Ferguson FBOX ATV

kola01

Well-known member
Bez reklam
Każdy Mi BOX, zaraz po włączeniu zachowuje się poprawnie.
Potestuj przez parę dni, obejrzyj kilka rożnych pozycji na Netflixie zwracając baczną uwagę na płynność i stabilność ruchomego obrazu.
Przetestowałem już 2 Mi BOXy S i moja opinia o tym urządzeniu jest słaba.
Jakby cię zainteresowała to jest na samej górze tej strony: http://www.hdtv.com.pl/forum/odtwar...eld-tv-jako-odtwarzacz-multimedialny-276.html
A żeby nie było, że tylko mi coś nie działa to na forum Mi BOXa jest masa tego typu tematów, np: https://miuipolska.pl/forum/topic/41099-mi-box-4k-s-zacinanie/

A jeśli już ktoś potrzebuje do Mi BOXa huba USB i jednocześnie sieciówkę, to lepiej kupić jedno, np takie urządzenie: https://www.ceneo.pl/79793631;0280-0.htm#tab=click_scroll
 
Ostatnia edycja:

farben

Member
Każdy Mi BOX, zaraz po włączeniu zachowuje się poprawnie.
Potestuj przez parę dni, obejrzyj kilka rożnych pozycji na Netflixie zwracając baczną uwagę na płynność i stabilność ruchomego obrazu.

Od roku działa u mnie co prawda wersja bez S ale ani razu nie czyszczony do fabryki więc chyba wystarczająco zapchany a nie ma problemu z płynnością. Problem pojawia się przy usypianiu/wybudzaniu pilotem i tu rozwiązaniem jest prawidłowo działający CEC w TV. Niestety u mnie nie działa prawidłowo wie przestałem wogóle wyłączać MiBoxa.
 

maximus600

New member
Każdy Mi BOX, zaraz po włączeniu zachowuje się poprawnie.
Potestuj przez parę dni, obejrzyj kilka rożnych pozycji na Netflixie zwracając baczną uwagę na płynność i stabilność ruchomego obrazu.
Przetestowałem już 2 Mi BOXy S i moja opinia o tym urządzeniu jest słaba.
Jakby cię zainteresowała to jest na samej górze tej strony: http://www.hdtv.com.pl/forum/odtwar...eld-tv-jako-odtwarzacz-multimedialny-276.html
A żeby nie było, że tylko mi coś nie działa to na forum Mi BOXa jest masa tego typu tematów, np: https://miuipolska.pl/forum/topic/41099-mi-box-4k-s-zacinanie/

A jeśli już ktoś potrzebuje do Mi BOXa huba USB i jednocześnie sieciówkę, to lepiej kupić jedno, np takie urządzenie: https://www.ceneo.pl/79793631;0280-0.htm#tab=click_scroll

Większej bzdury nie słyszałem. U mnie wszystko działa stabilnie i to już od kilku dni i to bez żadnych restartów urządzenia. Oglądałem ile wlezie i jak wlezie. Domyślam się jednak, że problemy z Mi Box biorą się ze zbyt słabego zasięgu WiFi dlatego przeszedłem na kabel aby ewentualnych zawieszek uniknąć. Żadne dodatkowe urządzenia i huby nie są mi potrzebne i lepiej kupić huba za 14.99 i mieć spokój niż jakieś dpziwadła. pozdrawiam
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
1.To, że u Ciebie akurat (jeszcze) działa przez kilka dni, nie upoważnia Cię do twierdzenia, że piszę bzdury. Wim co piszę i poparłem to dowodami, m.in. opiniami innych osób, więc tym bardziej Twoje uzasadnienie jest nie na miejscu.
2. Internet to 300Mbps z ping ok 17 ms, podłączony kablem LAN przez adapter USB-RJ45. Na WiFi jest ta sama sytuacja. Tak więc kolejna Twoja uwaga jest jak kulą w płot.
3. Jeśli już coś można nazwać "dziwadłem" to prędzej kupowanie 2 urządzeń tj huba USB + osobno karty sieciowej LAN (o których pisałeś wcześniej), w sytuacji gdy na rynku są gotowe, poręczne rozwiązania posiadające jedną i drugą funkcjonalność. W dodatku podlinkowany przeze mnie hub USB z LAN jest sprawdzonym i niedrogim rozwiązaniem polecanym tu na forum.

