Hiroshi Sasaoka: Firma Sharp skupia się na przyszłości rynku telewizorów ...

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Telewizory LCD napędzają rynek elektroniki konsumenckiej, jak żaden inny produkt w historii. Choć technologia ta 10 lat temu narodziła się jako niszowa ciekawostka technologiczna, szybko rozwinęła się w dominującą technologię rynku telewizorów i wyświetlaczy.

008_sharp-ifa-20117.jpg

Jako wynalazca telewizorów LCD i wiodący badacz w dziedzinie tej technologii, firma Sharp stworzyła podwaliny pod dynamiczny rozwój sektora i nakreśliła trendy poprzez zastosowanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak technologia Quattron oparta na czterech kolorach pikseli. Obecnie telewizory LCD stanowią ponad 70 procent globalnego rynku telewizorów. Jedynie w tym roku światowa sprzedaż odbiorników LCD ma sięgnąć 200 milionów sztuk.

005_sharp-ifa-201129.jpg

Firma Sharp szczególnie zwraca uwagę na dynamicznie rozwijające się segmenty zaawansowanych technicznie mobilnych i wielkoformatowych telewizorów LCD, jednocześnie utrzymując swoją aktywność w segmencie telewizorów HD o przekątnych ekranu pomiędzy 26 a 46 cali. Firma Sharp, producent LCD, będzie prezentowała się na targach IFA 2011 pod hasłem „Great Football on Big Screens”.
hiroshi_sasaoka_208.jpg

W 2001 roku firma Sharp zaprezentowała swój pierwszy telewizor LDC AQUOS z serii LC-C1, dając tym samym początek erze telewizorów LCD. Jedynie 10 lat później płaskoekranowe telewizory całkowicie zdominowały rynek. - W 1973 roku po raz pierwszy zaprezentowaliśmy technologię LCD, została ona użyta w kieszonkowym kalkulatorze. Nie później niż w 1987 roku pojawił się pierwszy telewizor LCD o przekątniej 3 cali. W 2005 byliśmy pierwszą firmą na świecie, która postawiła wszystko na telewizory LCD. Patrząc wstecz, możemy pochwalić się prawie 40-letnim doświadczeniem w dziedzinie LCD. To właśnie wiedza i doświadczenie w badaniach i produkcji pozwala nam dalej umacniać naszą pozycję, jako jednej z wiodących firm na rynku LCD - mówi Hiroshi Sasaoka, CEO Sharp Electronics Europe.
- Szacujemy, że w tym roku popyt na telewizory LCD przekroczy 200 milionów sztuk. Według naszych prognoz, wyjątkowy wzrost odnotuje segment ekranów o przekątnej ekranu 50 cali i większej.
020_sharp-ifa-201119.jpg


Ostatnich kilka lat to faza dynamicznego wzrostu, która spowodowała, że telewizory LCD z niszowej ciekawostki stały się produktem masowym. To spowodowało rozbudowę centrów produkcyjnych, dało impuls innowacjom w jakości obrazu, wielkości ekranu, nowym rozwiązaniom w dziedzinie designu i ekonomiki produkcji. We współzawodnictwie o rynki przyszłości firma Sharp skupia się na segmencie klasycznych telewizorów LCD, jak również zwraca szczególną uwagę na segment mobilnych i wielkoformatowych LCD.
- Bez względu na to, czy LCD będą stosowane jako wyświetlacze w smartphonach, tabletach, czy telewizorach i monitorach, wyjątkowa myśl technologiczna, wypróbowani partnerzy w produkcji i sprzedaży i najnowocześniejsze linie produkcyjne stają się bardziej kluczowe w osiągnięciu sukcesu niż kiedykolwiek przedtem - mówi Hiroshi Sasaoka.

004_sharp-ifa-201128.jpg


W naszej fabryce w Sakai mamy najnowocześniejsze na świecie linie produkcyjne pozwalające nam odpowiadać popytowi na duże wyświetlacze wysokiej jakości, zwłaszcza o przekątnej 50 cali i większej. Jednocześnie stopniowo przechodzimy w fabryce Kameyama II na produkcję małych i średnich ekranów LCD dla urządzeń przenośnych w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na wysokiej jakości wyświetlacze w smartphonach i tabletach - opowiada Sasaoka.
Na targach IFA firma Shap zaprezentuje nowe telewizory Sharp AQUOS o przekątnej 60 i 70 cali z technologią drugiej generacji Quattron, dając tym samym przegląd obecnej linii produktowej wielkoformatowych, energooszczędnych telewizorów LCD o niezwykłej jakości obrazu w pełni kompatybilnych w zakresie multimediów. Firma Sharp przewiduje, że Ameryka Północna będzie głównym rynkiem dla telewizorów LCD o przekątnej wyższej niż 50 cali, z popytem sięgającym około sześciu milionów sztuk w 2011 roku, w drugiej zaś kolejności Europa z trzema milionami sztuk w tym roku.
Daje się zauważyć również duży popyt w sektorze profesjonalnych monitorów. Prognozy przewidują wzrost na rynku digital signage, elektronicznych tablic i ekranów do prowadzenia wideokonferencji z obecnych trzech milionów do ośmiu milionów sztuk globalnie w ciągu następnych czterech lat.
022_sharp-ifa-201121.jpg



- Nasza strategia dla Europy jest oparta na tych prognozach. Chcemy znacznie rozwinąć nasze działania w Europie, skupiając się na wielkoformatowych telewizorach LCD i wyświetlaczach. Obok zwiększenia udziału na rynku, poszerzamy rozpoznawalność marki poprzez atrakcyjne usługi i oferty dla dystrybutorów oraz zaangażowanie w UEFA EURO 2012TM.

007_sharp-ifa-20116.jpg

Jako Oficjalny Sponsor UEFA EUROTOP rozpoczniemy aktywną kampanię na targach IFA, co, mam nadzieję, przybliży dystrybutorom i klientom firmę Sharp jako markę i zachęci do kupowania naszych produktów. Z tego powodu rozpoczynamy tegoroczne targi IFA hasłem „Great Football on Big Screens”.
 
Do góry