Denon AVR-2312 / AVR-2312 problem z aktualizacją

hopa

New member
Witam!

Od niespełna 2 miesięcy posiadam Denona AVR-2312. Do tej pory byłem bardzo zadowolony ze sprzętu. W piątek wymieniłem router (brakowało portów) i podłączyłem amp do sieci. Przy każdym starcie amplituner wyświetlał komunikat, że nowe oprogramowanie jest dostępne i pytanie czy aktualizować. Przez chwilę pomyślałem, aby wyłączyć automatyczne sprawdzanie aktualizacji - ale stwierdziłem, że dobrze jest wykonać jedną aktualizację (wiadomo jak teraz produkuje się soft - na szybko, a potem klient może sobie poprawić).

Zgodziłem się na aktualizację - wyświetlił się komunikat, że potrwa to 1/2 godziny i polecenie aby nie wyłączać zasilania i sieci w tym czasie. Po 40-50 min zauważyłem, że amplituner restartuje się i wyświetla komunikat "update retry". Po kilku restartach pojawił się komunikat "ConnectionFailed25". W tym czasie na pewno miałem stabilne połączenie sieciowe i zasilanie. Wyłączyłem amplituner i włączyłem ponownie - niby wszystko działa, ale uparł się aby aby ponawiać aktualizację (restart co 10-15 min) - nawet przy odłączonym kablu sieciowym.
Okazuje się, że na anglo- i niemiecko- języcznych forach można znaleźć kilka osób, które opisywał ten sam problem z AVR-1912 i AVR-2312. Próbowałem zastosować wszystkie pomysły, które tam znalazłem:
- reset amplitunera (trzeba przytrzymać Preset Channel 2 i 3 przy starcie),
- reset "sieci" (trzeba przytrzymać Preset Channel 1 i 3 przy starcie),
- wyłączenie funckji UPnP na routerze i ustawienie statycznego IP,
- podpięcie do sieci bezpośrednio (bez routera) na zewnętrznym IP,
Niestety nie przyniosło do żadnego rezultatu.

Zadzwoniłem do serwisu Horn i opisałem ten problem - twierdzą, że nic się nie da zrobić i trzeba wysłać do naprawy (minimum 2 tygodnie). Podłamuje mnie ta sytuacja - bo wygląda na to, że to są jakieś buble. Wielokrotnie aktualizowałem firmware w wielu różnych sprzętach i zawsze była to operacja zakończona sukcesem. Amp powinien ściągnąć sobie soft, sprawdzić sumy kontrolne i dopiero wtedy flashować. Z resztą nie licząc restartów co 10 minut wszystko działa prawidłowo - czemu nie pozwala wycofać się z update?

Czy ktoś miał taki problem z AVR-1912 / AVR-2312?
Czy ktoś w ogólne ściągał aktualizacje?
 

VIRUS21

New member
Czy ktoś miał taki problem z AVR-1912 / AVR-2312?
Czy ktoś w ogólne ściągał aktualizacje?
witam ja kupilem dwa dni temu 2312 i na szczecie dzieki twojemu postu nie zrobie aktualizacji

jesli przez neta nie idze, nie wiem czy jest taka mozliwośc sciagnąć aktualizacje na pena i zaktualizować Denona

http://firmware.denon-online.eu/
changelog of AVR2312
25.04.2012
Main 00.96
AirPlay doesn't operate, when a particular router is used.

When turn on the "Pure-direct" by the RDS broadcast of FM, the display is flickering.

03.02.2012
Main 00.95
Improvement of DPMS update.
Changed the default Internet radio station of PRESET CHANNEL3 from "1.fm Classical Musick" to "98.1 Klassik Radio FM".
07.11.2011
Main:00.94
Incorrect network behavior reported by Control4 programmer.

Coding in XML document with wrong Symbols.

Improvement of the error processing in DPMS.
Correction of AMX VIALL command.
Countermeasure of GUI defect in 1080i video.
Countermeasure of DM860 NAND Read Disturb.
Improvement of download time in DPMS.
Countermeasure of the Podcast play defect in Internet radio.
Countermeasure of problem concerning possibility of not operating correctly, when area of CNE increases and decreases.
Countermeasure of play defect of m4a file in WMP12.
02.09.2011
Main 00.92
The Trigger Out does not function when the following inputs are selected:GAME 2 & Tuner.
When becoming Standby mode if Network Standby is set to On, DM860 is reset.
 
