Gwarancja na LCD Sharp - pytanie do SerwisSharp

siemi

New member
Witam,
czy przy zakupie LCD Sharp powinienem dostać (ze sklepu EURO) pisemną gwarancje na sprzęt ?
Nie dostałem, a sprzedawca mamrotał coś o gwarancji europejskiej na podstawie dowodu zakupu - czyli paragonu.

Proszę o potwierdzenie.
 

sewan

New member
Proszę, jakich to mamy w tym kraju klientów!!!
:lol:

Wydaje parę tysięcy złotych, a daje się zbyć w sprawie gwarancji (czyli często być albo nie być) "mamroczącemu pracownikowi sklepu"..... :D

Wychodzisz ze sklepu, i nie wiesz, czy kupiłeś TV z gwarancją, czy bez?????
:shock: :shock: :shock:
 

siemi

New member
Lepiej przeczytaj jeszcze raz temat..
Raczej nie jestes adresatem tego pytania, a twoja złośliwość nie zastąpi braku elementarnej wiedzy. Poczytaj sobie kolego o rękojmi..

A tak na marginesie to czemu by nie ufać miłemu sprzedawcy ? :wink:
 

sewan

New member
Moja złośliwośc wynika z posiadania wiedzy, a nie jej braku.

Nie ma czegoś takiego, jak "rękojmia".

Zgodnie z prawem, sprzedawca ma obowiązek przedstawienia Ci pisemnej gwarancji z wyrażnie określonymi warunkami.
Od Ciebie zależy, czy zaakceptujesz warunki gwarancji, czy nie (masz do tego prawo).
W tym drugim przypadku, masz prawo do dochodzenia swoich praw na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej.

Brak elementarnej wiedzy - to wyjście ze sklepu z brakiem pewności, czy gwarancję masz, czy nie. :p
 

xgrzesx2

New member
sewan, chyba z tą wiedzą u Ciebie nie jest najlepiej:
"Gwarancja nie jest obowiązkowa dla żadnej ze stron, tzn. że ani producent nie musi udzielać gwarancji, ani konsument nie musi korzystać z gwarancji, kupując daną rzecz. Jest to dobrowolna dodatkowa umowa stron."

"RĘKOJMIA-jest to odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej. Ta odpowiedzialność istnieje z mocy prawa, tzn. sprzedawca nie może się od niej uchylić, nie może nas zbywać odsyłając do hurtownika, importera, producenta lub rzeczoznawcy."
 

krzkop

New member
Wszystko się zgadza „sewan” nie ma racji. Gwarancja producenta jest tylko zabezpieczeniem sprzedawcy przed konsekwencjami ewentualnych wad sprzedanego towaru, za które w pierwszej kolejności odpowiada on sam na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej (W przypadku tego LCD 2 lata do daty sprzedaży).

Sharp robił takie numery, że nie przekazywał gwarancji do sprzedawanego sprzętu LCD, sam padłem tego ofiarą, co prawda później dosłali ale do domu i musiałem jeszcze raz dymać do sprzedawcy, żeby mi ją podbił.

Mam nadzieję, że w Kolegi przypadku chodzi o ten przypadek. Inną ewentualności może być przypadek, że sprzedawca na własną rękę ściągnął LCD z zagranicy, a nie za pośrednictwem Sharp Polska i wówczas zostaje tylko zgłaszanie wszystkich napraw do sprzedawcy, co nie jest łatwe.

Po doświadczeniach z tą firmą nie polecam kupna, żadnego z jej produktów.
 

sewan

New member
"Gwarancja nie jest obowiązkowa dla żadnej ze stron, tzn. że ani producent nie musi udzielać gwarancji, ani konsument nie musi korzystać z gwarancji, kupując daną rzecz. Jest to dobrowolna dodatkowa umowa stron."

"RĘKOJMIA-jest to odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej. Ta odpowiedzialność istnieje z mocy prawa, tzn. sprzedawca nie może się od niej uchylić, nie może nas zbywać odsyłając do hurtownika, importera, producenta lub rzeczoznawcy."

:D :D

Skąd te cytaty??? Z encyklopedii PWN???

Nic dziwnego, że chodzicie do sklepu, a potem się zastanawiacie, czy ten mamroczacy sprzedawca w końcu dał wam gwarancję, czy nie....

