Epson EH-TW3200

skaba

New member
A co sądzicie o czymś takim?
AVTek CINEMA Electric 200MG
Zależy mi aby nad ekranem był ciemny pasek i to możliwie duży. Tu jest wręcz gigantyczny :)
 

migrena

New member
To nie materialy w Chinach sa kiepskie tylko kontrola jakosci (o ile w ogole jakas jest). Jak produkcja jest u nas to i kontrola jakosci finalnego produktu bedzie na poziomie.

/edit
Ja bym powiedzial, ze za maly. :)
 
Ostatnia edycja:

skaba

New member
za mały? Też mam takie pierwsze wrażenie, ale z drugiej strony boję się wziąć większego np AVTek CINEMA Electric 240MG.
Prosta sprawa Będę oglądał z odległości 2,7 - 3,2m.
Boję się że jak wezmę za duży to będzie jak w Tytusie Romku i A`tomku jak poszli do kina i usiedli w pierwszym rzędzie. Musieli sobie opowiadać co widzą w swojej części ekranu :) :bober:
 

choina

New member
Skaba z jakiej odległości będziesz oglądał? Jeżeli z ok. trzech metrów to spokojnie starczy.
Ja zamówiłem ekran 210x118 jednak przy tej wielkości przy wstępnych przymiarkach mam maxymalny zoom i boję się, że trochę zabraknie, żeby wypełnić ekran. Raczej zmienię zamówienie na mniejszy. Najbardziej pasuje mi rozmiar 203x114 tu mam parę centymetrów regulacji. Jednak wymiar ten robią w modelu Professional a ja biorę Lineara gdzie następnym mniejszym rozmiarem po 210x118 jest dopiero190x107.
Wczoraj trochę testowałem te różne wielkości i z 3 metrów najlepiej było z ekranem 203x114 natomiast w 190x107 było też fajnie ale chciało się trochę szerzej niby pare centymetrów ale jednak.
Jeżeli nie będzie opcji, żeby zrobili mi 203x114 90cali to wezmę 190x107 86cali i też będzie zaje...ście:)

Edit"
Napisałeś wcześniej niż ja jeżeli z ok. trzech metrów to 190x107 spokojnie starczy. 240 będzie za duży, głowa będzie cie bolała. Z tej odległości jak dla mnie max to 95cali a najlepiej 90
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Ja myślę o obszarze roboczym 215*121 - przy oglądaniu z ok 3,5m. Nie będę miał jak sprawdzić czy mi się to podoba - bo ekran ma być w fazie wykańczania salonu umieszczony w suchych tynkach. Nie będzie to za dużo?
 

redlum

New member
Bez reklam
dzięki - kiedyś to przeglądałem i zapomniałem o tych wzorach - a teraz chyba panika mnie złapała po wypowiedziach kolegów
 

migrena

New member
Ja myślę o obszarze roboczym 215*121 - przy oglądaniu z ok 3,5m. Nie będę miał jak sprawdzić czy mi się to podoba - bo ekran ma być w fazie wykańczania salonu umieszczony w suchych tynkach. Nie będzie to za dużo?

Kazdy czlowiek ma swoje upodobania i nie kazdemu przypasuje to co sie wyliczy ze wzoru.
Nie masz mozliwosci pozyczenia jakiegokolwiek projektora? Nawet zwykly prezentacyjny wystarczy - ustawiasz gdzie badz i rzucasz na byle co (byle w miejscu gdzie bedzie ekran), siadasz tam gdzie bedziesz siedziec i sprawdzasz zoomem jaka wielkosc ekranu ci odpowiada. Mozesz nawet od razu dobrac wysokosc zawieszenia go.
 

redlum

New member
Bez reklam
no chyba tak zrobię - projektor miałem kupić na sam koniec - już po wykończeniu wnętrz - ale chyba zakupie go wcześniej i przetestuje jak to będzie wyglądać. Przy okazji podejmę decyzje - czy większy ekran - czy napinacze.
 

MaidenPL

New member
TW3200 jest już w domu od paru dni. Jakość obrazu mnie po prostu powaliła na kolana.

Świetnie spisuje się ekran Espona X-type - idealnie napięty, żadnego falowania, fałdowania. Gorąco polecam ludziom skazanym na trójnogi, pull-upy.

