Canon HV30 i JVC GZ-HD6 - która?

Grzesiek23

New member
Przymierzam się do zakupu kamery.

Zastanawiam się teraz nad Canonem HV30 i JVC GZ-HD6.

Miał ktoś styczność z tymi kamerami?


Obecnie posiadam Panasonica NV-GS70 i bardzo go sobie cenię.
Skłaniałbym się ku JVC z dwóch powodów:
1. Zapis na twardym dysku, który tutaj ma pojemność 120GB
2. Przetwornik 3CCD, a więc taki, jak w starym Panasonicu, czyli wiem, że mnie nie zawiedzie raczej :)

Jednak w rankingach przoduje Canon - z jakich powodów?
Zależy mi też, by nie było słychać szumów z mechanizmu taśmy czy też dysku.

Robienie zdjęć przez kamerę mnie nie interesuje, bo nie do tego celu kupuję kamerę.

Będę filmować różne okazje - wesela, komunie, jakieś wycieczki.
Niemniej jednak twardy dysk bardzo ułatwiłby mi życie ze względu na kopiowanie materiału do komputera.

Btw - GZ-HD6 to nowsza wersja od GZ-HD7?
 

worldidol

New member
Zdecydowanie najlepszą jakość obrazu wśród nośników kamer szczebla amatorskiego dadzą ci taśmy MiniDV. Ja wybrałbym Canona HV30 - posiadam HV20 i jestem bardzo szczęśliwy jako właściciel tego sprzętu. Mówisz jednak, że zależy ci na braku szumów. Tutaj, niestety, Canon zawodzi - jest bardzo głośną kamerą. Nie nagrasz bezszumowego dźwięku bez mikrofonu zewnętrznego.
 

worldidol

New member
Czy "zdecydowanie" to faktycznie zależy od widza - niektórzy nie słyszą różnicy między trójmegową MP3 a płytą CD. Dla przeciętnego (czyt. niewymagającego) użytkownika faktycznie różnica może nie być aż tak widoczna. Dla mnie jest spora i pomimo tego, że zapis na MiniDV jest najmniej wygodny w szybkim odtwarzaniu/edycji, nie wybiorę nic innego.
 

bankrootghost

New member
worldidol napisał:
Czy "zdecydowanie" to faktycznie zależy od widza - niektórzy nie słyszą różnicy między trójmegową MP3 a płytą CD. Dla przeciętnego (czyt. niewymagającego) użytkownika faktycznie różnica może nie być aż tak widoczna. Dla mnie jest spora i pomimo tego, że zapis na MiniDV jest najmniej wygodny w szybkim odtwarzaniu/edycji, nie wybiorę nic innego.

To, że Ty nie wybierzesz nic innego nie oznacza, że najlepszą jakość obrazu dadzą taśmy miniDV (przyjmuję Twoją definicję - nie będę się czepiał, że nośnik nie jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na obraz).
Podaj proszę na jakiej podstawie opierasz takie twierdzenie ?
 

worldidol

New member
Nie wiem jak to teraz wygląda w kamerach Standard Definition. Dla High Definition szybkość zapisu dysków twardych, kart pamięci i płyt jest cały czas zbyt niska by zapisać obraz w pełnej jakości. Taśma MiniDV działa zupełnie inaczej, tutaj występuje połączenie technologii cyfrowej z analogową - nie jest to zbyt wygodne (choć to kwestia gustu), ale dane zawsze "nadążają" się zapisać.
 

gajorro

New member
Podłączę się do dyskusji, bo ciekawa:) Posiadam kamerę Canon HV20 i jestem z niej dotychczas bardzo zadowolony. Jakość obrazu jest naprawdę dobra, optyka jak na amatorski sprzęt również. To, że przy pomocy tej kamerki i adaptera 35 mm powstaja filmy offowe, które wyglądają naprawdę "profi" o czymś świadczy. Kasetki wbrew pozorom są całkiem wygodne i można sobie ich nakupić ile wlezie:D Canon to bez wątpienia lepszy wybór niż JVC.

Został tu jednak poruszony temat wyższości kasetek nad innymi, nowocześniejszymi rozwiązaniami. Co mogę na ten temat powiedzieć - standard hdv ciągle wydaje mi się dojrzalszy niż avchd. MPEG2 w znacznie mniejszym stopniu obciąża komputer podczas edycji, zapewniając jednocześnie całkiem przyzwoitą jakość obrazu, aczkolwiek avchd ma jednak większy, dotychczas niewykorzystywany potencjał. I to na razie trochę widac w kamerach amatorskich, chociaz kamerki z serii sr sony czy hf canona pokazują, że przestaje to być regułą.

Niestety prawda jest taka (choć może się mylę:p), że dni kasetek są policzone. Także nowe kamerki "semi-profi" (a także te bardziej profi) zaczynają korzystac z innych rozwiązan, opartych na technologii flash (SxS, p2hd), które w zasadzie zapewniają już odpowiednią szybkość transferu danych. Doskonalym przykładem jest panasonic hvx 200 - bardzo fajna kamerka, zapisująca na kartach p2hd (100 Mbit/s.)
 

