Fronty do Denon AVR-1912

DLNJZ

New member
Witam wszystkich, mam nietypowe pytanie/problem odnośnie głośników do Denon AVR-1912. Co do wyboru samego ampli nie będę się rozpisywać, nie ten dział. Od razu zaznaczę też, że jestem laikiem w temacie audio. Do meritum...

Przeznaczenie to z grubsza 50% filmy, 50% muzyka. Pokój ma około 15 metrów (obecnie mieszkanie w bloku). Miejsce odsłuchu jakieś 2m, max 2.5m od kolumn. Muzyka przeróżna, bez rocka i klasycznej. Często będzie lecieć radio internetowe z RnB, pop, house, chillout... czyli jak napisałem wyżej, muzyka przeróżna.

Ze względu na ograniczenie przestrzenne nie mam obecnie za bardzo możliwości wstawienia zestawu 5.1, tym bardziej z frontowymi kolumnami podłogowymi. Niemniej jednak w planach (za rok, dwa) jest zmiana lokalu. Wówczas raczej pewne, że fronty będą podłogowe w zestawie 5.1, ale na dzień dzisiejszy chciałbym kupić jakieś rozsądne 2 kolumny podstawkowe, które będą dawały zadowalający dźwięk i które będę mógł podstawić obok TV (Samsung UE40D6750) na dość szerokiej szafce na TV. Czy jest możliwość, by zakupić teraz jakieś rozsądne kolumny tego typu, a po pewnym czasie dokupić do zestawu odpowiednie kolumny podłogowe, centralny oraz subwoofer, a te zakupione teraz zastosować jako kolumny tylne? Takie rozwiązanie byłoby optymalne.

Od razu uprzedzam, że zdaję sobie sprawę z tego, że kolumny podstawkowe (jak zwał tak zwał), które będą postawione obok TV nie będą urywać pupy jeśli chodzi o jakość i moc. Nie słucham muzyki głośno, ale o "dźwięku" emitowanym przez głośniki mojego TV chciałbym szybko zapomnieć. Wiem, że mógłbym sobie zakupić jakieś "głośniczki" typu HK HKS4BQ i zdaję sobie sprawę z tego, że dźwięk z nich jest pewnie lepszy niż z TV, ale to byłoby wywalenie kasy bez możliwości wykorzystania tych głośników przy rozbudowie do 5.1, a tego właśnie chciałbym uniknąć.