Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

dj.doc

New member
Witam.
Chcerz uzyskać odpowiedzi a piszesz bardzo chaotycznie.
1. TV kupiony w sklepie czy przez internet ?
 

Memciu

New member
Kupiony w sklepie (Kraków Krokus).
Kupiony 21 stycznia (dzisiaj jest 14 dzień jak go mam).
-dobrane jest do niego ubezpieczenie rozszerzone.
- czy z racji że nie tak dawno go brałem mam prawo wymiany na nowy, lub zwrot pieniędzy?


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
 

dj.doc

New member
Na wstępie napiszę, że nie jestem specjalistą :smile:. Jestem zwykłym konsumentem ,któremu kiedyś udało się doprowadzić do zwrotu kasy za kupiony sprzęt właśnie w Rtv Euro Agd. Jednak po tym ile nerwów i czasu mnie to kosztowało, wyleczyłem się z kupowania w tym sklepie. To jest moja opinia.

1. Sklep Rtv Euro Agd ma dość specyficzne podejście do klienta. Wystarczy, że zapłacisz za towar a już się dla nich nie liczysz :razz:. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby iść do sklepu, poprosić :blagam: kierownika, przedstawić jak sprawa wygląda i zapytać, czy da radę wymienić na nowy tv. Pewnie na 100% kierownik powie, że nie ma takiej opcji:fool: i zaproponuje skorzystanie z Gwarancji :eek:k:.

2. Reklamacja z tytułu Gwarancji.
Wydaje mi się, że nie ma sensu tak reklamować. Sklep wyśle tv do serwisu a ten ma pewnie wytyczne, które mówią, że jeden martwy piksel jest dopuszczalny :eek:k: i odmówi naprawy. Zadzwoń na infolinię Samsunga lub do serwisu i zapytaj.

3. Reklamacja z tytułu Rękojmi.
Tu musisz od razu zdecydować jaką formę wybierasz:
- wymiana towaru na nowy
lub
- odstąpienie od umowy ze względu na istotną wadę
Pytanie?
Czy ten martwy piksel jest na środku ekranu?
Jeśli tak to ja argumentowałbym to jako wadę istotną uniemożliwiającą ci prawidłowe korzystanie z tv, gdyż oglądając, z automatu koncentrujesz wzrok na tym pikselu i cię to rozprasza :evil:.
W linku masz opisane co i jak jeśli chodzi o reklamacje z tytułu Rękojmi:
Rękojmia

4. Masz jeszcze jedną szanse jeśli poprzednie nie zdadzą egzaminu.
Piszesz, że masz wykupioną rozszerzoną Gwarancję. Poczytaj co ona obejmuje i jeśli nie uda się z reklamacją z tytułu Rękojmi to może ta rozszerzona Gwarancja pozwoli ci na wymianę lub zwrot tv :grin:.

Pamiętaj, że możesz skorzystać z bezpłatnej porady rzecznika praw konsumenta (z reguły mają swoje siedziby w UM).
Pamiętaj, że wszystko załatwiaj pisemnie. Składając pismo, żądaj potwierdzenia na kopi przez osobę przyjmującą (pieczątka sklepu, podpis potwierdzający zgodność z oryginałem).

Spróbować na pewno warto, masz swoje prawa jako konsument i trzeba z nich korzystać.
Napisze jeszcze raz nie jestem specjalistą i mogę się mylić.
Powodzenia.
 
Ostatnia edycja:

Memciu

New member
Chyba najpierw spróbuję pobudzić ten piksel.

Znajduje się on bardziej u góry po prawej stronie.

Z tego co wiem to na czarnym tle jest dopuszczalne 2 piksele, niektórzy producenci mówią o trzech.

Zacznie mnie to bardzo drażnić, zacznę działać.


Co do RTV EURO AGD, już z tym modelem udało mi się wymienić:
Dwa tygodnie temu wymieniłem model j6200 na właśnie h6400 z racji tego że nowszy model nie miał flasha, a mnie informowano w sklepie że obsługuje.
Prawie godzinę debatowania, dwa połączenia do kierownika sklepu i wkońcu mi wymienili.
Ale rzeczywiście sklep mało przyjazny dla klienta.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
 

dj.doc

New member
Tak wiem, czytałem o twojej wymianie.
Jeśli jednak masz zamiar coś z tym robić, to ja rozpocząłbym dziś.
Sam pisałeś, że dziś upływa 14 dni od daty zakupu. Nie wiem, czy to coś pomoże ale zawsze jest to jakiś punkt zaczepienia. Nie napiszą ci potem, że wszystko by się dało jak byś to zgłosił przed upływem właśnie tych 14 dni.
Zgłosiłeś, masz potwierdzenie, to są twoje argumenty w dyskusji.
Oczywiście wybór należy do ciebie.
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Memciu

New member
Jak się dowiadywałem to nawet te 14 dni nic nie dają bo jest to niestety dopuszczalne przez producenta.. Niestety.