Grzesiek23

New member
@gajorro

A jak tam mechanizm nagrywania na taśmy? Słychać go coś?


Z jednej strony wrzucić sobie w kilkanaście (kilkadziesiąt) minut kilka godzin materiału to całkiem fajna sprawa.
Jednak zawsze jestem narażony na znaczną utratę danych.

W przypadku kaset miniDV stracę najwyżej godzinę materiału, więc ryzyko dużo mniejsze.

Mam na myśli tutaj ekstremalne przypadki, ale kto wie, czy akurat właśnie mnie nie dopadną (odpukać).


Różnica między CCD a CMOS jest jakaś znacząca?
Na czyją (nie)korzyść?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
http://www.jvc.pl/product.php?id=GZ-HD6EZ&catid=100047 - ja korzystam z tej kamery. Korzystam z niej w róznych warunkach i jestem bardzo zadowolony.
Obiektywy FUJINON są cenione na świecie i darzone zaufaniem przez kluczowych nadawców i firmy odpowiedzialne za ruchome obrazy. FUJINON posiada ponad 60% udział w profesjonalnym przemyśle HD. GZ-HD7 jest jedną z pierwszych kamer konsumenckich, w których zastosowano profesjonalny obiektyw FUJINON.

Przypomnę jedynie parametry :
Ultra kompaktowa kamera Full HD 1920 x 1080 z twardym dyskiem HDD o pojemności 120 GB, wyposażona w profesjonalny obiektyw FUJINON HD, 3 CCD, złącze HDMITM (v.1.3 x.v.Colour) i wyjście 1080/50P.
Jak dla mnie wystarczy.
Mam nagrania z nurkowania na PiPi na głębokosci 20 m, są z pystyni przy 40 stopniach ciepła , z nart przy minusowych temperaturach.
Najważniejsze że wystarcza pojemność i z jakości jestem bardzo zdowolony.
Sporo znajomych też korzysta i też są zadowoleni.

Kamera GZ-HD6 ma specjalny obiektyw zaprojektowany przez firmę FUJINON, lidera na rynku obiektywów profesjonalnych dla kamer HD. Obiektyw składa się z trzech asferycznych elementów i zapewnia jasność w całym zakresie zoomu. Dodatkowo, powierzchnia obiektywu jest pokryta specjalną powłoką Electronic Beam Coating (EBC), która niweluje zakłócenia powodowane przez odbicia światła od powierzchni, zapewniając wspaniałą transmisję światła i redukcję odbłysków i smużeń.

Trzy 1/5-calowe przetworniki CCD, po jednym dla każdego z kolorów podstawowych, czerwonego, zielonego i niebieskiego, gromadzą więcej informacji wizualnych aby zapewnić bardziej realistyczną reprodukcję kolorów. Piksele czerwone i niebieskie są przesuwne relatywnie do piksela zielonego, umożliwiając próbkowanie informacji o kolorze oraz pozwalając na 4-krotny udział piksela w zapisie obrazu.
  • 01hd7_f02_img01.jpg
  • 01hd7_f02_img02.jpg
    Ale oczywiscie decyzja należy do Ciebie.Jeśli nie masz zaufania - wybieraj inny model.
 

Grzesiek23

New member
@Kiki

A miałbyś możliwość wrzucenia jakiegoś sampla?

Ewentualnie stopklatki?


Jedyne, co mnie boli to to, że nie mam możliwości przetestowania żadnej z tych kamer i muszę na "czuja" wybrać najlepszą :)
 

viValdi

New member
Bez reklam
Grzesiu

z podanych przez Ciebie - kup Canon'a.
a jeśli nie jest to twój wybór, to poczytaj o powszechności stosowania formatu TOD.

i pomyśl o kamerkach AVCHD Sony, Canona i Panasonica

Po co ci kłopoty z JVC???
 

Grzesiek23

New member
@viValdi

Szczerze Ci powiem, że ile ludzi, tyle opinii (jak zawsze chyba).

Cóż, będę się chyba musiał przejść do Saturna i potestować kamery.


Powiedz mi jakie mogę kłopoty spotkać z użytkowaniem JVC?

Na marginesie będę obrabiać materiał w Pinnacle Studio, więc jeszcze poszukam o ewentualnych problemach tych kamer z tym programem.
 

viValdi

New member
Bez reklam
Grzesiu

w jakim formacie zapisuje materiał kamera JVC?
o ile się nie mylę jest to format TOD; nie HDV, nie AVCHD.
czy Pinnacle czyta ten format? do wersji Studio 11 nie; w wersji 12 podobno tak, ale sprawdź
jakie szczególne przewagi ma JVC?
musisz mieć 3CCD - Panas to ma
musisz mieć dysk - wszyscy to mają

pooglądaj, pomacaj i nie słuchaj nikogo :mrgreen:
kup co TOBIE pasuje.


ps
ja po prostu nie cierpię nachalnej sprzedaży
 
Do góry