Jak dorwę się do jakiegoś aparatu fotograficznego, napiszę więcej,
 

choina

New member
Muszę kupić uchwyt sufitowy do TW3200, możecie mi jakiś polecić?

Maiden Gratuluję zakupu, jednak 3200:)
Napisz jakiej wielkości masz ekran i z jakiej odległości oglądasz.
Masz pełną skrzynkę.
 
Ostatnia edycja:

FEELO

New member
Witam w klubie.
Mój TW3200 dotarł kilka dni temu.
Ale dostałem tylko dowód zakupu - brakuje mi jakiegoś kwitka potwierdzenia gwarancji. Taka firma jak Epson powinna chyba załączać swoją karte gwarancyjną . Kupowałem w znanym polskim sklepie internetowym - jak ta sprawa u was wygląda.
Pierwsze wrażenia super.
Projektor bardzo jasny także ekran będzie napewno z typu grey.
Na razie wyświetlam na starej gumowanej rolecie okiennej 180cm szeroka - biała. Odległość projektora od ekranu ostatecznie 4m ( jednak im dalej tym troszkę ostrość wzrasta )
Ale mam zamiar zakupić ten ekranik :AVTek Cinema PRO 240 Matt Grey
Co o nim sądzicie ?
Dalsze spostrzeżenia :
Bardzo cichy wentylator.
Barwy są dużo bardziej naturalniejsze niż na TV a co do materiału
BLU-RAY nastawiony w FullHD super super
BLU-RAY nastawiony w HD dalej super odbiór tylko zanikają drobne szczegóły ( np.detale strojów postaci)
DVD film jakość dobra choć widać spadek rozdzielczości ale dużo lepiej niż z TV
Cyfra + kanały HD wygląda to dobrze
Cyfra + kanały SD tu już gorzej obraz już nie jest taki wyrażny a raczej rozmyty lekko i lepiej chyba oglądać na zwykłym TV .

Może tez wpływ na te ostatnie oceny ma mój prowizoryczny ekran a i jeszcze nie dokonywałem żadnej kalibracji kolorów ale raczej sygnał po prostu jest za słaby by go powiększać (tak jak filmiki na telefonie są ok a jak je rozciągniemy na kompie na cały ekran to już robi się lipa )

Zdjęcia z PC - przez chwile myślałem że się przeniosłem z powrotem na wakacje w góry i zobaczyłem panoramę Karkonoszy na żywo .Na pewno będzie warto pokazywać zdjęcia w takiej formie znajomym.

Po testach czas w końcu obejrzeć jakiś film w całości.
 

choina

New member
Teraz w zasadzie wystarczy faktura, paragon do naprawy gwarancyjnej. Ostatnio oddawałem telewizor sony do naprawy i potrzebna była jednie faktura i nr seryjny. Jednak ja bym na twoim miejscu wolał mieć ten druk gwarancyjny. Masz na nim wyszczególnione na ile konkretny model projektora ma gwarancje na lampę i projektor. Później w razie czego nie będziesz musiał prosić się sprzedawcy, żeby ci gwarancje wydał i masz czarne na białym co i jak.

Edit"
A tak odnośnie gwarancji sony, ma ktoś może warunki gwarancji bo ja jakoś nie mogę znaleźć.
Dwa miesiące temu oddałem telewizor do naprawy z uszkodzonym panelem. Telewizor miał gwarancje 24mi-ce i stało się to w ostatnim miesiącu gwarancyjnym. Po dwóch tygodniach telewizor wrócił z naprawy, na panel dostałem trzy miesiące gwarancji.
Po miesiącu panel znowu się rozsypał i zgłosiłem ten fakt do serwisu, który dokonywał naprawy.
Dostali ode mnie fotkę usterki i opis. Ktoś z serwisu odpisał mi,że przekazali do Sony reklamację i czekają. Kilka dni temu dostałem info. od serwisu, że Sony nie posiada paneli do mojego modelu i że gwarancja wygasła na telewizor to proponują upust na zakup nowego telewizora.
Fakt gwarancje miałem do końca września natomiast na panel, który znowu uległ uszkodzeniu dostałem trzy miesiące czyli jest jeszcze na gwarancji.
Nie określili się jakiej wysokości będzie upust ale za telewizor zapłaciłem 6000zł i nawet gdyby mi dali 50% w co wątpię to nie widzi mi się teraz wykładać 3000 tyś na nowy bo z jakiej racji, co mnie obchodzi, że nie mają paneli.
Co o tym myślicie bo mi się wydaje, że lecą sobie w kulki.
 
