Hc1100 - obawy przed najgorszym....

Buti

New member
Cześć.
Wczoraj zauważyłem, że obraz lekko przygasa i się rozjaśnia. Tak jakby lampa mrugała. Da się to zauważyć przy planszy statycznej np: niebieskie menu n-boxa. Nie jest to strasznie dokuczliwe ale jednak raz zauważone nie pozwala o sobie zapomnieć. Przy przełączeniu lampy w tryb eco i ponownym przełączeniu na standard efekt zanika ale tylko na jakieś kilkadziesiąt sekund (czasami dłużej) i ponownie się pojawia. Na proja mam jeszcze 2 lata gwarancji ale lampa wyświeciła 590 gidzin i gwarancja jej już nie obejmuje. Fakt faktem w instrukcji napisano, że ma wytrzymać 2000 godzin w trybie standard.
Czy to zwiastun najgorszego - lampa wysiada? Czy komuś z was przytrafiło się coś takiego?
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Mruganie lampy to "popularna" awaria w Panasonicach, nie kojarzę tylko czy prowadząca do rychłego jej przepalenia. Co nie ma znaczenia, bo "mrugany" obraz nie nadaje się do oglądania.

Faktycznie masz dylemat, bo może przyczyna mrugania leży np w układzie zasilania lampy (i tu za free naprawa gwarancyjna), a może pada lampa, i serwis za naprawę słono skasuje.

Ale jest jeszcze jeden kruczek. Niezgodność przedmiotu z umową. Może tędy droga?
 

Buti

New member
Dzwoniłem do serwisu i dowiedziałem sie, że w przypadku takiego proja nigdy nie mieli podobnych zgłoszeń. Zostałem miło potraktowany i proj zostanie przez serwis sprawdzony. Na lampę mam 1 rok. Rok jeszcze nie minął, gorzej że liczba godzin jest o ok 100 przekroczona. Jednak jak się dowiedziałem nie przesądza to w tym wypadku o braku możliwości skorzystania z gwarancj. Wszystko zależy od firmy Mitsubishi. Wyśle proja i zobaczę jak sie sytuacja rozwinie. Nie wiadomo czy to proj czy lampa wywinęła numer. O wynikach poinformuje.
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Ja w karcie gwarancyjnej HC 1500 mam napisane 3 lata. Ale o jakimś wyszczególnieniu, jeśli chodzi o lampę nic nie ma... :???:

Ciekawe co ważniejsze, warunki opisane na karcie czy jakieś "tajne" zapiski gdzieś...
 

Buti

New member
Nie jest to mruganie, które wygasza i rozpala całkowicie lampę. Jest to delikatny spadek jasności o częstotliwości gdzieś około kilkunastu razy na sekundę. Takie pulsowanie raz szybsze raz wolniejsze.
 

Buti

New member
Już wszystko działa dobrze.
Niestety nie wiem co było przyczyną usterki. Projektor pojechał do serwisu, tam stwierdzono, że opisana przeze mnie usterka nie występuje (testowano 100 godzin). Początkowo byłem zaniepokojony ale projektor po powrocie z serwisu działa bez zarzutu. Wygląda na to, że problem zniknął w transporcie.
Co by nie powiedzieć obyło się bez wydatków. Koszty transportu w obie storny pokrył serwis.
Pozdro.
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Ciekawe jak w takim wypadku zachowałby się serwis innej marki. W końcu urządzenie okazało się sprawne, więc niby czemu serwis miałby pokrywać koszta przesyłki?
 

Tidus1024

New member
Bez reklam
Trzeba przyznać, że obecnie Mitsubishi w Polsce ma dobre warunki gwarancji na lampę. 1000 godz./1 rok to uczciwa oferta. 90 dni to już bandytyzm.
 
Do góry