Dzięki zastosowaniu technologii FPR (Film Patterned Retarder) monitory CINEMA 3D ...

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
LG WPROWADZA MONITORY W TRZECI WYMIAR NA WYSTAWIE - IFA 2011 – POCZĄTEK NOWEJ ERY GAMINGU

Firma LG Electronics (LG) rozszerza wachlarz swoich rozwiązań 3D, prezentując
na tegorocznych targach IFA szereg nowych, fascynujących monitorów CINEMA 3D, które oferują najwyższy komfort oglądania treści w trójwymiarze. Urządzenia DM50D i D237IPS są wyposażone w równie zaawansowane funkcje, co telewizory LG z serii CINEMA 3D. Zapewniają one obraz 3D bez uciążliwego migotania charakterystycznego dla tradycyjnych monitorów 3D oraz konwersję dowolnych materiałów 2D na 3D. Natomiast model D2000 to pierwszy na świecie monitor niewymagający okularów do oglądania trójwymiarowego obrazu — jest to możliwe dzięki połączeniu technologii bariery paralaksy i funkcji śledzenia ruchu gałek ocznych użytkownika. Wszystko to sprawia, że oferowane przez LG monitory 3D stanowią znakomitą platformę do odtwarzania gier, filmów i zdjęć.

„Gdy użytkownicy chcą oglądać materiały w trójwymiarze, ich wybór pada zwykle na telewizor. Nasze nowe modele monitorów dowodzą jednak, że urządzenia te mogą stać się takim samym centrum rozrywki 3D jak najlepsze telewizory” — powiedział Havis Kwon, prezes i dyrektor generalny firmy LG Home Entertainment. „Gracze nie widzieli jeszcze tak niesamowitego obrazu 3D. Wprowadzone przez nas udoskonalenia technologiczne sprawią, że użytkownicy zaczną wybierać monitory 3D LG jako urządzenia do wyświetlania trójwymiarowych filmów i programów”.
Dzięki zastosowaniu technologii FPR (Film Patterned Retarder) monitory CINEMA 3D zdobyły certyfikaty TÜV i Intertek, dwóch europejskich instytucji zajmujących się badaniem jakości, potwierdzający brak migotania obrazu („Flicker Free”). Monitory CINEMA 3D wyświetlają doskonale płynne sceny 3D. A w połączeniu ze stabilnym, pozbawionym migotania obrazem i brakiem zjawiska cross talk eliminują zawroty głowy, które mogą wystąpić w przypadku innych monitorów 3D.
Monitory LG CINEMA 3D oferują jasność 3D na poziomie 100 nitów — to ponad dwukrotnie więcej niż w przypadku tradycyjnych monitorów 3D. Do oglądania trójwymiarowego obrazu na tych urządzeniach wystarczają lekkie okulary, które zapewniają duży komfort również podczas długotrwałego noszenia. Okulary te nie wymagają ładowania, są dostępne w atrakcyjnej cenie i zgodne ze wszystkimi produktami z serii CINEMA 3D. Dzięki temu cała rodzina lub grupa przyjaciół może kupić niezbędną liczbę par bez nadwyrężania swojego budżetu.
Telewizyjny monitor osobisty DM50D CINEMA 3D oferuje bogatą gamę funkcji i idealnie nadaje się do pracy w biurze lub oglądania telewizji w domu. Dzięki złączu HDMI z monitora DM50D można korzystać bez komputera. Zamiast tego można podłączyć go do takich urządzeń 3D, jak konsola do gier, odtwarzacz Blu-ray™ lub dekoder STB. Niezależnie od podłączonego urządzenia monitor odtwarza trójwymiarowe treści bez ograniczeń, stosując przy tym niezwykle zaawansowaną funkcję konwersji obrazu 2D na 3D.
Zastąpienie konwencjonalnych matryc TN (Twisted Nematic) panelami IPS (In Plane Switching) pozwoliło rozszerzyć kąt widzenia w monitorze D237IPS, umożliwiając komfortowy wybór pozycji oglądania materiałów 3D. Panele IPS gwarantują też stabilne, pozbawione zakłóceń kolory niezależnie od kąta patrzenia. Spójność kolorów i jasność dopełniają znakomitą jakość efektu 3D.
Obraz 3D wyświetlany na monitorze D2000 jest generowany za pomocą bezokularowej technologii bariery paralaksy 3D, jak również dzięki zastosowaniu funkcji śledzenia ruchu gałek ocznych. To pierwszy na świecie monitor wyposażony w tę funkcję. Obecne bezokularowe technologie 3D zmuszają widzów do przebywania w ściśle określonym miejscu i oglądania obrazów pod ściśle określonym kątem, dopiero wtedy można dostrzec trójwymiarowy efekt. W przypadku monitora D2000 zastosowane rozwiązania pozwoliły wyeliminować to ograniczenie, dając widzom o wiele więcej swobody ruchu i zapewniając znacznie większy komfort podczas oglądania filmów.
Funkcja śledzenia ruchu gałek ocznych w monitorze D2000 realizowana jest za pośrednictwem specjalnej kamery zintegrowanej z monitorem, która wykrywa zmiany położenia gałek ocznych użytkownika w czasie rzeczywistym. Dzięki zebranym informacjom monitor oblicza kąt i miejsce przebywania widza, a następnie dostosowuje parametry wyświetlanego obrazu pod kątem optymalnej jakości efektu 3D.
LGe.pl
 
Do góry