Widzę że Bambolo lubi ping-pong.
Ale tu chyba nie miejsce...
W związku z tym nie da rady krótko...
Po tym co pisałeś nie raz na temat kalibracji i powyżej o Black Level zrozumiałem że nadajemy na różnych falach i dyskusja jest niecelowa...
Nadmienię jedynie że opcja Black Level w Benq'u służy ku temu, by dopasować się do systemu TVColor, w jakim projektor ma wyświetlać obraz.
Cytat za "BENQ W500 projector_manual_3771.pdf":
",,,The grayscale video signal is measured in IRE units. In some areas which use NTSC TV standard, the grayscale is
measured from 7.5 IRE (black) to 100 IRE (white); however, in other areas which use PAL equipment or Japanese
NTSC standard, the grayscale is measured from 0 IRE (black) to 100 IRE (white). We suggest that you check the
input source if it is with 0 IRE or 7.5 IRE, then select accordingly....."
Dla tych, którzy nie znają angielskiego ani pewnych szczegółów transmisji sygnału TVC, pozwolę se nieśmiało przetłumaczyć....
"...Skala szarości w sygnale video mierzona jest w jednostkach IRE. W krajach używających systemu NTSC skala szarości rozciąga się od 7,5 IRE (czerń) do 100 IRE (biel); jednakże w krajach gdzie używa się systemu PAL lub japońskiego NTSC, skala szarości rozciąga się od 0 IRE (czerń) do 100 IRE (biel). Zalecamy abyś sprawdził z jakiego źródła sygnału będziesz korzystać, i odpowiednio ustawił Black Level..."
Możesz sobie oczywiście pstrykać ustawieniami jak Ci się żywnie podoba, na tyle to jeszcze jest wolny kraj. Ale skoro dowolnie sobie ustawiasz w W500 taką funkcję to coś tu jest chyba nie tak?
Nie ma to nic wspólnego z osiągnięciem optymalnej jakości obrazu, na czym mi by zależało...
Dla Ciebie być może wystarczy sama frajda z duuużego ekranu, ku chwale Ojczyzny i na zdrowie!!! Nie uważam że to źle ani z tego powodu nie czuję się lepszy, jeden woli rybkę a drugi woli pipkę, jak mawia stare przysłowie pszczół...
Przeczytaj jeszcze raz: "Co do screendoor, dla W500 zalecają 1,6 a dla konkurencji 1,4 jako minimum stosunku odległość/szerokość ekranu"
Nie półtora metra. Dla 91", czyli ok. 2m szerokości jest to 3,2 m dla W500 i 2,8 m dla konkurencji.
Nie napisałem że kontrast dynamiczny się nie liczy, Wymienione projektory mogą mieć ten parametr nawet poniżej 50:1. Nie zmieni to faktu że W500 będzie miał mnniej od konkurencji...
Brak drugiej przysłony w W500 wynika tylko i wyłącznie z presji na obniżenie kosztów. Wszyscy inni producenci korzystający z matryc 3LCD podwójną przesłonę stosują. Nadal, pomimo doświadczeń Benq....
Nazwę E-torl można se nazywać bełkotem, ale nie technologię która za nią stoi. Nie jest ona jakimś wielkim odkryciem, ale przyczynia się do poprawy jakości obrazu...
A sformułowanie lampa to lampa....
Eeeeech!!!
Różne fale...
Jak myślisz, z czego wynikają zachwyty recenzentów nad kolorami Epsona? (Czyli jednak jest lepszy? Może jednak warto dopłacić kilkaset pln? )
Tak dla wiadomości, ilość bitów nie wpływa bezpośrednio na jakość (neutralność) odwzorowania barw a głównie na płynność ich gradacji. A czynnikiem, który w dużym stopniu determinuje wierność oddawania kolorów, jest właśnie jakość lampy...
A co do zakupów końcówek w elektronice... Jest szkoła, która je zaleca, o ile nie dotyczy firm krzak i problemów z serwisem. To że np. EMP TW680 zchodzi z linii produkcyjnych, nie czyni go nagle gorszym urządzeniem, a pozwala za to go znacznie taniej zakupić...
