Jak wybrać ekran projekcyjny na co patrzeć

Wladek_76

New member
Ja w weekend po testuję, bo sprawa nie jest jednoznaczna.
Są trzy miejsca gdzie należy to zmieniać:
1. Projektor/telewizor
2. Wyjście karty graf. (czyli sterownik, lub w moim przypadku xorg.conf)
3. Odtwarzacz (o ile obsługuje)

Na zdrowy rozum, to ustawienie 0-255 na projektorze i karcie powinno dać taki sam efekt jak ustawienie 16-235 na projektorze i karcie - ze względu na to, że kontent ma taką dynamikę.
Problemy mogą się pojawić w momencie zmiksowania tych ustawień.

Zobaczymy. Ja w każdym razie od jakiegoś czasu zamierzam zrobić taki test.
Może ktoś się jeszcze pokusi.

Pozdr.
 

damis1989

New member
Wczoraj to testowałem i w moim przypadku jest tak, że jeżeli oglądam coś na laptopie i mam zakres 0-255 to widać różnice, jeżeli zmiennie zakres na 16-235. Natomiast, jeżeli zmieniam zakres dla projektora (w ustawieniach Nvidi), to niestety różnicy nie widzę. Wynika to pewnie z tego ze na projektorze jest ustawione 16-235, a ja nie wiem gdzie to zmienić i czy w ogóle jest taka możliwość.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
Przede wszystkim proponuję zainstalować madVR i kodeki LAV video...
Do tego używam dobrego playera. np. MPC HC.
Odnośnie zakresu luminancji - podtrzymuję swoje stanowisko.
Należy jeszcze sprawdzić, jakie ustawienia są w projektorze (one np. w Epsonie nazywane są HDMI range - jak dobrze pamiętam i są tam opcje Normal i Extended...)
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
Na moim TW5900 mam w ustawieniech opcje HDMI range: Normal(16-235) i expanded(0-255). Jak to zmieniam to roznice sa takie jak na PC(karta Radeon). Wiecej szczegolow jak ustawic to na projektorze i jak na PS3/odtwarzaczu/komputerze mozna przeczytac TU.

Na zdrowy rozum, to ustawienie 0-255 na projektorze i karcie powinno dać taki sam efekt jak ustawienie 16-235 na projektorze i karcie - ze względu na to, że kontent ma taką dynamikę.

I faktycznie tak jest - sprawdzilem. Jedyna roznica, to jak dam na projektorze i karcie 0-255 to mam poprawnie wyswietlany pulpit z PC, przy 16-235 na karcie i projektorze pulpit PC jest przyciemniony, ale w oknie video nie ma roznicy - dlatego wlasnie uzywam ustawien 0-255.

Przede wszystkim proponuję zainstalować madVR i kodeki LAV video...
Do tego używam dobrego playera. np. MPC HC.
Odnośnie zakresu luminancji - podtrzymuję swoje stanowisko.
Należy jeszcze sprawdzić, jakie ustawienia są w projektorze (one np. w Epsonie nazywane są HDMI range - jak dobrze pamiętam i są tam opcje Normal i Extended...)

Uparty jestes :p A mozesz zrobic to porownanie i wkleic na forum, bo to co my widzimy i to co widza ludzie na innych forach jest sprzeczne z tym co Ty twierdzisz :)
 
Ostatnia edycja:

damis1989

New member
Ja aktualnie używam KMPlayera + CoreAVC, i do tej pory nie narzekałem na odtwarzanie .mkv .
BD na laptopie odtwarzam TotalMedia Theatre.
 

damis1989

New member
Właśnie doszedłem do wniosku że mój Mitsu wymusza pełny zakres tonalny na mojej karcie graficznej (GF GTX660). Nawet jeżeli w ustawieniach karty ustawie wyświetlacz laptopa w zakresie 16-235, następnie podłącze projektor to zmienia się automatycznie zakres na 0-255 na wyświetlaczu laptopa oraz na projektorze w tym samym czasie. Musze dodać że dzieje się to tylko dla obrazu wideo a nie dla pulpitu. Więc w HC4000 chyba nie mam możliwości wyboru między zakresem normalnym a rozszerzonym.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
Kodeki w MPC HC mam ustawione na PC (0-255) i niestety programowo zmiana luminancji nic nie zmienia w obrazie.
W menu projektora mam HDMI Range ustawione na Auto, co jest równoznaczne z Extended.
Jak zmieniam na Normal to obraz wyraźnie ciemnieje, gubią się ciemne szczegóły.
Do testów świetnie nadają się:
- Shadow Dancer, który w mojej ocenie ma fabrycznie coś pochrzanione z jasnością. W normalnym trybie wygląda jak prześwietlony - i to zarówno na monitorze, jak i projektorze. Kolory są wypłowiałe, praktycznie brak kontrastu i nawet czarny nie do końca jest tak głęboki. Po zmianie w projektorze na tryb Normal - obraz w końcu wygląda, tak jak powinien wyglądać. Szczegóły cienia są zachowane, co widać choćby po scenach ucieczki tunelami metra. Tyle tylko, że tryb Normal nie jest właściwym trybem, jeżeli korzysta się z PC. Testowałem na dwóch różnych enkodach, więc chyba po prostu źródło jest spieprzone. To drugi taki przypadek, że film ma zwalone ustawienia;
- Lincoln - bardzo "ciemny film". Tutaj również ma się wrażenie, że coś jest nie tak. Tylko tutaj obraz jest nie "prześwietlony", ale po prostu ciemny. Po przełączeniu na tryb Normal (16-235) w ciemnych scenach to już praktycznie nic nie widać.
Więc przejście na tryb 16-235 na PC ucina skrajne pasma. W przypadku Shadow Dancer to akurat pomaga, ale przy takich filmach, jak Lincoln - praktycznie dostajemy ciemną plamę.
Powyższe potwierdza to o czym pisałem.
 