Postaram się go "obudzić", tylko muszę poszukać jak.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
 

Kirek50

Moderator
Bez reklam
To może i ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat gwarancji, z zastrzeżeniem, że cdn.
Telewizor UE40H6410 kupiony w czerwcu 2014 roku, czyli jeszcze pół roku gwarancji. W minionym tygodniu, notabene przez przypadek, przygotowując dla znajomego pliki testowe do zakupu telewizora, zauważyłem na moim sprzęcie niewielkie ciemniejsze plamki na matrycy pod górną krawędzią i z lewej strony. Nie wiem, kiedy się pojawiły, bowiem widoczne są tylko na jednolitym tle, więc nie zwróciłem uwagi Poczytałem wszystko kurzu i doszedłem do wniosku, że z gwarancji trzeba korzystać, więc wysłałem mailowe zgłoszenie do Samsunga.

Nazajutrz zatelefonowała przemiła pani z Samsunga, popytała o dane i szczegóły plamek, powiedziała, że zgłasza do serwisu, przyjadą, obejrzą, wymienią matrycę lub wyczyszczą. Później dostałem od pani maila z oficjalnym potwierdzeniem, podała dane serwisu, numer, pod którym serwis już zarejestrował moją usterkę, i informację, że serwisanci skontaktują się z jednodniowym wyprzedzeniem.

Serwisant zatelefonował wczoraj, dzisiaj przyjechał. Bardzo miły i sympatyczny. Obejrzał tv, stwierdził, że z kurzem w tym modelu nie mieli dotychczas do czynienia (serwis w Rzeszowie), plamy kurzu wyglądają inaczej, więc może być to coś innego. Telewizor zabrał, ma być gotowy na początku przyszłego tygodnia.

Przyznaję obiektywnie, że jak dotychczas mam jak najlepsze wrażenia z kontaktu z gwarancyjnym serwisem Samsunga i obsługą klienta. To mój czwarty telewizor tej firmy, mam też inny sprzęt, dotychczas wszystko działało bezawaryjnie (tutaj odpukuję trzy raz w niemalowane).

Ale ciąg dalszy nastąpi po powrocie tv, więc zobaczymy...
 

Rafi1910

New member
Poprostu jest to wada fabryczna telewizorów Samsung LCD z serii 6. Należy iść do sklepu i z odpowiednim pismem żądać zwrotu gotówki
 

Rafi1910

New member
To może i ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat gwarancji, z zastrzeżeniem, że cdn.
Telewizor UE40H6410 kupiony w czerwcu 2014 roku, czyli jeszcze pół roku gwarancji. W minionym tygodniu, notabene przez przypadek, przygotowując dla znajomego pliki testowe do zakupu telewizora, zauważyłem na moim sprzęcie niewielkie ciemniejsze plamki na matrycy pod górną krawędzią i z lewej strony. Nie wiem, kiedy się pojawiły, bowiem widoczne są tylko na jednolitym tle, więc nie zwróciłem uwagi Poczytałem wszystko kurzu i doszedłem do wniosku, że z gwarancji trzeba korzystać, więc wysłałem mailowe zgłoszenie do Samsunga.

Nazajutrz zatelefonowała przemiła pani z Samsunga, popytała o dane i szczegóły plamek, powiedziała, że zgłasza do serwisu, przyjadą, obejrzą, wymienią matrycę lub wyczyszczą. Później dostałem od pani maila z oficjalnym potwierdzeniem, podała dane serwisu, numer, pod którym serwis już zarejestrował moją usterkę, i informację, że serwisanci skontaktują się z jednodniowym wyprzedzeniem.

Serwisant zatelefonował wczoraj, dzisiaj przyjechał. Bardzo miły i sympatyczny. Obejrzał tv, stwierdził, że z kurzem w tym modelu nie mieli dotychczas do czynienia (serwis w Rzeszowie), plamy kurzu wyglądają inaczej, więc może być to coś innego. Telewizor zabrał, ma być gotowy na początku przyszłego tygodnia.

Przyznaję obiektywnie, że jak dotychczas mam jak najlepsze wrażenia z kontaktu z gwarancyjnym serwisem Samsunga i obsługą klienta. To mój czwarty telewizor tej firmy, mam też inny sprzęt, dotychczas wszystko działało bezawaryjnie (tutaj odpukuję trzy raz w niemalowane).

