Jaka kamera FullHD - konkretne kryteria

dawiata

New member
Witam,
od ostatniego zakupu kamery wiele się pozmieniało a znajduję same mało użyteczne dla mnie wątki więc tworzę nowy, pomimo że to pewnie najczęściej zadawane pytanie na forum ;p

Otóż szukam nowej kamery FullHD (poprzednia Sony HDRHC5E uległa samozniszczeniu ;p)

Proszę lepiej ode mnie zorientowanych Forumowiczów o propozycje trafiające w te kryteria:

WARUNKI KONIECZNE
- cena do 2-2,5 tys PLN
- wysoka jakość obrazu (to się rozumie samo przez się ;) )
- dobre filmy przy słabym świetle (jak najmniej szumów)
- nośnik danych miniDV (chyba, że hdd na tą chwilę już dorówna jakością nagrania i są jakieś superodporne HDD...)
- dobry stabilizator ekranu (jak na amatorski sprzęt)
- dobrej jakości mikrofon. Potrafiący w razie potrzeby ładnie nagrać koncert.

WARUNKI MILE WIDZIANE
- szeroki kąt obiektywu (lub ostatecznie możliwość dokręcenia dodatkowego ob.szerokokątnego)
- zdjęcia - nie musi pstrykać jak aparat, ale dobrze jakby potrafiła skutecznie wyostrzyć po ciemku

Z góry dziękuję za pomoc ;)
Pozdrawiam
Dawid
 

joker

New member
HDD straciło na znaczeniu, w tej chwili na topie są kamerki na dwie karty SD.
Sugerował bym coś z stajni Sony, sam posiadam HC5 i jestem z niego bardzo zadowolony. Z tego co doczytałem odpowiednikiem jego (HC5) jest SR1 z dyskiem, na twoim miejscu tu bym upatrywał następcy.
 

dawiata

New member
temu

dzięki za sugestię!

A co do HC5 - nie przeszkadza Ci szum jak gdy się kręci w pomieszczeniach przy nawet tylko trochę słabszym świetle? Ewentualnie jak sobie z tym radzisz?
Bo myślę, też o powrocie do HC5 ewentualnie, ale ta jedna rzecz mnie bolała w niej... bo oprócz tego to obraz (przy dobrym świetle) i dźwięk żyleta.
Tam była chyba taka opcja jak x.v.Color - ona miała zdaje się radzić coś na szum przy filmie na słabym oświetleniu (albo po prostu podkręcać kolory przy takim filmowaniu) ale bez statywu raczej słabo mi to działało...

pozdr
 

joker

New member
x.v.Color - rozszerza paletę barw o wartości nie używane w kineskopach, dziś przy monitorach LCD możemy wykorzystać ze wszystkich wartości 0-255 a nie 16-239 dla opisania pojedynczego punktu. I to nie ma nic wspólnego z jasnością. W ciemnych pomieszczeniach trzeba doświetlać i nie ma przed tym ucieczki, chyba że inna matryca (tj. droższa kamera).
Tak jeszcze lepszy efekt będzie miał przy bezpośrednim zgrywaniu przez HDMI gdzie kolor idzie w formacie 422, a nie 420 jak jest nagrywany na taśmę.
 
Do góry