Naprawdę uważasz że albo W500 za 2300 pln albo inne co za 10 000 pln?
Ja uważam że lepiej dopłacić kilkaset pln za nawet nieco lepszą jakość.
De gustibus... Albo inne fale...
I na koniec mała uwaga. A na ostatni koniec mała dygresja...
Powinienieś zacząć rozróżniać osobistą przyjemność z używania jakiegoś urządzenia od obiektywnej oceny jego jakości. To dwie czasem bardzo odległe sprawy....
Myślę że taka postawa jest słuszna jeśli chce się innym doradzać...
Jesienią ubiegłego roku na otwarcie marketu dla skner rzucili między innymi 20 calowe monitory LCD Belinei po 650 pln. Znajoma relacjonowała iż jej ślubny i dziecię są zachwyceni, gry, filmy, super....
Chwilę po tym padł mój zasłużony Hyundai, trza było więc zakupić monitor. Wziąłem więc tą Belineę....
Hmmm.... De gustibus... W aspekcie kinowo filmowym to jest straszna LCD kaszana, głównie za sprawą kontrastu i kątów widzenia.... No masakra i porażka.... Ale jednocześnie uważam że to było bardzo dobrze wydane 650 pln!!! Nie jestem zawodowym grafikiem i wierność barw w monitorze nie jest mi niezbędna, filmy to nie na monitorze... Za to mam duży ekran, otwarte 2...4 okna na raz i w pełni widoczną ich zawartość, jendo nie przysłania drugiego, w końcu mogę w miarę komfortowo przeglądać pliki w PDF'ie i wyświetlić wyraźnie niemal cały rysunek w CAD.
Zrobiłem dobry zakup ale nigdy by nie przyszło mi do głowy twierdzić że Belinea 2025 S1W ma dobrą jakość obrazu...
I mały edit....
Właśnie spojrzałem na stronę Benq. Chwalą się iż w swoim topowym projektorze W20000 zastosowano system.... Dual Iris...
Widać tym razem dział inżynieryjny miał więcej do powiedzenia od księgowości...
Ale tu chyba nie miejsce...
W związku z tym nie da rady krótko...
Po tym co pisałeś nie raz na temat kalibracji i powyżej o Black Level zrozumiałem że nadajemy na różnych falach i dyskusja jest niecelowa...
Nadmienię jedynie że opcja Black Level w Benq'u służy ku temu, by dopasować się do systemu TVColor, w jakim projektor ma wyświetlać obraz.
Cytat za "BENQ W500 projector_manual_3771.pdf":
",,,The grayscale video signal is measured in IRE units. In some areas which use NTSC TV standard, the grayscale is
measured from 7.5 IRE (black) to 100 IRE (white); however, in other areas which use PAL equipment or Japanese
NTSC standard, the grayscale is measured from 0 IRE (black) to 100 IRE (white). We suggest that you check the
input source if it is with 0 IRE or 7.5 IRE, then select accordingly....."
Dla tych, którzy nie znają angielskiego ani pewnych szczegółów transmisji sygnału TVC, pozwolę se nieśmiało przetłumaczyć....
"...Skala szarości w sygnale video mierzona jest w jednostkach IRE. W krajach używających systemu NTSC skala szarości rozciąga się od 7,5 IRE (czerń) do 100 IRE (biel); jednakże w krajach gdzie używa się systemu PAL lub japońskiego NTSC, skala szarości rozciąga się od 0 IRE (czerń) do 100 IRE (biel). Zalecamy abyś sprawdził z jakiego źródła sygnału będziesz korzystać, i odpowiednio ustawił Black Level..."
Możesz sobie oczywiście pstrykać ustawieniami jak Ci się żywnie podoba, na tyle to jeszcze jest wolny kraj. Ale skoro dowolnie sobie ustawiasz w W500 taką funkcję to coś tu jest chyba nie tak?
Nie ma to nic wspólnego z osiągnięciem optymalnej jakości obrazu, na czym mi by zależało...