Ostatnia edycja:

migrena

New member
Cyfra + kanały SD tu już gorzej obraz już nie jest taki wyrażny a raczej rozmyty lekko i lepiej chyba oglądać na zwykłym TV .
Może tez wpływ na te ostatnie oceny ma mój prowizoryczny ekran a i jeszcze nie dokonywałem żadnej kalibracji kolorów ale raczej sygnał po prostu jest za słaby by go powiększać (tak jak filmiki na telefonie są ok a jak je rozciągniemy na kompie na cały ekran to już robi się lipa )

Jezeli to telewizor lcd to powodem jest po uzywane w nim skalowanie. Producenci telewizorow uzywaja"ostrzejszego" skalowania, zeby na pierwszy rzut oka obraz mial wiecej szczegolow. Jezeli przyjrzysz sie dokladniej to zauwazysz duzo artefaktow. Porownaj subiektywna ostrosc kilku algorytmow skalujacych.(Roznica powinna byc mniej wiecej jak miedzy bicubic a spline.)

Teraz w zasadzie wystarczy faktura, paragon do naprawy gwarancyjnej. Ostatnio oddawałem telewizor sony
[ciach]
Co o tym myślicie bo mi się wydaje, że lecą sobie w kulki.
Ja bym powiedzial, ze w ogole nie powinno byc mowy o dawaniu ci osobnej gwarancji na panel (bo jest integralna czescia telewizora, nuesprzedawana osobno) ale bys dobrze na takiej argumentacji nie wyszedl. :wink:
Z drugiej strony w przypadku niemozliwosci realizacji gwarancji (naprawa, wymiana czesci lub nowy towar) gwarant ma obowiazek zwrotu rownowartosci towaru i tylko od twojej dobrej woli zalezy czy zgodzisz sie na zalatwienie sprawy w inny sposob.
Ale ja prawnikiem nie jestem. Zapytaj sie w Federacji albo u miejskiego rzecznika praw konsumenta.

BTW Moj projektor juz jedzie - bedzie w poniedzialek. Tylko nie mam na czym wyswietlac...
 

redlum

New member
Bez reklam
Teraz w zasadzie wystarczy faktura, paragon do naprawy gwarancyjnej. Ostatnio oddawałem telewizor sony do naprawy i potrzebna była jednie faktura i nr seryjny. Jednak ja bym na twoim miejscu wolał mieć ten druk gwarancyjny. Masz na nim wyszczególnione na ile konkretny model projektora ma gwarancje na lampę i projektor. Później w razie czego nie będziesz musiał prosić się sprzedawcy, żeby ci gwarancje wydał i masz czarne na białym co i jak.

Edit"
A tak odnośnie gwarancji sony, ma ktoś może warunki gwarancji bo ja jakoś nie mogę znaleźć.
Dwa miesiące temu oddałem telewizor do naprawy z uszkodzonym panelem. Telewizor miał gwarancje 24mi-ce i stało się to w ostatnim miesiącu gwarancyjnym. Po dwóch tygodniach telewizor wrócił z naprawy, na panel dostałem trzy miesiące gwarancji.
Po miesiącu panel znowu się rozsypał i zgłosiłem ten fakt do serwisu, który dokonywał naprawy.
Dostali ode mnie fotkę usterki i opis. Ktoś z serwisu odpisał mi,że przekazali do Sony reklamację i czekają. Kilka dni temu dostałem info. od serwisu, że Sony nie posiada paneli do mojego modelu i że gwarancja wygasła na telewizor to proponują upust na zakup nowego telewizora.
Fakt gwarancje miałem do końca września natomiast na panel, który znowu uległ uszkodzeniu dostałem trzy miesiące czyli jest jeszcze na gwarancji.
Nie określili się jakiej wysokości będzie upust ale za telewizor zapłaciłem 6000zł i nawet gdyby mi dali 50% w co wątpię to nie widzi mi się teraz wykładać 3000 tyś na nowy bo z jakiej racji, co mnie obchodzi, że nie mają paneli.
Co o tym myślicie bo mi się wydaje, że lecą sobie w kulki.

