Dvb-s/s2

zibi079

New member
Jak W temacie czym się różni DVB-S od DVB-S2?
Najważniejsza sprawa czy do takiego tunera w tv mogę bezpośrednio włożyć kartę cyfry + czy potrzebuje "modułu" (tak wogóle co to jest przejściówka jakaś)
Druga sprawa czy DVB-S w tv będzie działać ze spliterem??? (prawdopodobie bezprzewodowym)
Zastanawiam się jak to wygląda w praktyce karte cyfry+ wkładam do tv i antenę od satelity wpinam bezpośrednio do tv??? W tej chwili mam tunem podłączony przez HDMI a antenę "zwykłą" do cyfrowej tv naziemnej wpiętą w tv. Rozumiem, że Tv z DVB-S mają dwa wejścia antenowe jedno na satelite a drugie na zwykłą antenę?? do ctn??
Może to troche głupie pytania ale jestem laikiem w tym temacie.

Jestem otwarty na sugestie co do samego tv min 46 cali min 100hz max 3000-3500 pln 3D może być ale nie jest konieczne, jęzeli DVB-S działa tak jak myśle to kuszace jest usunięce tunera od cyfry więc tv powinien to mieć. Plazmy kuszą ceną ale czytałem, że nie można oglądać ich ze zbyt bliskiej odległości a mojej 2 letniej Córeczce bardzo cięzko to narazie wytułmaczyć, jeżeli to prawda to plazma odpada. Podświetlanie LED też nie jest moim wymogiem ale chyba nie ma tradycyjnych LCD tunerem z DVB-S.

Z góry Dziekuje za odpowiedzi i sugestie pozdr. zibi079
 

diuczysko

New member
Bez reklam
Tak na szybko DVB-S2 wspiera już kanały HD, jest więc obecnie obowiązującym standardem, gniazdo będzie dodatkowe w tv w gwintem (F). Co do modułu, to zazwyczaj telewizory mają tylko slot na moduł CI także jest on wymagany, pomimo, że cyfra nie paruje kart z modułąmi/tunerami. Co do spliterów to nie wypowiem się bo nigdy nie używałem, teoretycznie powinno działać, ale pewnie zależy to od konkretnego modułu CI i TV.
 

zibi079

New member
Dzieki serdeczne to już coś. Czyli w LC-46LE830E teoretyczne powinno działać dodatkowe wejście z gwintem tzn. koncentryk przykrecam to tv tak jak konwertera w satelicie?
 

robert12360

New member