Czy warto przedłużać gwarancję na LCD?

mareggg

New member
Witam,
zwracam się do Was z zapytaniem, czy warto przedłużać gwarancję na kolejne lata? Standardowo producenci oferują gwarancję 2-letnią i jeżeli telewizor ma się zepsuć, to "padnie w tym czasie". Z drugiej strony wiemy, że coraz powszechniej mówi się o tym, że producenci "dbają o swoje interesy i tak produkują telewizory, aby wytrzymały okres gwarancji i zaraz po nim przedmioty "jakimś cudem" psują się. Przedłużenie gwarancji oferowane przez sklepy/producentów oczywiście kosztuje. Czy warto zatem przedłużać gwarancję i na jaki czas 2, 3, 4 czy 5 lat?
Pozdrawiam - Marek
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jeśli kupujesz modele uznanych firm, ja bym nie przedłużał, ale to akurat indywidualna potrzeba.
 

prezy

New member
Bez reklam
Wszystko zależy od wielu warunków:
Jaki to będzie tv?
Ile będzie pracował?
W jakich warunkach będzie pracował?
Ile będzie kosztował?
Jak będzie dopłata do gwarancji?
Jeżeli odpowiesz sobie na te pytania, zastanów się czy warto pakować się w dodatkową gwarancję. Oczywiście decyzję musisz podjąć sam.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No i najważniejsze, jakie są warunki tej przedłużonej ,, gwarancji''.
Bo najczęściej niewiele ma wspólnego z gwarancją.
 

wojtaszek_

New member
Jest spora różnica, np. w euro 5letni pakiet kosztuje ponad tysiaka!, (PANASONIC TX-L42DT60E) zaś w MM 360zł (podejrzanie mało - jest to ponoć gwarancja na tylko JEDNO uszkodzenie, potem wygasa).
Cały czas się zastanawiam czy warto? Jak się zepsuje dzień po 2letniej gwarancji producenta to kicha. 360zł mi nie szkoda, tylko czy to rzeczywiscie działa? Macie jakieś doświadczenia?
Ewentualnie czy istnieją przedłużone gwarancje bezpośrednio u producenta?
 

tdx

New member
Bez reklam
Interesuje cie przedłużona gwarancja czy gwarancja od uszkodzeń mechanicznych?

owszem istnieją.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Kazdy musi sobie sam odpowiedziec na to pytanie, ale tak jak koledzy pisza.
Podstawa to zapoznanie sie z warunkami umowy.
Ja wykupilem taka gwarancje i przy zalozeniu ze nie bedzie zadnych problemow z taka "polisa" (a te zawsze moga byc, jak to w zyciu) to uwazam ze to dobre rozwiazanie.
Trzeba sobie dobrze przeliczyc, przemyslec. Duzo zalezy od tego ile bedziemy korzystac z tv, jak i kiedy zamierzamy sprzedac.
To jest podobnie jak z ubezpieczeniem AC w aucie, w uproszczeniu i w zaleznosci od konkretnej umowy.
 

mareggg

New member
Dzięki za Wasze opinie w sprawie przedłużania gwarancji.
Z jednej strony kusi mnie, aby wykupić dodatkowy okres gwarancji, ale jak wczytać się w warunki takiego przedłużenia, to zawsze producent się "wykręca i wymiguje od odpowiedzialności" stosując jakieś warunki dodatkowe.
Pozdrawiam - Marek
 

wojtaszek_

New member
Do pięciu lat to masz 20% i nie masz limitu ilości zgłaszanych usterek <-- dotyczy EURO/Media Expert/Avansu (sprzęt naprawia Autoryzowany serwis producenta)

W Media Markt i Saturnie masz Gwarancję plus i wygląda to tak



Ale przeczytaj paragraf 4.3
http://www.mediamarkt.pl/lp/regulaminy/media/Regulamin_MM_A4_STARY_CZBIAE.pdf

Dzięki bardzo!
A Euro/ME naprawiają aż do skutku/albo wymiana, bez żadnej klauzuli i warunków jak MM?
Wspomniałeś jeszcze o opcji bezpośrednio u producenta.
 

tdx

New member
Bez reklam
naprawiają przez czas trwania polisy i nie jest obniżana wartość sprzętu nawet w 5 roku ale i ubezpieczenie jest droższe coś za coś...

A jaki producent Cię interesuje?
 

wojtaszek_

New member
naprawiają przez czas trwania polisy i nie jest obniżana wartość sprzętu nawet w 5 roku ale i ubezpieczenie jest droższe coś za coś...

A jaki producent Cię interesuje?

Już pisałem w poprzednim poście ;) Konkretnie PANASONIC TX-L42DT60E. Kiedyś robili darmowe akcje, ale jak przejrzalem net to ostatnio chyba w 2011 było...
To w MM by było w moim przypadku 360 a Euro 760zł - "trochę" długi regulamin http://www.euro.com.pl/warranty/165012984/REGSP1307_A5_3.pdf mówisz, że nie ma tajnych kruczków?
 

tdx

New member
Bez reklam
Korzystałem z Hestii i jest ok jeśli chodzi o przedłużoną gwarancję.
W Panasie na stronie nie ma nic o możliwości wykupienia gwarancji extra ale zadzwoń do Panasa i się dowiedź może będzie taniej 22 2953727
 

rob4u

New member
Pragne odnowic watek a w szczegolnosci temat ubezpieczenia od przypadkowych uszkodzen i mam nadzieje, ze jestem we wlasciwym temacie

Mozecie sie podzielic, jakie macie doswiadczenia z wywiazywaniem sie firm z ubezpieczenia od przypadkowych uszkodzen mechanicznych? Chodzi mi o f-my: Mondial, Ergo-Hestia oraz Warta. Osobiscie o Warcie mam dobre zdanie ale nie jest ono zwiazane z tego typu ubezpieczeniem. Ergo-Hestia dziala najdluzej u nas na rynku w tej dziedzinie. Mondial jest juz coraz rzadziej spotykany i z tego co widzialem proponowany glownie w Agito i Komputroniku a MM przeszl z Mondiala na Warte. Z innej strony Mondial i Ergo-Hestia dzisiaj to juz jedna grupa ubezpieczeniowa.

Mam swiadomosc, ze istotne jest dokladne zapoznanie sie z warunkami oraz prawidlowe zgloszenie zaistnialej szkody ale chcialbym uzyskac informacje od osob, ktore mialy do czynienia z tematem respektowania umowy, wyplacalnosci i stwarzaniem mniejszych problemow przy odszkodowaniu za przypadkowe uszkodzenie sprzetu.

Czy ktos, orientujacy sie w temacie, bylby uprzejmy spojrzec w detale i powiedziec, czy oprocz roznic we wkladzie wlasnym sa jakies istotne roznice warunkach ubezpieczenia Ergo-Hestia, Warty oraz Mondiala pod nastepujacymi linkami?

1. OleOle MPOW169_1410_4.pdf
2. Electro Electro.pdf
3. MM OWU_MM_Professional_WartaMM.pdf
4. Agito OWU_Agito.pdf


Mysle, ze dla tych, ktorzy maja male dzieciaki w domu jest to dosc istotna kwestia, bo koszt wymiany samej matrycy to pewnie 70% ceny tv :)

Korzystałem z Hestii i jest ok jeśli chodzi o przedłużoną gwarancję.
Widze, ze Hestia raczej wywiazuje sie z umow zwiazanych z gwarancja :) Ciekawe czy tak samo jest jesli chodzi o przypadkowe uszkodzenia?
 
Ostatnia edycja:
Do góry