Dla Ciebie być może wystarczy sama frajda z duuużego ekranu, ku chwale Ojczyzny i na zdrowie!!! Nie uważam że to źle ani z tego powodu nie czuję się lepszy, jeden woli rybkę a drugi woli pipkę, jak mawia stare przysłowie pszczół...
Przeczytaj jeszcze raz: "Co do screendoor, dla W500 zalecają 1,6 a dla konkurencji 1,4 jako minimum stosunku odległość/szerokość ekranu"
Nie półtora metra. Dla 91", czyli ok. 2m szerokości jest to 3,2 m dla W500 i 2,8 m dla konkurencji.
Nie napisałem że kontrast dynamiczny się nie liczy, Wymienione projektory mogą mieć ten parametr nawet poniżej 50:1. Nie zmieni to faktu że W500 będzie miał mnniej od konkurencji...
Brak drugiej przysłony w W500 wynika tylko i wyłącznie z presji na obniżenie kosztów. Wszyscy inni producenci korzystający z matryc 3LCD podwójną przesłonę stosują. Nadal, pomimo doświadczeń Benq....
Nazwę E-torl można se nazywać bełkotem, ale nie technologię która za nią stoi. Nie jest ona jakimś wielkim odkryciem, ale przyczynia się do poprawy jakości obrazu...
A sformułowanie lampa to lampa....
Eeeeech!!!
Różne fale...
Jak myślisz, z czego wynikają zachwyty recenzentów nad kolorami Epsona? (Czyli jednak jest lepszy? Może jednak warto dopłacić kilkaset pln? )
Tak dla wiadomości, ilość bitów nie wpływa bezpośrednio na jakość (neutralność) odwzorowania barw a głównie na płynność ich gradacji. A czynnikiem, który w dużym stopniu determinuje wierność oddawania kolorów, jest właśnie jakość lampy...
A co do zakupów końcówek w elektronice... Jest szkoła, która je zaleca, o ile nie dotyczy firm krzak i problemów z serwisem. To że np. EMP TW680 zchodzi z linii produkcyjnych, nie czyni go nagle gorszym urządzeniem, a pozwala za to go znacznie taniej zakupić...
Naprawdę uważasz że albo W500 za 2300 pln albo inne co za 10 000 pln?
Ja uważam że lepiej dopłacić kilkaset pln za nawet nieco lepszą jakość.
De gustibus... Albo inne fale...
I na koniec mała uwaga. A na ostatni koniec mała dygresja...
Powinienieś zacząć rozróżniać osobistą przyjemność z używania jakiegoś urządzenia od obiektywnej oceny jego jakości. To dwie czasem bardzo odległe sprawy....
Myślę że taka postawa jest słuszna jeśli chce się innym doradzać...
Jesienią ubiegłego roku na otwarcie marketu dla skner rzucili między innymi 20 calowe monitory LCD Belinei po 650 pln. Znajoma relacjonowała iż jej ślubny i dziecię są zachwyceni, gry, filmy, super....
Chwilę po tym padł mój zasłużony Hyundai, trza było więc zakupić monitor. Wziąłem więc tą Belineę....
Hmmm.... De gustibus... W aspekcie kinowo filmowym to jest straszna LCD kaszana, głównie za sprawą kontrastu i kątów widzenia.... No masakra i porażka.... Ale jednocześnie uważam że to było bardzo dobrze wydane 650 pln!!! Nie jestem zawodowym grafikiem i wierność barw w monitorze nie jest mi niezbędna, filmy to nie na monitorze... Za to mam duży ekran, otwarte 2...4 okna na raz i w pełni widoczną ich zawartość, jendo nie przysłania drugiego, w końcu mogę w miarę komfortowo przeglądać pliki w PDF'ie i wyświetlić wyraźnie niemal cały rysunek w CAD.
Zrobiłem dobry zakup ale nigdy by nie przyszło mi do głowy twierdzić że Belinea 2025 S1W ma dobrą jakość obrazu...
I mały edit....
Właśnie spojrzałem na stronę Benq. Chwalą się iż w swoim topowym projektorze W20000 zastosowano system.... Dual Iris...
Widać tym razem dział inżynieryjny miał więcej do powiedzenia od księgowości...
Ostatnia edycja: