Gwarancja Toshiba

Liptonosz

New member
Bez reklam
Proponuję sprawdzić laptopa z innym tv. Być może masz coś z rozdzielczoscia zle ustawione albo kabel hdmi jest uwalony.
 

grzesgol

New member
zgadzam się z kolega Liptonosz...

Niestety nie widzę możliwości walki z serwisem jeśli HDMI działa z innymi urządzeniami. Prawdopodobnie problem leży po stronie Laptopa lub kabla.
Ja osobiście miałem problem z Kablem DVI-HDMI. Kupiłem taki OEM-owy kabelek na stoisku na giełdzie elektronicznej i zanic nie działał mi z telewizorem przy Full-HD. Dla 720p działał ale wyżej już nie. Zmieniłem kabelek na inny i działa wyśmienicie na wszystkich wspieranych przez TV rozdzielczościach. Koleś co sprzedał mi puerwszy kabelek w sklepie mnie wyśmiał i twierdził, że coś kręcę i wszystkim innym ten kabel działał :) ale fakty mówią same za siebie.... kabel ma naprawdę znaczenie przy Full HD. Druga sprawa ustawienia karty graficznej w kompie. Sprawdź rozdzelczość i odświeżanie. Tośka będzie działać tylko przy 24,50,60 Hz. Druga sprawa jeśli używasz audio przez HDMI to też możesz mieć problem z obrazem więc odrazu tak ustaw laptopa by nie wysyłał audio po HDMI. Inna sprawa to sprawdzenie laptopa z innym TV, sprawdzałeś swoje ustawienia z innym telewizorem zanim oddałeś go do serwisu?
 
Ostatnia edycja:

grzesgol

New member
A jak już będzie dzałało to polecam...

Dla podłączonego po HDMI komputera ustawić opcję skalowania obrazu na "Exact Scan" i parametr sharpness na maxa w dół tzn. w lewo :).

Minimalny sharpness pomoże pozbyć się do zera efektu "rozmytych czcionek", ma to znaczenie jak będziesz chciał oglądać na TV stronki internetowe czy edytować/oglądać dokumenty textowe. Sharpness przy sygnale cyfrowym z komputera powoduje zniekształcenie czcionek dlatego należy go wyłączyć. jeśli używasz tunera po HDMI to też nie będzisz go musiał zwiększać przy oglądaniu telewizji. Jak dla mnie ten parametr przydaje się tylko przy sygnale analogowym....

( sorry za umieszczenie takich informacji w tym wątku)
 

samael

New member
Zakupiona latem Toska ZF 355DG 46" i wymieniona 17.12.2008 na nowy egzemplarz (oczywiscie z powodu kreski) dzis przywitala mnie... kreska!
Co robic, brac kase czy nowy model? Na pewno nie dam sie naciagnac na ponowna wymiane na 355DG...
 

samael

New member
Od kikiego :roll:

A co do dylematu, kasa czy TV. Odstrasza mnie troche wariant kasy bo znowu musialbym badac rynek, ogladac telewizory, potem dokonac zakupu a to wszystko trwa... A mi sie juz nie chce. Jedyny TV ktory moglbym kupic bez wiekszych ogledzin to Kuro Full HD Pioniera. Widzialem w 2 roznych sklepach i bylem oczarowany... Ale tu trzeba by sporo doplacic.

Z drugiej strony nie moge powiedziec ze Thoshiba sprawdzona :)hmm:) wiec lepiej wziac nowa Toshibe. Ale badzmy obiektywni, gdyby nie kreski to nie mam nic do zarzucenia bo obraz i dzwiek mnie bardziej niz zadowala. Wiec licze po cichu ze nowy model, bodajze ZV jest pozbawiony wad ZF.
 
Ostatnia edycja:

jankos31

New member
samael napisał:
Od kikiego :roll:

A co do dylematu, kasa czy TV. Odstrasza mnie troche wariant kasy bo znowu musialbym badac rynek, ogladac telewizory, potem dokonac zakupu a to wszystko trwa... A mi sie juz nie chce. Jedyny TV ktory moglbym kupic bez wiekszych ogledzin to Kuro Full HD Pioniera. Widzialem w 2 roznych sklepach i bylem oczarowany... Ale tu trzeba by sporo doplacic.

Z drugiej strony nie moge powiedziec ze Thoshiba sprawdzona :)hmm:) wiec lepiej wziac nowa Toshibe. Ale badzmy obiektywni, gdyby nie kreski to nie mam nic do zarzucenia bo obraz i dzwiek mnie bardziej niz zadowala. Wiec licze po cichu ze nowy model, bodajze ZV jest pozbawiony wad ZF.

Ja czekam na nowy model do czerwca-lipca i potem wymieniam. TV mam z polskiej dystrybucji.
 

jankos31

New member
samael napisał:
A skad pewnosc ze dostaniecie nowy 635 a nie 555?

To może poczekam do końca roku, wtedy będzie szansa, że modelu 555 już nie będzie :) Tak bardzo mi się nie spieszy, a TV zakupiłem w październiku, więc gwarancji jeszcze trochę mam.
 

milosnik

New member
nie rozumiem na jakiej podstawie jest wydawany inny model telewizora?

Dlatego, że starego już nie ma stanie?

Nie znam się, ale myślę, że stare modele przez jakiś czas jeszcze są w magazynach na właśnie wymiany gwarancyjne.

Wytłumaczcie mi bo nie rozumiem
 

jankos31

New member
milosnik napisał:
nie rozumiem na jakiej podstawie jest wydawany inny model telewizora?

Może dlatego,że nieopłacalna jest naprawa,ale tego nie wiem

Dlatego, że starego już nie ma stanie?

