Instrukcja PL do Onkyo TX-NR646

deusexe

Member
Nabyłem w polskim sklepie AFG Computers Onkyo TX-NR646, ale niestety bez polskiej instrukcji. Po wielu upomnieniach telefonicznych i mailowych sklep się nie wywiązał z obowiązku dostarczenia instrukcji. I stąd moje pytanie, czy ktoś dostał polską instrukcję do w/w modelu i byłby skłonny podzielić się?
 
I

irek6311

Guest
Oby się taki sprzęt nie popsuł, będzie problem wtedy z serwisem jak takowy tylko własny udostępniają, wtedy mogą więcej napsuć niż naprawić, instrukcnę obsługi można zdobyć na Allegro w pl lub ze strony producenta za free ale eng, tak na marginesie nie jestem biegły w języku angielskim a amplitunery do tych najwyższych poustawiam, duży plus to obrazki a reszta to doświadczenie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kuźwa, nie wiedziałem ze są takie listy, inne firmy tez prowadza takie listy?

,,,, są Kolego i to od dawna :) każdy ma swój wybór tu sprawa jest prosta o ile takiej informacji Kolega nie dostał przed zakupem to do Rzecznika PK i sprawa będzie załatwiona... Gość w sklepie ma obowiązek taka gwarancję dostarczyć chyba, że kupujący był o takim fakcie informowany i zgodził się ...że nie dostanie jej...
 

lycone

Banned
Sam jakieś 6 lat temu kupiłem Onkyo 607 ze sklepu, który jest na powyższej liście. Wtedy nie byłem tego świadomy. Zorientowałem się dopiero po tym jak dołączona została wydrukowana polska instrukcja obsługi. Gwarancja od sprzedawcy i tak była 2 lata więc to olałem. Do tego dostałem cenę praktycznie jak za model niższy, ponieważ mieli jakiś błąd i wysyłka się opozniła o kilka dni. Sprzedawca zadzwonił z przeprosinami i zaproponował kabel hdmi dobrej jakości lub właśnie model wyższy, który kupiłem. Ogólnie byłem zadowolony z całej transakcji, a Onkyo działa do dziś. Fakt, że jak bym wtedy wiedział, że nie jest z polskiej dystrybucji to bym się pewnie nad tym zastanowił. Dobrze, że jest taka lista, dzięki czemu każdy sam może zdecydować :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie każdy ma wybór gdzie i u kogo kupuje.. i potem sam ponosi odpowiedzialność i nie może mieć do nikogo pretensji bo wszystko jest jasne..
 

deusexe

Member
Sprzętu nie oddam, bo już dwa miesiące minęły od kiedy kupiłem, po za tym szkoda mi nerwów na szarpanie się z nimi, koszt wysyłki i byłbym bez ampa w domu z tydzień.
 

JerzykWu

New member
Sprzętu nie oddam, bo już dwa miesiące minęły od kiedy kupiłem, po za tym szkoda mi nerwów na szarpanie się z nimi, koszt wysyłki i byłbym bez ampa w domu z tydzień.

To że minęły 2 miesiące od zakupu nie ma znaczenia, wszak sam mówiłeś że dzwoniłeś do sprzedawcy a on cie zbywał.
Ja bym tematu nie odpuszczał i najpierw:
1. napisz do tego "barana" pismo ( żadne telefony) i powołując się na przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 " o prawach klienta ", w tym przypadku korzystasz z rękojmi do 12 miesięcy od daty zakupu - zażądaj zwrotu pieniędzy ponieważ sprzedaż towaru bez polskiej instrukcji obsługi - w tym przypadku ampli, który jest produktem skomplikowanym w użytkowaniu - jest niezgodny z warunkami umowy sprzedaży i można domniemywać, że ten towar może posiadać wady ukryte. W piśmie zażądaj zajęcia przez niego stanowiska w terminie 14 dni. Pismo wysyłaj poleconym i za potwierdzeniem odbioru.
2. Jak nie odpisze do Ciebie w zakreślonym terminie, to wtedy najlepiej idź do Rzecznika Ochrony Konsumentów - takowy działa przy każdym Starostwie Powiatowym. Rzecznik już będzie dalej wiedział co robić, działa z urzędu, nie ponosisz żadnych kosztów.
Pozdro
 

deusexe

Member
Szkoda mi sprzętu odsyłać, czekać dwa tygodnie na zwrot kasy, płacić za koszt wysyłki, (mimo obowiązku rzadko sprzedawca zwraca), zamawiać w innym miejscu i znowu bez gwarancji, że instrukcję otrzymam. Chętnie bym poszedł do jakiegoś przyjaźnie nastawionego sklepu pożyczył instrukcję i sobie skserował, ale takich sklepów nie znam...
 

Rafal7

Banned
Na forum może ktoś podrzuci, Denon daje papierową i na płycie w Pdf, może Onkyo robi tak samo.Pisz do Tych co mają Onkyo.
 

werf

Active member
Bez reklam
Szkoda mi sprzętu odsyłać, czekać dwa tygodnie na zwrot kasy, płacić za koszt wysyłki, (mimo obowiązku rzadko sprzedawca zwraca), zamawiać w innym miejscu i znowu bez gwarancji, że instrukcję otrzymam. Chętnie bym poszedł do jakiegoś przyjaźnie nastawionego sklepu pożyczył instrukcję i sobie skserował, ale takich sklepów nie znam...

A powinieneś trochę ich poczołgać :smile:

Tu możesz ich polecić lub nie............ Gdzie kupić? - opinie o sklepach. - HDforum
 

aslpg

New member
A ja kupiłem 2 tygodnie temu "646" ze sklepu na stronie którego była informacja o 24 miesiącach gwarancji producenta. Po rozpakowaniu okazało się że to zwykła gwarancja sprzedawcy! Sprzęt tak szybko jak przeszedł tak szybko i wrócił do sklepu.
Zamówiłem we wtorek to samo u kolegi blackninja i od dziś rana mam sprzęt w lepszej cenie a co najważniejsze to z polskimi papierami i gwarancją EIC.
Podziękowania dla blackninja.
 
Do góry