HV30 z USA

avzi

New member
Mam wielką prośbę o szybką poradę. Jestem w tej chwili w USA i noszę się z zamiarem zakupu kamery HD. Oglądałem dziś w sklepie nowy model Canona HV30 i po demonstracji, jaką obejrzałem stwierdzam, że nie ma konkurencji w jakości obrazu (porównywałem m.in. z Sony HC9). Niestety, wszystkie dostępne modele kamer w sklepach stacjonarnych występują tylko w wersji NTSC. Trochę czytałem już na ten temat na forum, ale ponieważ nie znam się na tym za bardzo, proszę o ostateczne rozwianie moich wątpliwości co do wspólpracy takiej kamery w warunkach polskich. Czy powinienem spodziewać się jakichś kłopotów przy odtwarzaniu nagrań na ekranie TV (mam TV Sharp XL1) lub podczas obróbki na komputerze? A jeśli tak, to jakich?
Będę wdzięczny za pilną poradę, najlepiej tych, którzy znają ten problem z autopsji (może niekoniecznie z HV30, bo tego jeszcze chyba w Polsce nie ma).
Pozdrawiam!;)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Dla siebie nie będziesz miał kłopotów / poza brakiem gwarancji/, gorzej gdy będziesz chciał podarować materiał nagrany innym użytkownikom.
 

avzi

New member
kiki napisał:
Dla siebie nie będziesz miał kłopotów / poza brakiem gwarancji/, gorzej gdy będziesz chciał podarować materiał nagrany innym użytkownikom.

Dzięki, Kiki, za szybką reakcję. Co konkretnie masz na myśli? Jakie problemy mogę wtedy napotkać? Czytałem na tym forum, że prawie wszystkie współczesne TV obsługują NTSC. Prawda to, czy nie?
 

viValdi

New member
Bez reklam
Jeśli z jakichś powodów będziesz musiał przekonwertować NTSC na PAL to będzie trzeba "zgubić" 5 klatek na każdą sekundę filmu - to jest taka gruba różnica, bez względu czy HD czy SD. Ale konwertować się daje.
 

PersiL

New member
Kamera HD z USA