Najprawdopodobniej

Nie znam się, ale myślę, że stare modele przez jakiś czas jeszcze są w magazynach na właśnie wymiany gwarancyjne.

Nie wydaje mi się,gdyż teraz wadliwe ZF wymieniane są na nową serię ZV
Wydaje mi się natomiast,że bez sensu byłoby trzymanie starego modelu gdy na rynku pojawia się nowa seria.Co zrobili by wówczas gdyby zapasy magazynowe były większe niż ilość potrzebna na wymianę.
 

milosnik

New member
skoro stare ZF wymieniane są na ZV to spoko.

tak się tylko pytałem.


mój ZF 46 355 DG był już raz wymieniany, po miesiącu.
jak na razie 7 miesięcy cisza.

mam nadzieję, że ta wada nigdy się nie ujawni albo właśnie jak piszecie dostanę nowy model.

można za dopłatą wziąć model 52" ?
 

gilek1975

New member
Bez reklam
Panowie gwoli ścisłości model ZV jest modelem nowszym, ale gorszym od ZF !! Ma badziej ubogie menu i obraz jest zdecydowanie gorszy, to tyle dla "wtajemniczonych". Naprawdę nie ma się czym zachwycać, powodzenia tym co biorą ZV za ZF, ale skoro Wam "mówią że lepszy" to życzę powodzenia. Telewizora nadal nie mam, digitalo w ogóle się nie odzywa, TV nie mam od 5,5, miesiąca, ale.......
 

GRIGORI

New member
GRIGORI napisał:
Ja przedwczoraj wysłałem zapytanie do serwisu lokalnego o sprawdzenie po kodzie fabrycznym, czy mój LCD pochodzi z oficjalnej dystrybucji Toshiby Polska (sprawa Kikiego), na razie brak reakcji.

TV przekazany do f-y Promexim ( Wrocław-1.04.2009 ), wg informacji na stronie internetowej dotyczącej mojego zlecenia, matryca zostanie wymieniona przez serwis centralny Toshiba, czekam niecierpliwie na realizację.
 

jagodzi

New member
digitallo

W pażdzierniku 2008 kupiłem w Digitallo, Toshibę 46ZF355DG, która zepsuła się w styczniu tego roku (czerwona krecha przez całą matrycę), niezwłocznie zareklamowałem TV w autoryzowanym serwisie Toshiba, po 5 tygodniach otrzymałem pismo z serwisu centralnego Toshiba z odmową naprawy (serwis stwierdził, że towar nie był kupiony u polskiego dystrybutora). Oddałem TV do Digitallo, który obiecał załatwić reklamację. Jestem bez TV od 15 stycznia 2009 i ciągle nie wiem kiedy zakończy się moja reklamacja...
Glinek z kąd wiesz, że ZV jest gorszy od ZF??? Ilość opcji w menu to nie wyznacznik jakości, miałeś okazję testować ZVke?
 
Ostatnia edycja:

samael

New member
Chcialbym sie podpiac to pytania kolegi z posta powyzej.
Jedyne co ja moge powiedziec to ze zewnetrznie ZV nie jest juz tak ladny jak ZF. Pytanie jak z jakoscia obrazu itp? Jesli mial ktos jakies doswiadczenie to prosze sie podzielic.

Swoja droga to zwlekam ze zgloszeniem do Toshiby mojej Toski (dodam ze juz drugiej, tej wymienionej niedawno). Bo najbezpieczniej bylo by wziac kase tylko jak ja od nich wyrwac? :) Z jednej strony jesli zaoferuja ZV na wymiane ktory jest nowszy to lepszy jest tylko teoretycznie. Boje sie ze moje argumenty moga ich nie przekonac. A przyznam ze Toske wybralem nie tylko ze wzgledu na dobra jakosc obrazu itp ale rowniez ze wzgledu na walory estetyczne. Nie oszukujmy sie, 46 calowy TV to juz kawal mebla i wyglad zewnetrzny ma znaczenie. ZV juz wyglada inaczej i chwilowo mi sie nie podoba. Pytanie tylko czy takie argumenty odgrywaja jakiekolwiek znaczenie. Nie chce sie bujac z serwisem znowu 3 albo i wiecej tygodni. Wolalbym zalatwic sprawe krotko - zwrot kasy i czesc.
 

studius

New member
jagodzi napisał:
Jestem bez TV od 15 stycznia 2009 i ciągle nie wiem kiedy zakończy się moja reklamacja...

Nie wiem na co czekasz. Blisko 3 miesiące na naprawę czy wymianę to wystarczający powód by odstąpic od umowy i żądać zwrotu gotówki. Poczytaj art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej....(szczególnie ustęp 4).
Napisz pismo, w którym odstepujesz od umowy, wskaż termin i konto na które mają zwrócić pieniądze i wyślij poleconym za poświadczeniem odbioru.
Jeżeli nie zwrócą w zakreślonym terminie pozostaje wizyta u prawnika i/lub powództwo do sądu.
Możesz też zwrocić się do rzecznika konsumentów ( jest w każdym powiecie lub mieście na prawach powiatu), porada nic nie kosztuje.
 

GRIGORI

New member
...
Swoja droga to zwlekam ze zgloszeniem do Toshiby mojej Toski (dodam ze juz drugiej, tej wymienionej niedawno). ..

Na Twoim miejsu nie zwlekałbym z wymianą matrycy, wg informacji z serwisu gwarancja po wymianie nie zostaje przedłużona , tylko upływa wraz z jej końcem zapisanym datą w karcie, a koszt wymiany ( w moim przypadku ) to około 2,5 kzł, czyli inwestycja nieopłacalna.
 
Do góry