Ostatnia edycja:

jurkas74

New member
W Marantzu (ten sam koncern) ten problem został naprawiony w styczniu:

18.01.2012
Main: 001150034

The firmware update is impossible via DPMS. And the error message of "Connection Fail 25" is displayed.
 

hopa

New member
Napisz w jaki sposób problem został naprawiony.
Czy konieczna była wysyłka do serwisu?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

jurkas74

New member
Nie napisałem, że miałem ten problem tylko że błąd "Connection Fail 25" został poprawiony w firmware ze stycznia. Z tego co czytałem na forach ludzie musieli wysyłać sprzęt do serwisu
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

mariocieszyn

New member
Hej HOPA
Miałem identyczną sytuacje z moim Denon AVR-2312.
Rozwiązanie okazało się bardzo proste pakujesz ampli w karton i do znajomego z neostradą. Na łączu z neo aktualizacja bez problemu. Ja posiadam Internet radiowy i w tym tkwił problem. Przypuszczam że to wina ustawień serwera mojego dostawcy neta bo po moich sygnałach, że coś jest nie tak coś zmienił i wszystko ok (może polokowane jakieś porty). Dodam jeszcze, że przed zmiana ustawień amplituner długo łączył się z siecią i miał problem z włączeniem radia internetowego (nawet 15 min), obecnie około 30 sekund i radio internetowe gra. Jeżeli problem nadal aktualny daj znać zapytam dostawce Internetu co zmienił w ustawieniach że pomogło. Pozdrawiam
 

hopa

New member
Profesjonalne firmy robią to tak, aby aktualizacja była bezpieczna.
Amp powinien najpierw sprawdzić połączenie, ściągnąć soft i dopiero przeładować. Firma Denon/Marantz nie ma o tym pojęcia.
Wysłałem sprzęt do naprawy gwarancyjnej (już prawie 3 tygodnie).
Czar marki Denon prysł - żałuję, że kupiłem ten złom.
Jeśli ktoś chętny sprzedam prawie nowy (gdy wróci z naprawy) z upustem 20% od ceny zakupu.
 

hopa

New member
Witam

W zeszłym tygodniu amplituner wrócił z naprawy. Wymieniono "płytę HDMI" - czyli cały mózg urządzenia (zawiera procesor, pamięć, kartę sieciową itp).

Ku mojemu zaskoczeniu radio internetowe od razu zaczęło działać. Poprzednio po kilku próbach zostawiłem temat na później - myślałem, że trzeba się gdzieś rejestrować lub wklepywać jakieś adresy - a tu zaraz po włączeniu widać większość stacji polskich i chyba kilkaset zagranicznych.

Jednak największym zaskoczeniem było brzmienie po kalibracji Audyssey. Ewidentnie fronty (Zensor7) grają głębszym basem. Poprzednio muzykę stereo często wspomagałem subwoferem i było słychać wyraźną różnicę po jego wyłączeniu. Teraz różnica jest niewielka, a na niektórych źródłach praktycznie żadna. Początkowo miałem mieszane odczucia czy to zmiana na lepsze - czy równowaga tonalna nie uległa zniekształceniu. Ale po kilku dniach stwierdziłem, że teraz to jest właśnie to.
Nie mam pewności czy to zasługa kalibracji Audyssey, gdyż w trybie "direct" słyszę również poprawę. Mam wrażenie, że poprzednio amp odcinał dół nawet po przestawieniu suba na OFF.

W czasie odsłuchów przed kupnem sprzętu, porównywałem wszystkie amplitunery (Denon 2312 vs Marantz 5006, Denon 1713 vs Pioneer 921), w trybie "direct". Jednak nie było miejsca gdzie sprzęty były dostępne jednocześnie. Dodatkowo sprawę komplikowało też kilka zestawów kolumn, które brałem pod uwagę. Nie słyszałem żadnej istotnej różnicy pomiędzy Denon 2312 a Marantz 5006, które konfrontowałem jednocześnie na 2 różnych zestawach kolumn. Być może egzemplarz sklepowy miał już nowszy soft, albo Marantz zawierał podobnego knota (podobno mają tą samą elektronikę).

W sumie dobrze, że amplituner przeszedł przez serwis bo fabryczne oprogramowanie zawierały błędy. Jednak marce Denon nic takiego nie powinno się przydarzyć.

Pozdrawiam
 

robak88

New member
Profesjonalne firmy robią to tak, aby aktualizacja była bezpieczna.
Amp powinien najpierw sprawdzić połączenie, ściągnąć soft i dopiero przeładować. Firma Denon/Marantz nie ma o tym pojęcia.
Wysłałem sprzęt do naprawy gwarancyjnej (już prawie 3 tygodnie).
Czar marki Denon prysł - żałuję, że kupiłem ten złom.
Jeśli ktoś chętny sprzedam prawie nowy (gdy wróci z naprawy) z upustem 20% od ceny zakupu.

Kupiłem Denona AVR-2113 i podczas pierwszego podpięcia zaktualizowałem soft. I to co piszesz że Denon nie ma pojęcia o aktualizacji jest nie prawdziwa. Nie wiem może to wprowadzili dopiero od modeli xx13. Jest tak jak powinno być: sprawdza połączenie -> ściąga soft -> aktualizuje. Nie miałem żadnych problemów z tym. Internet mam z Vectry.
 

hopa

New member
Wiem, że błąd w nowszych softach został usunięty. Jednakże wiedząc o problemie w wersji bodajże styczniowej firmware, Denon zostawił produkty na rynku przez co naraża klientów na problemy - często zaraz po kupnie.
Teraz już mi ciśnienie zeszło bo sprzęt gra świetnie - jednak konieczność wysyłki zabawki, gdy nie zdążyłem się jeszcze nią nacieszyć wzbudziła moją wściekłość.
 
Do góry