Diagnostyka-poziom sygnału

budgge

New member
Bardzo proszę o wyjaśnienie do czego służy w menu -diagnostyka-poziom
sygnału i w jakiej skali pokazuje,gdyż ostatnio mam problem z pogorszeniem obrazu (,mój dostawca to UPC ) ale do sprawy wcześniej wchodząc w/w poziom sygnału miałem 86
teraz po zauważeniu pogorszenia obrazu mam poziom 66 a nawet 62
po wezwaniu technika i zrobieniu pomiarów stwierdził że wszystko jest OK
a jedynym objawem spadku sygnału cyfrowego jest pixelizacja która u mnie nie występuje mam wątpliwości jak to się ma do tej funkcji diagnostyki w TV i co oznaczają te wartości i jaki wpływ mają na obraz za wyjaśnienie z góry dziękuję
 

prezy

New member
Bez reklam
Jakość sygnału (jego poziom) jest najważniejszym parametrem sygnału cyfrowego. To ona odpowiada za poprawne wyświetlenie obrazu. Systemy i operatorzy telewizji dla danego sygnału ustawiają bitową stopę błędów BER tz. ile może być fałszywych bitów na wszystkie przesłane. Jeżeli BER jest na wysokim poziomie dekoder nie ma możliwości zdekodowania sygnału (nie potrafi odczytać tego co jest nadawane) Jeżeli BER dla danego sygnału jest przy jego granicy to wówczas występuje wspomniana pixeloza. Wysoki BER to po prostu brak sygnału.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
1. Zła infrastruktura sieci
2. Zakłócenia np. dodatkowe pole elektromagnetyczne wokół przewodów
3. Inny użytkownik (operator włączył do swojej usługi np. sąsiada z klatki obok i dzieli z Panem w jakiś sposób medium)
4. Modernizacja operatora
Tak czy owak może Pan reklamować usługę. Najpierw u operatora. jeżeli ten nie przyjmie reklamacji (proszę wszystko archiwizować, najlepiej na piśmie), potem reklamacja przez UKE.
Podsumowując:
Obecnie płaci Pan z usługę której tak naprawdę nie ma.
 

rudzik136

New member
Prezy...
Widzę, że temat sygnału telewizyjnego nie jest Ci obcy.
Proszę więc o wyjaśnienie mi mojego tematu (a może i znalezienie jakiegoś rozwiązania)
Mam TV satelitarną od Cyfrowego Polsatu, którą odbieram przez moduł CAM (od Cyfrowego Polsatu).
Jak kupiłem ten Polsat i ustawiłem z miernikiem to hulały wszystkie kanały. Średnio Siła sygnału wynosiła ok 85/100, a jakość 65/100, poziom błędów na większości kanałów wynosił 0, chociaż na TVN HD potrafił skakać do ok 500/2000 ale nie powodowało to pikselozy. Polsat HD miał 100/100 siłę i ok 80/100 jakość.
Na chwilę obecną jest problem tego typu, że kanały HD nie odbierają bo mają same błędy, a kanały SD działają wszystkie bez pikselozy ale mają dziwny poziom sygnału, bo Siła jest na poziomie 85/100, a jakość.... 2/100, 4/100, błędów 0. Czym może być to spowodowane? Pogodą? W instalacji nic się nie zmieniło... talerz, konwerter, kable nowe w lipcu zakładane. Czy może jest to jakiś problem operatora? a może TV?
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Na tunerach satelitarnych jest jest podawana jakość sygnału i siła sygnału

jakość sygnału jest to stosunek sygnału do szumu ,którą podaje się w db jest więc wartością logarytmiczną , na tunerach jest to podawane w procentach które są wartością liniową .Takie wskazanie jest jedynie orientacyjne bowiem jest to bardziej skala umowna niż rzeczywista i jest rożna u różnych producentów tzn. na jednym dekoderze może być 80 a na drugim 75

BER jest to poziom błędów i powinien być podawany w postaci potęgi liczby 10 ,pokazywanie go w postaci procentowej jest znowu takim uproszczeniem .Producenci dekoderów jeszcze bardziej to uprościli i wprowadzili kolory paska
zielony - brak błędów
żółty - błędy sporadyczne możliwe do skorygowania
czerwony - wysoka wartość błędów nie możliwa do skorygowania ,co w praktyce oznacza brak możliwości odbioru
 

rudzik136

New member
A jak to się do mojego przypadku? Da się odpowiedzieć na moje pytania? Dodam że obecnie często 'jakość sygnału' na kanałach SD podawana przez TV równa się 0 a kanały odbierają ok... Znikły mi wszystkie HD i nie wiem czy czekać na nie do lata czy iść do operatora czy szukać przyczyny w TV...
 

prezy

New member
Bez reklam
Prezy...
Widzę, że temat sygnału telewizyjnego nie jest Ci obcy.
Proszę więc o wyjaśnienie mi mojego tematu (a może i znalezienie jakiegoś rozwiązania)
Mam TV satelitarną od Cyfrowego Polsatu, którą odbieram przez moduł CAM (od Cyfrowego Polsatu).
Jak kupiłem ten Polsat i ustawiłem z miernikiem to hulały wszystkie kanały. Średnio Siła sygnału wynosiła ok 85/100, a jakość 65/100, poziom błędów na większości kanałów wynosił 0, chociaż na TVN HD potrafił skakać do ok 500/2000 ale nie powodowało to pikselozy. Polsat HD miał 100/100 siłę i ok 80/100 jakość.
Na chwilę obecną jest problem tego typu, że kanały HD nie odbierają bo mają same błędy, a kanały SD działają wszystkie bez pikselozy ale mają dziwny poziom sygnału, bo Siła jest na poziomie 85/100, a jakość.... 2/100, 4/100, błędów 0. Czym może być to spowodowane? Pogodą? W instalacji nic się nie zmieniło... talerz, konwerter, kable nowe w lipcu zakładane. Czy może jest to jakiś problem operatora? a może TV?

SNR jest bardzo ważny co do uwag poprzednika.
W Twojej sytuacji sprawa wygląda następująco:
Siła sygnału to po chłopsku siła Twojej instalacji od konwertera do tunera
jakość to siła z satelity do konwertera

Wbudowane mierniki przekłamują wartości.
W Twojej sytuacji masz następujące rozwiązania:
1. jeszcze raz ustawić instalacje z miernikiem zewnętrznym
2. Moduł CAM jest uszkodzony (często na niego użytkownicy narzekają)
3. Jest problem z konwerterem - wymiana na nowy w ramach gwarancji.

osobiście obstawiam 2 lub 3, więc nie czekaj tylko działaj.
 
Do góry