Ekran Projekcyjny do epson tw5300

meriu29

New member
Witam.
Jak w tytule, poszukuje ekranu projekcyjnego pod projektor epson tw5300.
Sciana na którą obecnie pada obraz jest wymalowana na biało lecz chciałbym uzyskać jeszcze lepszą jakość (szczególnie za dnia. przy słonecznym dniu).
Wymiary obrazu jakie udało mi się osiągnąć i jakie chciałbym utrzymać to(+/-) 256:158 .
Dodam że w pokoju mam rolety aczkolwiek nie eliminuje to całkowicie problemu (szara matryca załatwi sprawe?)
Mój budżet to 1500zł.
Pozdrawiam.
 

RAF1977

Banned
No nie do końca.
Kupujesz płytę pcv, farby i malujesz.
Uzyskasz ekran alr.
Zobacz w temacie tw9300 na innym forum.
 

meriu29

New member
Znaczy inaczej. Nie przeszkadza mi to aż tak bardzo żebym chciał adoptować na nowo pomieszczenie (jest świeżo po remoncie). Jedynie chciałem uzyskać informacje na temat ekranu jaki nadawały się do takiego pomieszczenia z tymi wymiarami obrazu.
 

gerrard

New member
Możesz zacząć od pomalowania ściany szarą satynową farbą.
W porównaniu z białą będzie duża różnica.
 

meriu29

New member
Chciałbym koniecznie ekran zwijamy elektrycznie bo na ścianie bd graffiti. Chciałbym prosić o jakiś polecany gotowy model ekranu produkcyjnego do 1500zl. Pomoże ktoś?
 

AMP

New member
Chciałbym koniecznie ekran zwijamy elektrycznie bo na ścianie bd graffiti.

Zastanów się czy jest sens. Jeśli masz możliwość zainstalowania stałego ekranu czy to ramowego czy cokolwiek DIY to nie rezygnuj z tego. Ekrany zwijane bez napinaczy to porażka - do prezentacji może być ale nie do KD.
 

bokciu

Banned
Zastanów się czy jest sens. Jeśli masz możliwość zainstalowania stałego ekranu czy to ramowego czy cokolwiek DIY to nie rezygnuj z tego. Ekrany zwijane bez napinaczy to porażka - do prezentacji może być ale nie do KD.

Zgadza się, gdybym tylko miał warunki, brałbym ramowy.
 

AMP

New member
do 1500 zł ciężko w rozmiarze który wskazałeś na początku ((+/-) 256:150
Godny polecenia jest Adeo Plano 250x140 cm (16:9), na podstawowym płótnie Vision White, cena 1800-1900 zł.
Ale będzie to sensowny ekran, można poszukać coś taniej od chińczyka na allegro - ale naprawdę warto dołożyć - ekran będzie służył długo.

Też parę miesięcy temu miałem budżet 1500 zł na rozwijany ekran ;) ale ostatecznie po gruntownej analizie tematu wylądował u mnie adeo i jestem zadowolony.
 
Ostatnia edycja:

hubio

New member
Ekrany zwijane bez napinaczy to porażka - do prezentacji może być ale nie do KD.

Chyba raczej na odwrót ??? w KD nawet jak jest ostro pofałdowany to nie widać tego w czasie projekcji, ale przy prezentacji np power point, albo excel z komputera - to widać to.

Ja mam Supremę Futura matt white i jest bardzo pofałdowany po bokach (na tyle, że już mam zgodę sprzedawcy na wymianę) - widoczne to jest kiedy nie ma projekcji. Kiedy jest choć nie wiem jak bym się wysilał - nie widzę tego... Dotyczy to ekranu 100'', może przy większych jest to widoczne..., nie wiem

To jest tragedia jaka dezinformacja panuje tutaj i w całym necie na temat ekranów do projektorów. Co strona to inne opinie - dotyczy głównie różnic matt white/matt grey, ale także producentów, napinaczy itd.

Moja rada jeśli chodzi o 100'' - kupić w miarę porządny, żeby nie spadł nam na łeb :), elektryczny w budżecie ok 2500zł i zapomnieć o napinaczach..., a najlepiej jak się ma miejsce - magic screen
 

AMP

New member
Chyba raczej na odwrót ??? w KD nawet jak jest ostro pofałdowany to nie widać tego w czasie projekcji, ale przy prezentacji np power point, albo excel z komputera - to widać to.

To że ty nie widzisz to nie znaczy, że bardziej wrażliwi nie widzą :p. Prezentacje można sobie rzucić na ścianę i nikt nie debatuje nad jakością obrazu - wystarczy, że jest czytelny, pofałdowany, no cóż to tylko prezentacja. Ale w KD, przynajmniej dla mnie nie ma kompromisów, obraz ma być idealny, a ekran ramowy to zapewnia. A to czy podczas seansu widać fałdowanie zależy od materiału jaki oglądasz.
Co również ważne estetyka, dla mnie ekran ramowy - szczególnie w pomieszczeniu dedykowanym daje iście kinowe wrażenia, zwisający pofałdowany ekran zwijany - troszkę słabo wygląda. Jednego zadowoli dopiero MagicScreen, a innemu wystarczy prześcieradło :razz: kto co lubi. Ale mając miejsce na ramowy i wystarczający budżet - wybór powinien być oczywisty. Nie ma miejsca? - wybór również oczywisty, czyli ekran zwijany - ale jaki to już weryfikuje budżet.

