Jak dobierać standy

azbest84

New member
Witam,
Chciałbym zakupić standy do zestawu JBL Studio L Cinema 3+. Nie wiem jakie zasady powinny panować przy wyborze. Jak mam dobrać odpowiednią wysokość. Jakiej wielkości powinna być górna podstawa (ma być idealnie taka jak spód kolumn, czy może być mniejsza, a może powinna być większa?)?. Czy kolumne kłądę na podstawie, czy przykręcam, czy opiera się na jakiś gumkach? Trochę jestem zielony w tym temacie i byłbym wdzięczny za pomoc.
 

Skibus

New member
Kolumny się jedynie stawia na standach. Dpbrze jest kupić bluetac ( taka niebieska plastelina nie zostawiajaca śladów ) i 4 małe kulki pod kolumne między standa a kolumnę włożyć.

Wilekość półki powinna być równa wielkości podstawy głośnika.

Wysokość dobiera się tak by głosnik wysokotonowy był +/- 10 cm od wysokości uszu słuchacza siedzącego w miejscu odsłuchowym.

Dobrze jest też połozyć granit na kolumnę dociążając ją w ten sposób.

Co do samego standa to musi byc stabilny, ciężki ( dobrze jest go dociążyć jeszcze przesuszonym drobnym piaskiem - w sumie powinien ważyć od 15 kg w górę ). Zapomnij o standach drewnianych albo metalowe, albo granitowe ( mogą być z wykończeniem drewnianym ). Fajną opcją są wykonane na zamównie słupki w całości granitowe.

Standy stawia się na kolcach ( jak boisz sie o parkiet podłóż jeszcze podkładki dedykowane pod kolce ).
 

azbest84

New member
Wielkie dzięki. Będę robił standy na zamówienie. Z tego co zrozumiałem jak będę miał możliwość wyboru to najlepiej, jak głośnik wysokotonowy byłby idealnie na wysokości uszu słuchaczy.
 

lm648

Banned
Hej.
Kto wytłumaczy, dlaczego unikać drewnianych standów?