Wladek_76

New member
Trochę po-testowałem. Ogólnie da się tak poustawiać używając jasności, że zarówno 0-255 jak i 16-235 się dobrze wyświetlają. Ostatecznie najlepiej wygląda dla mnie obraz z - uwaga - kodowaniem YUV (YCbCr czy jakoś tak). Na proj. ustawiłem YUV a w xorg.conf YCbCr444. I to jest tak jakby 16-235 ale inaczej kodowane.

Pozdr.
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
Ja tez wczoraj wieczorem troche potestowalem....
Okazalo sie, ze efekt ustawien zalezy od tego czy wyswietlamy obraz na projektorze czy na monitorze. Nie wiem dlaczego tak jest, nie znam sie na tyle, ale jesli na projektorze i na karcie graficznej ustawie 0-255 to jest tak jak pisal Meloman69(zwracam honor :) ) - czyli kolory sa zywsze, lepszy poziom czerni i nie ma spadku widocznosci deteli przy ciemnych scenach.
Jesli jednak ogladam film na monitorze, to przy 0-255 jest tak jak ja wczesniej pisalem, czyli owszem kolory zywsze, poziom czerni lepszy, ale zanikaja(bardzo nieznacznie) te slabo widoczne detale.

Przy filmach z playera Blu-Ray(Sony BDP-S360) jest tak jak na monitorze, czyli zanikaja slabo widoczne szczegoly przy 0-255. I tu, co zastanawiajace, ten zanik jest duzo glebszy. Dodam, ze soft na playerze aktualizowany okolo dwa miesiece temu.
 

Meloman69

New member
Bez reklam
Najśmieszniejsze w tym jest to, że podobno filmy na BL są kodowane jako 16-235.
Może stąd to całe zamieszanie?
Według mnie niewłaściwie ustawiona luminancja jest do wychwycenia gołym wzrokiem, bo albo obraz jest prześwietlony (zbyt szerokie pasmo), albo zbyt ciemny.
Ale uwaga - jeżeli zakres ma być Normal, to praktycznie każda scena w trybie Extended będzie wyglądałą podejrzenie.
Z kolei, jeżeli sygnał ma być Extended, to przy przejściu na Normal zauważymy to w ciemnych scenach. Może okazać się, że nie zauważymy zmiany np. w scenie plenerowej kręconej za dnia.

ps. dorzucam kolejny film, jako referencyjny pod względem obrazu - Hitchcock (2012).
 

Max66

New member
Ponawiam temat, zakupiłem projektor Optoma GT750 za bardzo okazyjną cenę z wyświetlonymi 10 h i na dodatek jeszcze 2 lata gwarancji za 1800 zł więc można rzec że okazja była niesamowita, projektor naprawdę zrobił na mnie duże wrażenie może dla tego że nigdy nie miałem projektora, a ten nawet na zielonej ścianie pokazuje naprawdę dobre kolory sprawdzane na filmach i na PS3 FIFA tutaj była liderem jeśli chodzi o zieleń :D lecz musiałem trochę ściemnić bo była zbyt jaskrawa. Ale to był próba projektora ogólnie chce się dopytać Jaki uchwyt do niego zastosować na sufit by był odpowiedni.
Nie bawiłem sie nim zbytnio więc nie wiem jakie ma on w tym celu zastosowanie ale chyba będe musiał przestudiować instrukcję.
POzdro
 
Ostatnia edycja:

Jawosz

Member
Mam mały sklep stacjonarny i niedawno rozszerzałem reklamę zewnętrzną w postaci totemu dość designerskiego, w którym jest ukryty ekran dotykowy 32”. Wszystko zamawiałem przez producenta K******, chyba polska marka, w Wa-wie bezproblemowy kontakt. Bardzo solidnie mi doradzili i wszystko wykonali tak jak ustalaliśmy, dlatego zostawiam namiary. administracja@kraftmann.com

:spam::spam::spam:


REPORTED - Sprzedaż nie idzie to odkopujecie wątki reklamujecie swój fatalny produkt ?
 
Do góry