Czego pragnie pokolenie Walkmana? Sony publikuje badania przeprowadzone wśród ....

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Czego pragnie pokolenie Walkmana? Sony publikuje badania przeprowadzone wśród dzisiejszych dwudziesto- i trzydziestolatków.
002__MG_0932.jpg


Na zlecenie firmy Sony, TNS OBOP przeprowadził badanie na temat polskiej kultury słuchania muzyki na urządzeniach przenośnych, którym 33 lata temu początek dał Walkman. W badaniu zapytano Polaków urodzonych pod koniec lat 70. i na początku 80. o wspomnienia i współczesne oczekiwania wobec przenośnych urządzeń audio. Okazuje się, że dla ponad 80% badanych posiadanie mobilnego odtwarzacza kasetowego w czasach przemian ustrojowych było głównym wyróżnikiem i symbolem dobrobytu i zarazem przedmiotem pożądania. Oznacza to, że Walkman Sony wyprzedził takie ikony popkultury jak klocki Lego (73%), samochód zdalnie sterowany (69%) czy nawet dżinsy z Pewexu (51%). Pokolenie Walkmana dobrze wspomina swoje dzieciństwo – zwłaszcza wspólną zabawę z przyjaciółmi – na którą wskazało 89% badanych.

Jeden przedmiot pożądania dla tak znaczącej większości reprezentatywnej grupy osób oznacza, że odkryliśmy wspólny mianownik dla ludzi w wieku od 25 do 35 lat. Skoro ten kasetowy przenośny odtwarzacz i pierwsze hity muzyczne zabierane ze sobą na wynos były tak ważnym elementem rzeczywistości, to myślę, że śmiało możemy mówić o „pokoleniu Walkmana” – powiedział Piotr Chojnowski, Lider Zespołu Badań Rynku Technology, TNS OBOP.

Fakt, że tak wiele osób wskazało właśnie na odtwarzacz Sony Walkman jako przedmiot pożądania, było dla mnie dużym zaskoczeniem. Z drugiej strony, gdy sięgam pamięcią do tamtych czasów, to trudno mi je sobie wyobrazić bez tego urządzenia – powiedział Łukasz
1237483996993.png


W ciągu ostatnich trzydziestu paru lat zmieniło się prawie wszystko – ustrój polityczny, zwyczaje, muzyka, ale przede wszystkim sposób myślenia i przyzwyczajenia społeczeństwa. Szybki postęp technologiczny spowodował, że bez elektroniki nie wyobrażamy sobie codziennego życia. Tym samym słuchanie muzyki na odtwarzaczu przenośnym nie jest już niczym szczególnym. Badanie wykazało, że zdecydowana większość respondentów (90%) słucha muzyki na przenośnym odtwarzaczu lub w telefonie Mimo że telefon komórkowy jest najczęściej używanym odtwarzaczem, to badania wskazały, że dla połowy respondentów (52%) samodzielny odtwarzacz zapewnia wyższą jakość dźwięku.

Zmieniły się również priorytety, które decydują o wyborze tego rodzaju urządzeń. Dobre odtwarzacze muzyczne według badanych powinny charakteryzować się przede wszystkim krystalicznym dźwiękiem (95%). Badania wskazują także, że na jakość dźwięku wpływa przede wszystkim marka odtwarzacza (64%) lub wzmacniacz cyfrowy (67%). Istotne było również, aby obsługa odbywała się za pomocą intuicyjnego menu (85%). Ważne też dla respondentów było, aby sprzęt nie wymagał przewodów do podłączenia go do komputera (72%), mógł odtwarzać multimedia na telewizorze (65%) i umożliwiał korzystania z aplikacji online (55%).
1237483996964.png


Zmienia się otaczający nas świat, ewoluują technologie, ale też codzienne potrzeby i oczekiwania. Dziś muzyka „na wynos” nie jest niczym szczególnym, ale istnieje zdecydowane oczekiwanie, żeby dźwięk był naprawdę dobrej jakości. Pokolenie Walkmana – dzisiejsi dwudziesto i trzydziestolatkowie – jest tego w pełni świadome i otwarcie tego oczekuje od dobrych odtwarzaczy przenośnych. Ciekawe jest też dzisiejsze podejście do rozrywki. Młodzi ludzie chcą, żeby technologie były jej nośnikiem – nie tylko audio, ale i wideo. I choć pokolenie Walkmana nie spędza czasu z przyjaciółmi w szkole czy na podwórku, to nie chce rezygnować ze wspólnej zabawy. Dziś gry i funkcje społecznościowe ma nam umożliwić sprzęt i dostępne na nim aplikacje. Odpowiedzią na te potrzeby jest najnowsza wersja odtwarzaczy muzycznych Sony Walkman z serii Z 1000.

Wzmiankowane nazwy firm i produktów mogą być znakami handlowymi odpowiednich właścicieli.
*WALKMAN jest zastrzeżonym znakiem handlowymi Sony Corporation.

sony
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Pokolenie Walkmana dobrze wspomina swoje dzieciństwo – zwłaszcza wspólną zabawę z przyjaciółmi – na którą wskazało 89% badanych.
Autor ma na myśli piaskownicę. To oczywiste. Dzieciństwo - piaskownica zasikana przez dzikie koty - zabawa z przyjaciółmi. Pamiętam.
2012r. - 33 lata = 1979r. Walkmen z nagrywaniem kosztował 100 usd i to było pięć pensji inżyniera.
Więxc do piaskownicy nam tego nie pozwalano zabierać.

Lego i jeansy z Pewexu to gadżety pokolenia 50'/60' a nie urodzonych po rzełomie 70/80.
Zaś czas przemian ustrojowych zaczyna się w roku 1989.
Wcześniej żadnych zmian ustrojowych nie zauważyłem.

Pozdrawiam Leadera Zespołu ... OBOP.
 

robertos80

New member
"Dziś muzyka „na wynos” nie jest niczym szczególnym, ale istnieje zdecydowane oczekiwanie, żeby dźwięk był naprawdę dobrej jakości. Pokolenie Walkmana – dzisiejsi dwudziesto i trzydziestolatkowie – jest tego w pełni świadome i otwarcie tego oczekuje od dobrych odtwarzaczy przenośnych"

oczekuje też, żeby unia zniosła te głupie ograniczenia głośności...
 
Do góry