EDIT:
Nie unoś się, tylko jeśli masz fabrycznego androida 8.1, to włącz sobie na apce NETFLIXA film:
"Jedz, módl się, kochaj" i obejrzyj np. scenę w pralni (17 min, 40 s.). Przyjrzyj się czy widoczne w tle pralki przesuwają się płynnie, czy nie widać szarpania co kilka sekund itp.
 
Ostatnia edycja:

maximus600

New member
Włączam boxa działa wszystko co trzeba. Moje osobiste doznania z tym urządzeniem są bardzo dobre - piszę oczywiście o Xiaomi. Nie napotkałem żadnych ale to absolutnie żadnych problemów z jego działaniem a nie obraź się dla mnie liczą się moje wrażenia. Natomiast z Fergusonem jak każdy z Was wie są same problemy. pozdrawiam
 

Forest89

Active member
Bez reklam
Na Facebooku ludzie z Fergusona napisali:

"Szanowni Klienci, w wyniku zmian wprowadzonych 2 stycznia 2020 przez dostawcę systemu jesteśmy zmuszeni do zaimplementowania istotnych poprawek w naszym oprogramowaniu.
Wiąże się to z koniecznością wydania jego całkowicie nowej wersji. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność naszych urządzeń. Biorąc jednak pod uwagę złożoność sytuacji, nie jesteśmy obecnie w stanie podać daty zakończenia prac.
"

Nie powiem, że napawa to optymizmem, bo taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, przynajmniej nie na tyle tygodni, ale może się w najbliższym czasie z tym uporają. Mam taką nadzieję.
 

maximus600

New member
Extra. Mam Fbox od dwóch lat i dotychczas nawet jak były przerwy w przestoju to nie dłuższe niż 4 - 5 dni. Teraz to jednak katastrofa a boxa nie da się komfortowo używać. Dlatego bye bye ferguson na Xiaomi zero problemów bo po prostu są certyfikaty od Gogle. Nie wpomnę nawet o działaniu nowego sklepu. Na Mi Boxie oczywiście śmiga i to o wiele szybciej niż na Fbox. Radzę Wam ]się po prostu prze3siąść bo z Fbox i tak już nic nie będzie. Stara wersja Android plus brak certyfikatów i klapa. pozdrawiam
 

jasiem

New member
Ja uruchomiłem Playera przez Chrome'a - szału nie ma, ale przynajmniej da się oglądać. Mam nadzieję że szybko uporają się za nowym, poprawnym softem.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Włączam boxa działa wszystko co trzeba. Moje osobiste doznania z tym urządzeniem są bardzo dobre - piszę oczywiście o Xiaomi. Nie napotkałem żadnych ale to absolutnie żadnych problemów z jego działaniem a nie obraź się dla mnie liczą się moje wrażenia. Natomiast z Fergusonem jak każdy z Was wie są same problemy. pozdrawiam

A włączyłeś scenę w filmie o którą Cię prosiłem? Sprawdź i zobacz. Taka sytuacja występuje przez całą długość filmu (widać tylko w ruchomych scenach)... na wielu filmach.
Mi BOX nie ma żadnego mechanizmu dopasowania odświeżania matrycy w TV. O ile Nvidia Shield radzi sobie z tym bardzo dobrze (tak przynajmniej jest u mnie), tak Mi BOX z ATV 8.1 już nie bardzo. Efektem tego jest brak płynności obrazu w sporej części filmów np w fabrycznej aplikacji Netflix. Szacuję że dotyczy to gdzieś ok 20-40% filmów.
Możliwe, że miałeś szczęście i jeszcze nie trafiłeś na właściwe tytuły.

Android TV 9 beta 3 teoretycznie ma to już poprawione ale w tym systemie z kolei są inne problemy, także dotyczące płynności i stabilności.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Dziwne, żeby wersja beta nie miała problemów z płynnością i stabilnością. W końcu to testowa beta.

Tylko ta beta, obecnie została uznana przez Xiaomi za oficjalne oprogramowanie, dokładnie ten sam nr build (2231) i jest rozsyłana przez OTA do Mi BOX S.
 