A co do grey/white, albo dobra czerń, albo biel i tyle w temacie. Testowałem taki i taki, na grey czerń super ale biel brudna, jasne kolory są wyblakłe, na white czerń słaba ale kolory i ich nasycenie wyśmienite, biel jak w reklamie Vizira :razz: a latarka np. w filmie "Bright" dosłownie oślepia w paru scenach.

Wszędzie mamy kompromisy nie ma złotego środka - dlatego ilu ludzi tyle opinii ;)
 
Ostatnia edycja:

hubio

New member
To że ty nie widzisz to nie znaczy, że bardziej wrażliwi nie widzą :p. Prezentacje można sobie rzucić na ścianę i nikt nie debatuje nad jakością obrazu - wystarczy, że jest czytelny, pofałdowany, no cóż to tylko prezentacja. Ale w KD, przynajmniej dla mnie nie ma kompromisów, obraz ma być idealny, a ekran ramowy to zapewnia. A to czy podczas seansu widać fałdowanie zależy od materiału jaki oglądasz.
Co również ważne estetyka, dla mnie ekran ramowy - szczególnie w pomieszczeniu dedykowanym daje iście kinowe wrażenia, zwisający pofałdowany ekran zwijany - troszkę słabo wygląda. Jednego zadowoli dopiero MagicScreen, a innemu wystarczy prześcieradło :razz: kto co lubi. Ale mając miejsce na ramowy i wystarczający budżet - wybór powinien być oczywisty. Nie ma miejsca? - wybór również oczywisty, czyli ekran zwijany - ale jaki to już weryfikuje budżet.

Ja mam Epsona 9300 więc mówię o jakości 4k/UHD z natywnego BD/HDR - naprawdę kompletnie nie widać tego pofałdowania. Ponieważ mogę oddać to przyglądałem się temu z bliska i z daleka i podjąłem decyzję żeby zostawić bo nie chce mi się znowu barować z deinstalacją i instalacją. Jak by to nawet minimalnie wpływało na projekcję bym oddał. Wcześniej miałem szary z tej samej firmy i zero fałd więc wszystko zależy od egzemplarza, a nie firmy no i oczywiście technologii - bo z napinaczami nie powinno być, ale i tu się zdarza. A ponieważ akurat mam ekran połączony tiggerem z projektorem więc rzadko kiedy go oglądam bez projekcji... :)

Co do ramowego się w pełni zgadzam - jak jest miejsce brać bez wahania...


A co do grey/white, albo dobra czerń, albo biel i tyle w temacie. Testowałem taki i taki, na grey czerń super ale biel brudna, jasne kolory są wyblakłe, na white czerń słaba ale kolory i ich nasycenie wyśmienite, biel jak w reklamie Vizira :razz: a latarka np. w filmie "Bright" dosłownie oślepia w paru scenach.

Wszędzie mamy kompromisy nie ma złotego środka - dlatego ilu ludzi tyle opinii ;)

Bardzo dobra opinia... W pełni się z nią zgadzam. Dodam tylko, że dobry projektor (ja używam Epsona 9300) i na białym daje rewelacyjną czerń... więc do słabszych projektorów lepszy będzie grey, który ładnie podbije kontrast w ciemnych scenach i czerń, ale zdegraduje biel i kontrast w jasnych scenach oraz kolory, a dla dobrych projektorów od 10 tyś w górę polecam white, który zachowa wysoki poziom czerni z dobrą bielą.

Jeśli chodzi o czerń to Epson6700+matt grey = Epson9300+matt white tzn nawet czerń w 9300 jest lepsza. Tak dokładnie testowałem w tym samym pomieszczeniu na tym samym materiale
 

bubafat

Active member
Bez reklam
Ja mam Epsona 9300 więc mówię o jakości 4k/UHD z natywnego BD/HDR - naprawdę kompletnie nie widać tego pofałdowania. Ponieważ mogę oddać to przyglądałem się temu z bliska i z daleka i podjąłem decyzję żeby zostawić bo nie chce mi się znowu barować z deinstalacją i instalacją. Jak by to nawet minimalnie wpływało na projekcję bym oddał. Wcześniej miałem szary z tej samej firmy i zero fałd więc wszystko zależy od egzemplarza, a nie firmy no i oczywiście technologii - bo z napinaczami nie powinno być, ale i tu się zdarza. A ponieważ akurat mam ekran połączony tiggerem z projektorem więc rzadko kiedy go oglądam bez projekcji... :)

Co do ramowego się w pełni zgadzam - jak jest miejsce brać bez wahania...




