zapomnieć ale warto sprawdzić czy jest taka opcja. Druga rzecz to ręczna regulacja poziomu dźwięku, automat często się sprawdzi ale równie często zepsuje dźwięk. Gniazdo słuchawkowe obowiązkowo. Jeśli chodzi o obraz to przede wszystkim możliwość przejścia na nastawy w 100% manualne czyli ręczne sterowanie migawką, przysłoną i wzmocnieniem. Przydałaby się też regulowana zebra i balans bieli ustawiany w kelwinach. Kolejna bardzo istotna rzecz to sposób ręcznego ustawiania ostrości, kamery bez choćby szczątkowego pierścienia zamiast którego są przyciski, joystick czy panel dotykowy na wyświetlaczu powinno się od razu skreślać. Kolejna rzecz to szeroki kąt, minimum to 35mm w przeliczeniu na pełną klatkę a 28mm to już bardzo dobrze. Wszystko co zaczyna się powyżej 40mm niech idzie w niepamięć. Piszę to jako montażysta, operator kamery i realizator obrazu w lokalnej TV więc raczej wiem o czym piszę, przynajmniej tak mi się wydaje :)
 
Ostatnia edycja:

piotr'ek

New member
Bez reklam
Jeśli chodzi o obraz to przede wszystkim możliwość przejścia na nastawy w 100% manualne czyli ręczne sterowanie migawką, przysłoną i wzmocnieniem. Przydałaby się też regulowana zebra i balans bieli ustawiany w kelwinach. Kolejna bardzo istotna rzecz to sposób ręcznego ustawiania ostrości, kamery bez choćby szczątkowego pierścienia zamiast którego są przyciski, joystick czy panel dotykowy na wyświetlaczu powinno się od razu skreślać.

Bez przesady. Kiedy on tego poużywa, skoro kamera będzie z jednej praktycznie pozycji wywiady kamerowała?
 

Przemek_PC

New member
A skąd wiesz, że z jednej pozycji? Wywiady w pomieszczeniach to bardzo szerokie pojęcie. Co do przydatności podanych przeze mnie funkcji to tak na szybko co robię szykując się do wywiadu.
1. Odpalenie świateł lub ustawienie rozmówców odpowiednio do światła zastanego
2. Balans bieli na szarą kartę lub ręcznie kelwinami
3. Tryb M, migawka 1/50s, zebra 80%, zbliżenie na twarz rozmówcy i kręcenie przysłoną do momentu pojawienia się lub zniknięcia pasków.
3. Zebra off, autofocus off i na zbliżeniu złapanie ostrości
4. Ustawienie lub przypięcie mikrofonu albo podłączenie do kamery przewodu od dźwiękowca, słuchawki na uszy, próba mikrofonu, ręczne ustawienie poziomu dźwięku ze sporym zapasem zależnie od temperamentu rozmówcy.
5. Jeszcze raz kontrola ostrości i ekspozycji i jeśli jest ok to zaczynamy.
 

piotr'ek

New member
Bez reklam
No i fajnie, tylko koszt kamery wzrasta min.5-cio krotnie, a ciągle mówimy o AMATORSKIM kręceniu wywiadów. Nie dla TV kablowej, a nawet nie dla szkoły bo pytek nie określił się dokładnie, ale dla mnie amatorskie to amatorskie - filmik z wakacji, albo imienin u szwagra.
 

fransua

New member
Zamiast mikrofonu można przecież użyć zewnętrznego rejestratora dźwięku. Więc nie przesadzajmy, że wejście mikrofonowe jest aż tak konieczne.
 

fransua

New member
Tylko ile kosztuje zewnętrzny mikrofon a ile rejestrator? Czas zaoszczędzony wynikający z braku potrzeby synchronizacji obrazu i dźwięku - bezcenny.
Zoom h1 już od 370 zł. Plusy takiego rozwiązania też są:
- dodatkowe źródło dźwięku, które możemy umieścić w dowolnym miejscu. Z przewodowym mikrofonem już tak nie jest
- też to można podłączyć przewodem do kamery !!! Synchronizacja zbędna :)
- jak ktoś się uprze zrobi z takim cuś dźwięk przestrzenny !!! Dźwięk z rejestratora daje na tylne kolumny a z kamery na przód. Efekt lepszy niż to pseudo 5.1 w kamerach :-D Z resztą konfiguracja z rejestratorem jest dowolna.

ps. Osobiście synchronizuję trzy urządzenia. Zajmuje mi to "naście" sekund więc nie przesadzajmy, że jest to jakaś czasochłonna czynność :)
 
Ostatnia edycja:

Przemek_PC

New member
A czytałeś do czego ta kamera ma służyć? Do wywiadów więc wszelkie zalety rejestratora tracą na znaczeniu. Wystarczy zwykły mikrofon na przewodzie. Zresztą kolega już kupił kamerę więc nie ma potrzeby ciągnąć wątku no chyba że zaczniemy się licytować co kto robi bo ja czasami mam dźwięk z rejestratora i do tego obraz z trzech albo czterech kamer i synchronizacja zajmuję mi malutką chwilkę :)
 

fransua

New member
A czytałeś do czego ta kamera ma służyć? Do wywiadów więc wszelkie zalety rejestratora tracą na znaczeniu. Wystarczy zwykły mikrofon na przewodzie. Zresztą kolega już kupił kamerę więc nie ma potrzeby ciągnąć wątku no chyba że zaczniemy się licytować co kto robi bo ja czasami mam dźwięk z rejestratora i do tego obraz z trzech albo czterech kamer i synchronizacja zajmuję mi malutką chwilkę :)
Poszerzam horyzonty by ludzie wiedzieli jeszcze o innych możliwościach. W swoich wypowiedziach jesteś niekonsekwentny bo wcześniej pisałeś o zaoszczędzonym czasie gdy pomijasz synchro a tu nagle taka zmiana :)
 

Przemek_PC

New member
Bo ja wiem jak to robić, jak się przygotować i jaki rygor zachować podczas zdjęć żeby później się w postprodukcji nie narobić jak głupi. A jak trafi na rejestrator nietrzymający parametrów i po kilku minutach będzie mu się dźwięk z obrazem rozjeżdżał to będzie żałował, że nie użył zwykłego mikrofonu :)
 
Do góry