e-Work@Home, czyli nowy wymiar pracy w Panasonic

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
px.gif
px.gif
e-Work@Home, czyli nowy wymiar pracy
2007-09-10
break_540.gif
283.jpg

Panasonic planuje do 2010 roku przygotować wszystkich pracowników w Japonii do programu pracy poza biurem

Warszawa, 10 września 2007 r. – Japoński koncern Matsushita Electric Industrial światowy lider w dziedzinie rozwoju i produkcji urządzeń elektronicznych, znany najbardziej z marki Panasonic, od początku 2007 roku wdraża nowatorski projekt e-Work@Home. Skuteczne zastosowanie rozwiązań e-Work, czyli telepracy, przynosi wiele korzyści zarówno dla potencjalnych pracowników, jak i dla biznesu. Dzięki programowi możliwe jest m.in. zatrudnienie osób, które z różnych względów nie mogłyby pracować w siedzibie firmy. Oszczędza się również czas przeznaczony na dojazd do miejsca pracy oraz redukuje stałe koszty związane np. z utrzymaniem powierzchni biurowych.



Postęp technologiczny oraz szerokie zastosowanie nowych rozwiązań IT skłaniają pracodawców do zainteresowania nietypowymi, innowacyjnymi formami zatrudnienia. Takim rozwiązaniem jest telepraca, która wykorzystuje nowoczesne technologie informatyczne i telekomunikacyjne do wykonywania pracy na odległość, najczęściej z domu lub tzw. telecentrum. Według najnowszych statystyk około 40 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, gdzie narodziła się telepraca, i tyle samo w Europie zatrudnionych jest na podobnych zasadach.1 Popularność e-Work w Japonii, która zajmuje trzecie miejsce w tym rankingu, uwarunkowana jest m.in. sytuacją społeczną. Społeczeństwo japońskie jest społeczeństwem starzejącym się, które cechuje niski wskaźnik urodzeń.
W Japonii obserwuje się rosnące zainteresowanie utrzymaniem równowagi pomiędzy godzinami pracy i wypoczynkiem, a co za tym idzie elastycznymi godzinami pracy. Dzięki e-Work i zadaniowemu systemowi pracy, ludzie mogą efektywnie zarządzać swoim kalendarzem obowiązków i spędzać więcej czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Nie mniej ważny jest fakt, że telepraca pozwala zaoszczędzić cenny czas, gdyż pracownicy nie tracą go codziennie na dojazd do miejsca pracy. Swoją popularność telepraca zawdzięcza także rozwojowi infrastruktury telekomunikacyjnej w Japonii, który wpłynął na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji systemów IT.
Matsushita już dziś może pochwalić się imponującą liczbą 30,000 pracowników, którzy dzięki programowi e-Work@Home dostosowują godziny swojej pracy do potrzeb wynikających z zajmowanego stanowiska lub specyfiki służbowych obowiązków. W kolejnych latach liczba ta ma systematycznie wzrastać. Aby sprostać wyzwaniom globalnej konkurencji, udoskonalanie form pracy musi być ściśle powiązane z dalszą poprawą wydajności pracowników i stworzeniem im wielu możliwości osobistego rozwoju i odgrywania aktywnej roli w firmie.
Zarząd koncernu Matsushita postawił sobie za zadanie wdrażanie kompleksowych działań związanych z e-Work, wzmacnianie kreatywności pracowników, pomoc w rozwijaniu ich zdolności, a także zwiększenie komfortu miejsca pracy i satysfakcji z realizacji powierzonych zadań. „Program e-Work@Home wdrażany w koncernie Matsushita ma wymiar ogólnospołeczny. Jest szansą na optymalne rozłożenie akcentów między życiem zawodowym i rodzinnym” – powiedziała Beata Drabik, HR Manager w Panasonic Polska. – „Z uwagą przyglądamy się rozwojowi projektu w Japonii. Japońskie doświadczenia koncernu będą dla nas podstawą do rozważenia, czy taki program da się również wprowadzić w Polsce zarówno z punktu widzenia infrastruktury technologicznej, jak i kosztów”.
Przedstawiciele Panasonica podkreślili także inne miarodajne korzyści płynące z e-Work, m.in. koncentrację na działaniach i rozwiązywaniu problemów, szybką reakcję na potrzeby klienta, zwiększenie częstotliwości kontaktów z klientem, elastyczną organizację pracy czy promowanie zespołowości. Z kolei redukcja kosztów związana jest ze zbędnością powierzchni biurowych, brakiem potrzeby codziennego transportu pracowników, i, co ciekawe, zmniejszonym zużyciem papieru.
Program e-Work@Home w koncernie Matsushita został zainicjowany już w roku 2005. W roku bieżącym program ten wszedł w fazę realizacji. Do 2010 roku oczekuje się, że wszyscy pracownicy, wyłączając pracowników zaangażowanych w procesy produkcji oraz nowozatrudnionych, po serii specjalistycznych szkoleń i zdobyciu odpowiednich umiejętności będą przygotowani do podjęcia telepracy. Jest to wyzwanie dla koncernu, który musi się zamierzyć ujednolicić jednolitego wewnętrznego systemu informacyjnego oraz środowiska teleinformatycznego w poszczególnych jednostkach biznesowych.
 

Pikom

New member
Witam,

Ciekawy news, naprawdę.

Nie rozumiem tylko podtytułu "u nas w kraju też się rozwija prężnie" gdyż z treści newsa (cytuję: Japońskie doświadczenia koncernu będą dla nas podstawą do rozważenia, czy taki program da się również wprowadzić w Polsce...)i z moich analiz rynku telepracy w Polsce wynika coś wręcz odwrotnego - prawie całkowity brak pracodawców zainteresowanych masowym zatrudnianiem pracowników na podobnych zasadach.

Pozdr,
Pikom
 
Do góry