Ostatnia edycja:

Forest89

Active member
Bez reklam
Jest dostępna nowa aktualizacja Firmware. Właśnie aktualizuje i dam znać czy Netflix działa :)
 

Attachments

  • fboxatv.jpg
    fboxatv.jpg
    77,6 KB · Wyś: 709

Forest89

Active member
Bez reklam
Ok. Zrobiłem rekomendowany Reinstall by online FULL... Ale Netflix dalej nie działa. Nawet kompletnie zniknął z listy preinstalowanych aplikacji, więc trzeba ściągać ze sklepu, ale i tak nie działa. Została tylko apka Netflixa na telefony. Jak jest z innymi apkami niewiem bo nie używałem. Cóż, trzeba będzie chyba szykować pisemko z rękojmią :(
 

colargor

Member
Na Facebooku ludzie z Fergusona napisali:

"Szanowni Klienci, w wyniku zmian wprowadzonych 2 stycznia 2020 przez dostawcę systemu jesteśmy zmuszeni do zaimplementowania istotnych poprawek w naszym oprogramowaniu.
Wiąże się to z koniecznością wydania jego całkowicie nowej wersji. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność naszych urządzeń. Biorąc jednak pod uwagę złożoność sytuacji, nie jesteśmy obecnie w stanie podać daty zakończenia prac.
"

Nie powiem, że napawa to optymizmem, bo taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, przynajmniej nie na tyle tygodni, ale może się w najbliższym czasie z tym uporają. Mam taką nadzieję.

Istotne poprawki - calkowita nowa wersja :D

ro.product.model=SHIELD
ro.product.manufacturer=NVIDIA

poprawka na:

ro.product.model=FboxATV
ro.product.manufacturer=FboxATV
 

Superdario

New member
Mnie osobiście bardziej od perypetii Netfliksowych niepokoją np problemy z płynnością nawigowania w Google Play. Wydawało mi się, że mocne bebechy FBoxa obligują go jednak do bardzo sprawnego radzenia sobie z tego typu zadaniami.
Natomiast Netflix jest tylko jednym z setek dobrodziejstw potencjalnie dostępnych dla użytkowników urządzenia. Po dwóch tygodniach od wykupienia subskrypcji nie mogę oprzeć się wrażeniu, że ten serwis jest bardzo mocno przehype'owany i odgrażanie się wyrzucaniem czy odsyłaniem Fergusona " bo Netflix się na nim zepsuł" jest takie trochę przykro-śmieszne.
 

matijas

New member
He? Ja go kupiłem żeby netflixa oglądać bo reklamowali się że mają certyfikaty srutypierduty L1 czy jak to się tam nazywa, plus miły dodatek w postaci linuxa pod serwer plex, USB pod dysk, ale głównie płynne działanie netflixa itp. W 1080p bo taki obecnie posiadam tv a niedługo pewno 4k a tu totalna klapa z certyfikatem itd.
Także każdemu zależy na czymś innym i mówienie że brak chociażby 1080p w netlixie jest śmieszne - jest z mojego punktu widzenia "śmieszne" [emoji6]
 
Ostatnia edycja:

Forest89

Active member
Bez reklam
jak myślicie będzie coś jeszcze z tego netflixa?
Chyba nie. Skoro w nowym FW całkowicie usunęli Netflixa w wersji ATV. Ja sobie tego Ferdka zachowam, głównie do odtwarzania multimediów z dysku twardego bo to działa świetnie. Netflixa mam jeszcze na TV i konsoli PS4. Ale jak ktoś używa FBOX-a głównie do Netflixa to ja bym nie czekał i czym prędzej robił zwrot. Netflix według zapewnień Fergusona miał działać i miał działać w 4K a nie działa. Była nawet taka tabelka porównująca z Mi Boxem i Shieldem co to nie potrafi FBOX. Po za tym producent trochę bawi się w kotka i myszkę. Przepraszają, każą czekać bo pracują nad nowym oprogramowaniem a wydają kolejny bubel i to nawet bezczelnie ogołocony z dużej funkcjonalności jaką jest właśnie Netflix, który ma działać w wersji Android TV a nie jakieś tabletowej. Nie po to się kupuje przystawkę z Android TV by bawić się w jakieś apki na telefon czy tablet. Jakaś masakra. :x
 
Do góry