Jesteśmy już w Unii, ludzie!!! Gwarancję ma obowiązek przedstawić sprzedawca na każdy towar sprzedawany na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Możemy jej niezaakceptować, i wybrać dochodzenie roszczeń wynikających z zapisu samej ustawy.

Mowimy o sprzedaży sklepowej, a nie bazarowej!

Nie ma już pojęcia rękojmi dla towarów sprzedawanych na podstawie w/w ustawy!!!!
 

ela

New member
krzkop

ma racje, tez przeszłam horror z firmą Sharp, która z uporem maniaka twierdziła, że nie należy mi się wymiana wadliwego telewizora tylko naprawa i co i pstro , telewizor mam do wymiany ale musiałam pisać do różnych urzędów ochrony konsumenta itd... , żeby się z tym problemem uporać, tylko nikt mi straconego zdrowia i nerwów nie wróci, nie polecam żadnych produktów tej firmy ze względu na POLSKI SERWIS SHARPA ! niech się teraz pan z serwisu sharpa wypowie kto miał rację ? bo jakoś nikt nawet prostego słowa PRZEPRASZAM nie potrafił powiedzieć !
 

krzkop

New member
A kolega niech nie wciska kitu, że sprzedawca jest zobowiązany do wydania gwarancji bo jest ona dobrowolna. W przypadku gdy jej nie wydania musi się liczyć z tym, że w sytuacji gdy sprzedany towar się popsuje nabywca zastuka do niego w związku z „niezgodnością towaru konsumpcyjnego z umową” na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej.

Cytat ze strony „Federacji Konsumentów”.

„GWARANCJA
Udzielenie gwarancji jest dobrowolne. Gwarant sam decyduje czy udzieli konsumentom gwarancji na swój produkt oraz jej treść i zakres, np. liczbę napraw, warunki, w jakich może być dokonana wymiana sprzętu na nowy, adresy serwisów.
Gwarancja - to oświadczenie gwaranta (ten kto udziela gwarancji staje się gwarantem, najczęściej jest to producent, ale może być także importer albo nawet sprzedawca) zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie.
Gwarancja określa:
- obowiązki gwaranta (obowiązkowo - inaczej wcale nie jest gwarancją),
- zakres odpowiedzialności gwaranta,
- uprawnienia kupującego.
Udzielenie gwarancji nie może wiązać się z odrębną opłatą.
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową, o czym gwarant powinien poinformować konsumenta w oświadczeniu gwarancyjnym.
Gwarancja powinna zostać sformułowana w języku polskim w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd. Jeżeli jednak gwarant uchybi powyższemu wymogowi, gwarancja jest nadal ważna i pozostaje to bez wpływu na uprawnienia kupującego.
Dokument gwarancyjny powinien zawierać podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń:
- nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Polsce,
- czas trwania gwarancji,
- terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej,
Jeśli gwarancji udziela sprzedawca to musi on dodatkowo:
- wydać dokument gwarancyjny,
- sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w tym dokumencie
- sprawdzić stan plomb i pozostałych zabezpieczeń, jeżeli rzecz je posiada. „
 

sewan

New member
USTAWA


z dnia 27 lipca 2002 r.


o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.


......

Art. 13. 1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.


2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.

3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.

4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.


.......

Ustawa jest zgodna z dyrektywą UE nr 98/257/EC, okreslającą obowiązki sprzedawcy w sprzedaży konsumenckiej na terenie Unii.


To wszystko z mojej strony.
 

SerwisSharp

New member
siemi napisał:
Witam,
czy przy zakupie LCD Sharp powinienem dostać (ze sklepu EURO) pisemną gwarancje na sprzęt ?
Nie dostałem, a sprzedawca mamrotał coś o gwarancji europejskiej na podstawie dowodu zakupu - czyli paragonu.

Proszę o potwierdzenie.

Witam,
Tak powinna byc dołączona gwarancja. Jeśli jej Pan nie dostał prośba o mail do nas.

Pozdrawiam
ShrpSrv
 

siemi

New member
Tyle bicia piany, a takie proste rozwiązanie :)

Dziekuję servisowi za odpowiedź. Maila wysłałem na priv.

P.S. Jak dotąd na firmę i servis nie narzekam.

pozdrawiam wszystkich, a w szczególności kolegę sewana :twisted:
 

nowy66

New member
Mam pytanie do Serwis sharp : jak u Sharpa Polska działa gwarancja na towar kupiony w DDR? Czy Sharp honoruje taki dokument?
pzdr
 
Do góry