Cześć.
Walczę już z 2 tygodnie z brakiem dźwięku z TV do amplitunera poprzez HDMI ARC (netflix, smarttv). Wszystko podłączone jest dobrze HDMI ARC out ampli do HDMI ARC TV. Przewód HDMI też w nowszej technologii.
Wszystkie firmwary najnowsze.
I chu... brak dźwięku. TV widzi urządzenie, ale jest cisza.
No i wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum, żeby wyłączyć z prądu i amplituner i telewizor.
Tak zrobiłem i eureka jest dźwięk. Ale jest jedno ale. Wystarczy, że wyłączę amplituner i ponownie włączę i znów nie ma dźwięku.
Non stop wyłączać z prądu urządzenia to bez sens. Po optyku działa dobrze wszystko, ale on puszcza tylko dolby digital.
Ma ktoś z szanownych podobny problem?
Pzdr
Tutaj informacja od inżyniera Samsunga, ktoś dzwonił w podobnej sprawie.
He called via phone what he called "Top Engineers and Technical Support" people withing Samsung and the final outcome that I was given.... "Samsung TV's, the ARC, and HDMI-CEC are not totally compatible with any non-Samsung system. To the best of our knowledge, there is not a Home Theater Receiver that our systems are totally compatble with. The problem you are having is well known but still not addressed and fixed by Samsung Engineering". The best advice we can give is to complain and in the mean time, install an Optical cable from the TV to the HT Receiver and forget about the ARC and HDMI-CEC capabilities until this is fixed. Or.... you could do the System Reboot evertime the problem occurs and have it work for a little while".
Walczę już z 2 tygodnie z brakiem dźwięku z TV do amplitunera poprzez HDMI ARC (netflix, smarttv). Wszystko podłączone jest dobrze HDMI ARC out ampli do HDMI ARC TV. Przewód HDMI też w nowszej technologii.
Wszystkie firmwary najnowsze.
I chu... brak dźwięku. TV widzi urządzenie, ale jest cisza.
No i wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum, żeby wyłączyć z prądu i amplituner i telewizor.
Tak zrobiłem i eureka jest dźwięk. Ale jest jedno ale. Wystarczy, że wyłączę amplituner i ponownie włączę i znów nie ma dźwięku.
Non stop wyłączać z prądu urządzenia to bez sens. Po optyku działa dobrze wszystko, ale on puszcza tylko dolby digital.
Ma ktoś z szanownych podobny problem?
Pzdr
Tutaj informacja od inżyniera Samsunga, ktoś dzwonił w podobnej sprawie.
He called via phone what he called "Top Engineers and Technical Support" people withing Samsung and the final outcome that I was given.... "Samsung TV's, the ARC, and HDMI-CEC are not totally compatible with any non-Samsung system. To the best of our knowledge, there is not a Home Theater Receiver that our systems are totally compatble with. The problem you are having is well known but still not addressed and fixed by Samsung Engineering". The best advice we can give is to complain and in the mean time, install an Optical cable from the TV to the HT Receiver and forget about the ARC and HDMI-CEC capabilities until this is fixed. Or.... you could do the System Reboot evertime the problem occurs and have it work for a little while".