Bardzo dobra opinia... W pełni się z nią zgadzam. Dodam tylko, że dobry projektor (ja używam Epsona 9300) i na białym daje rewelacyjną czerń... więc do słabszych projektorów lepszy będzie grey, który ładnie podbije kontrast w ciemnych scenach i czerń, ale zdegraduje biel i kontrast w jasnych scenach oraz kolory, a dla dobrych projektorów od 10 tyś w górę polecam white, który zachowa wysoki poziom czerni z dobrą bielą.

Jeśli chodzi o czerń to Epson6700+matt grey = Epson9300+matt white tzn nawet czerń w 9300 jest lepsza. Tak dokładnie testowałem w tym samym pomieszczeniu na tym samym materiale

Teraz zaczyna sie spam tutaj.
Super ze masz fajny projektor, ale chyba musisz sie jeszcze co nieco nauczyc.
Zabawnie brzmia Twoje rekomendacje. Cytuje w calosci, bo nie chce byc posadzany o wyciaganie z kontekstu.
Nie ma praktycznej zaleznosci pomiedzy cena projektora, czy jego potencjalnymi mozliwosciami w kwestii reprodukcji czerni, a wyborem typu ekranu. Ekran dobiera sie ze wzgledu na warunki pomieszczenia ( kontrola oswietlenia i swiatla odbitego, kolor scian), odleglosc od widza ( uwzglednienie wielkosci ekranu i half gain angle) i jasnosc projektora. Czesc z tych rzeczy wydaje sie oczywista, czesc, dla osob poczatkujacych z tematyka, niekoniecznie, ale NIE WOLNO zapomniec o warunkach, bo jesli masz jasne sciany, bialy sufit i jasna/refleksyjna powierznie z tylu ( tu nawet ALR nie pomoze), to nie ma szans abys mogl docenic czern, czy kontrast swojego projektora, bo light polution je po prostu zniweczy. Jezeli wiec chcesz aby Twoje opinie moglybyc zakwalifikowane jako miarodajne, musisz uwzglednic warunki w jakich porownywales te projektory/ekrany. Inaczej nikomu one nie pomoga.
 
Ostatnia edycja:

hubio

New member
Jezeli wiec chcesz aby Twoje opinie moglybyc zakwalifikowane jako miarodajne, musisz uwzglednic warunki w jakich porownywales te projektory/ekrany. Inaczej nikomu one nie pomoga.

Przecież pisałem, że warunki były identyczne... To samo pomieszczenie, dokładnie te same sceny z filmu - różnica kilkudniowa między jednym testem, a drugim

Oczywiście pomieszczenie w jakim oglądamy projekcję to 3 równie ważna zmienna co sam projektor i ekran.

Teraz zaczyna sie spam tutaj.
Super ze masz fajny projektor, ale chyba musisz sie jeszcze co nieco nauczyc.
Zabawnie brzmia Twoje rekomendacje. Cytuje w calosci, bo nie chce byc posadzany o wyciaganie z kontekstu.
Nie ma praktycznej zaleznosci pomiedzy cena projektora, czy jego potencjalnymi mozliwosciami w kwestii reprodukcji czerni, a wyborem typu ekranu. Ekran dobiera sie ze wzgledu na warunki pomieszczenia ( kontrola oswietlenia i swiatla odbitego, kolor scian), odleglosc od widza ( uwzglednienie wielkosci ekranu i half gain angle) i jasnosc projektora. Czesc z tych rzeczy wydaje sie oczywista, czesc, dla osob poczatkujacych z tematyka, niekoniecznie, ale NIE WOLNO zapomniec o warunkach, bo jesli masz jasne sciany, bialy sufit i jasna/refleksyjna powierznie z tylu ( tu nawet ALR nie pomoze), to nie ma szans abys mogl docenic czern, czy kontrast swojego projektora, bo light polution je po prostu zniweczy.

Tak, tak... już jak kupowałem swój pierwszy projektor to słyszałem tą obiegową historyjkę... Jak zwykle jest tu tylko część prawdy... Owszem ekran ma znaczenie jeśli chodzi o pomieszczenie, ale w najmniejszym stopniu...

Moje pomieszczenie jest zaadaptowane w 80%, ale i po odsłonięciu rolet wciąż na ekranie szarym była lepsza czerń... Zawsze na szarym czerń będzie lepsza i to bez względu na pomieszczenie...

Kolega AMP napisał dokładnie to samo co ja myślę bo najlepiej pisać z doświadczenia własnego, a nie cytować marketingowe formułki...
 
Ostatnia edycja:

bubafat

Active member
Bez reklam
Sek w tym, że trzeba mieć to doświadczenie. :)
Wyjaśnij proszę, co znaczy w 80 proc zaadaptowane pomieszczenie.
 
Do góry