Ale ciąg dalszy nastąpi po powrocie tv, więc zobaczymy...
Tak oni są bardzo mili, bo wiedzą jak bardzo udupili klientów. Najśmieszniejsze jest to, że ten gościu z serwisu stwierdził, ze jeszcze nie spotkali się z tym problemem hahaha. Cała 6. seria ma tą wadę i wyjdzie prędzej czy później (w zależności od rodzaju ogrzewania mieszaknia/domu). Ja mam UE40H6400 i już 2 razy wymieniali mi matrycę i ostatnio za 3. zgłoszeniem ale pierwszym za pomocą rękojmi czyścili mi matrycę. Jednak ja żadałem i żądam zwrotu kasy i im nie odpuszczę.
 

Kirek50

Moderator
Bez reklam
Sorry, moje przejęzyczenie. Chciałem napisać, że serwisant stwierdził, iż z takimi plamami nie mieli do czynienia, bo plamy kurzu wyglądają inaczej.
 

tmkw

New member
Hej, jak to teraz jest z wymianą matrycy? Uszczelniają ją dodatkowo żeby problem nie powracał? Sprawa ma się lepiej niż pół roku temu i bezpiecznie jest kupować h6400?
 

tmkw

New member

Rafi1910

New member
Hej, jak to teraz jest z wymianą matrycy? Uszczelniają ją dodatkowo żeby problem nie powracał? Sprawa ma się lepiej niż pół roku temu i bezpiecznie jest kupować h6400?

Wymieniają, ale nie to wszystko! nic więcej nie da się zrobić. Uszczelnienie nie wchodzi w grę, ponieważ mogłoby doprowadzić do przegrzania urządzenia. Sprawa ma się do D*** i lepiej z tą serią nie będzie i nie radzę kupować produktu z 6. serii jak nie chcesz po gwarancji płacić 200-300 zł za czyszczenie matrycy co kilka m-cy...
 

tmkw

New member
Wymieniają, ale nie to wszystko! nic więcej nie da się zrobić. Uszczelnienie nie wchodzi w grę, ponieważ mogłoby doprowadzić do przegrzania urządzenia. Sprawa ma się do D*** i lepiej z tą serią nie będzie i nie radzę kupować produktu z 6. serii jak nie chcesz po gwarancji płacić 200-300 zł za czyszczenie matrycy co kilka m-cy...

Telewizory LED nie nagrzewają się w takim stopniu, że uszczelnienie większości szczelin miałoby doprowadzić do przegrzania. Wydaję mi się, że za dużo jest dramaturgii w Twojej wypowiedzi.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeśli inżynierowie projektujący ten TV zaprojektowali jakąś ilość otworów wentylacyjnych, to zalewanie ich teraz silikonem wydaje się pomysłem co najmniej ryzykownym.
Myślisz, że osoby projektujące ten TV nie wiedzą co czynią?
 

tmkw

New member
Jeśli inżynierowie projektujący ten TV zaprojektowali jakąś ilość otworów wentylacyjnych, to zalewanie ich teraz silikonem wydaje się pomysłem co najmniej ryzykownym.
Myślisz, że osoby projektujące ten TV nie wiedzą co czynią?

Myślę, że projektowanie ilości otworów nie odbywa się na wartościach granicznych, jak jest zresztą w każdej branży, gdzie na poziomie projektowania w wartościach uwzględniane są współczynniki bezpieczeństwa.

W takim razie odbijam. Rozumiem, że masz dostęp do informacji w dokumentacji o stosunku ilości otworów do stopnia nagrzewania?
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
Co tu dyskutować, TV został błędnie zaprojektowany i tyle. Kurz w normalnym użytkowaniu nie ma prawa wchodzić w takie miejsca powodując efekt zakurzenia w matrycy. Dla mnie jest to wada całkowicie dyskwalifikująca ten model. No chyba, że ktoś potrafi po okresie gwarancyjnym skutecznie i bezpiecznie wyczyścić taką matrycę w warunkach domowych :)
 

tmkw

New member
Co tu dyskutować, TV został błędnie zaprojektowany i tyle. Kurz w normalnym użytkowaniu nie ma prawa wchodzić w takie miejsca powodując efekt zakurzenia w matrycy. Dla mnie jest to wada całkowicie dyskwalifikująca ten model. No chyba, że ktoś potrafi po okresie gwarancyjnym skutecznie i bezpiecznie wyczyścić taką matrycę w warunkach domowych :)

Tylko pytanie ile tak naprawdę jest tych przypadków zakurzenia w stosunku do ilości sprzedanych egzemplarzy, bo patrząc na popularność modelu chyba ważne jest jak wygląda ten stosunek :) Ciekaw jestem również jak dzisiaj wygląda sprawa z kurzeniem się i czy serwisanci sobie z tym radzą.

Ja osobiście nie dyskwalifikowałbym tego modelu opierając się tylko na opiniach kilku/kilkunastu osób na forach :) Akurat jestem zwolennikiem zachowywania dużeeeego dystansu do opinii przeczytanych w internecie.
 
Do góry