sprawdź dokładnie kiedy skończyła ci się gwarancja oraz policz ile dni TV był w serwisie - z tego co pamiętam okres gwarancji jest przedłużany o czas pobytu sprzętu w serwisie (ale lepiej to sprawdź dokładnie) Jak mi LG padł miesiąc przed końcem 24godzinnej gwarancji - to niestety panelu już nie znaleźli i dostałem wymianę TV na nowy za taką samą kwotę co była na dowodzie zakupu.

SP sorry za offtopic
 

choina

New member
Dzwoniłem przed chwilą do Sony i oczywiście umywają ręce. Twierdzą, że ich odpowiedzialność kończy się w momencie zakończenia gwarancji i nie ważne jest to, że wymieniony panel ma gwarancje.
Ten sam człowiek z infolinii powiedział, że na wymienioną część serwis powinien udzielić rocznej gwarancji natomiast pracownik serwisu, który przywiózł mi telewizor twierdził, że na wymienioną część jest 3 miesiące.
Na kwicie odbioru sprzętu nic nie ma na temat gwarancji.
Problem jest w tym, że oni nie mają już paneli do mojego telewizora i nie mogą go wymienić. Proponują mi żebym kupił nowy telewizor a Sony może okaże dobrą wolę i da mi na niego upust. Nic, dzwonię w poniedziałek do prawnika bo co mnie obchodzi, że nie mogą wykonać naprawy. Dlaczego mam kupować nowy przecież nie popsuło się nic innego tylko część, która była wymieniona w ramach gwarancji. Niech wymieniają panel a jak nie to kasa albo nowy telewizor.
 
Ostatnia edycja:

dekiel

New member
Teraz w zasadzie wystarczy faktura, paragon do naprawy gwarancyjnej.
No nie wiem czy Epson by to uwzględnił... Ja przy zakupie TW-3500 oprócz faktury otrzymałem od Epsona gwarancję na piśmie, z bumagami i podpisem sprzedawcy oraz informacją o terminach gwarancji - na projektor 36 m-cy, na lampę 36 m-cy i 3000 godzin. Nie sądzę, by przy braku gwarancji (np. z powodu zagubienia) Epson chciał ze mną rozmawiać o bezpłatnej naprawie...
Z tym, że chciałbym się mylić.

Po kolejnych dniach testów nowe odkrycie: tylko tryb normal, żadne eco. Dzisiaj przy oglądaniu po raz kolejny "Pulp Fiction" szeroko otwierałem oczy ze zdumienia, co potrafi "mój" Epson pokazać. Żeby nie ten hałas... to byłaby pełna satysfakcja.
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
No nie wiem czy Epson by to uwzględnił... Ja przy zakupie TW-3500 oprócz faktury otrzymałem od Epsona gwarancję na piśmie, z bumagami i podpisem sprzedawcy oraz informacją o terminach gwarancji - na projektor 36 m-cy, na lampę 36 m-cy i 3000 godzin. Nie sądzę, by przy braku gwarancji (np. z powodu zagubienia) Epson chciał ze mną rozmawiać o bezpłatnej naprawie...
Z tym, że chciałbym się mylić.

Po kolejnych dniach testów nowe odkrycie: tylko tryb normal, żadne eco. Dzisiaj przy oglądaniu po raz kolejny "Pulp Fiction" szeroko otwierałem oczy ze zdumienia, co potrafi "mój" Epson pokazać. Żeby nie ten hałas... to byłaby pełna satysfakcja.

W calej UE wystarczy rachunek za zakupiony towar. Mowia o tym regulacje prawne przy zakupie towaru, zwlaszcza przez internet itd... Dodatkowo, kazdy kraj w UE ma wlasne, "wewnetrzne" przepisy(wlasciwie nie rozniace sie od przepisow UE), np w UK jest DSR(Distance Selling Regulations). W Polsce jest podobnie. Wiec zadnej gwarancji na papierze nie potrzeba, jestem pewien na 100%! :)
 
Do góry