CANON HV20-uwagi uzytkownikow

pietiagoras

New member
salat napisał:
Moja miała naklejki.
Dzięki!
Zaryzykowałem. Do sklepu dotarły 2 szt., obie dla klientów internetowych. I obie identycznie zapakowane, kompletne, wszystko w foliach itp, bez śladów użycia. W obu brak naklejek na obudowie ekranu LCD.
Cieszę się nową HV20. Pierwsze próby są powalające...
 

xoxer

New member
W koncu zaryzykowalem i kupilem kamere. Niestety nie padlem z zachwytu nad jakoscia obrazu. Wiem, ze kamera dopiero ujawni swoje mozliwosci przy wzglednie dobrym oswietleniu. Obecna pora roku nie sprzyja temu. W mieszkaniu mialem zapalone swiatla, ogolem 100W. Pierwszy plan ostry ale dalszy strasznie szumi. Przy ustawieniu 25P obraz jest szarpany... nie nadaje sie do nagrywania ruchliwego maluszka. Najlepszy obraz mialem na ustawieniu 50i - TV 50. Tryb Cine nie ma sensu w takim oswietleniu. Nie mam porownania do dobrej kamery SD wiec zgralem material i przekonwertowalem do DVD. Roznica na ekranie komputera jest widoczna ale dopiero widac ja na wiekszym TV. Mimo wszystko przy odpowiednim stosunku wielkosci do odleglosci roznica nie jest tak duza (zaznaczam ze chodzi o nagrania w sztucznym oswietleniu gdzie widac szumy w materiale HDV). Jakie mam jeszcze uwagi:
- dosyc wyrazny szum mechanizmu przesuwu tasmy
- nie ergonomiczny manualny zoom
- slyszalne kliki joystika na nagraniu

Na pewno musze dokupic statyw i zewnetrzny mikrofon. Na razie zgrywam w Vegasie bo jest najbardziej intuicyjny.. ale nie wiem czy nie sprobuje Premiera... Jak juz cos fajnego nagram i naucze sie to obrabiac to sie podziele probka ;)
 

pxl666

Member
Bez reklam
xoxer napisał:
W koncu zaryzykowalem i kupilem kamere. Niestety nie padlem z zachwytu nad jakoscia obrazu. Wiem, ze kamera dopiero ujawni swoje mozliwosci przy wzglednie dobrym oswietleniu. Obecna pora roku nie sprzyja temu. W mieszkaniu mialem zapalone swiatla, ogolem 100W. Pierwszy plan ostry ale dalszy strasznie szumi. Przy ustawieniu 25P obraz jest szarpany... nie nadaje sie do nagrywania ruchliwego maluszka. Najlepszy obraz mialem na ustawieniu 50i - TV 50. Tryb Cine nie ma sensu w takim oswietleniu. Nie mam porownania do dobrej kamery SD wiec zgralem material i przekonwertowalem do DVD. Roznica na ekranie komputera jest widoczna ale dopiero widac ja na wiekszym TV. Mimo wszystko przy odpowiednim stosunku wielkosci do odleglosci roznica nie jest tak duza (zaznaczam ze chodzi o nagrania w sztucznym oswietleniu gdzie widac szumy w materiale HDV). Jakie mam jeszcze uwagi:
- dosyc wyrazny szum mechanizmu przesuwu tasmy
- nie ergonomiczny manualny zoom
- slyszalne kliki joystika na nagraniu

Na pewno musze dokupic statyw i zewnetrzny mikrofon. Na razie zgrywam w Vegasie bo jest najbardziej intuicyjny.. ale nie wiem czy nie sprobuje Premiera... Jak juz cos fajnego nagram i naucze sie to obrabiac to sie podziele probka ;)

jak chcesz filmowac bez szumow to uzywaj trybu sunset w predefiniowanych - zero gain tylko musisz zadbac o dobre swiatlo.
jak chcesz filmowac w 24p to ruchy maluszka nie beda problemem - trzymaj kamere rowno i nie panoramuj za szybko.
jak chcesz zeby szum tasmy nie denerwowal to gadaj jak krecisz albo pusc muzyczke w tle.
rocker zooma mnie akurat nie przeszkadza - nauczylem sie go delikatnie naciskac. vegas rulez, premiere mi sie nie podoba. jak chcesz sie nauczyc roznych sztuczek w vegasie to poprostu wpisz "sony vegas" na youtube albo googlevideo - znajdziesz mnostwo ciekawych tutkow.noi tak dalej...jak chcesz sie czegos dowiedziec to wal
 

slimak

New member
Bez reklam
pxl666 Dobrze ci podpowiada.
Ja od siebie dodam, że w trybie automatycznym chyba lepsze rezultaty uzyskasz w trybie „światło punktowe” zamiast „sunset” (kolor!).
http://slimak.republika.pl/hv10.htm#Gain

Jeżeli przy tych ustawieniach będzie jednak trochę za ciemno, to musisz przejść z automatyki na ręczne ustawienia i ustawić +3,+6 dB.
http://slimak.republika.pl/hv10.htm#Gain%20zaawansowany


Co do dźwięku chyba lepiej będzie w ustawieniach kamery ustawić mniejszą czułość i używać słuchawek, niż puszczać muzykę. W ten sposób unikniesz nieciągłości utworu „zagłuszającego” po edycji materiału.

Ślimak
 

pxl666

Member
Bez reklam
slimak napisał:
pxl666 Dobrze ci podpowiada.
Ja od siebie dodam, że w trybie automatycznym chyba lepsze rezultaty uzyskasz w trybie „światło punktowe” zamiast „sunset” (kolor!).
http://slimak.republika.pl/hv10.htm#Gain

Jeżeli przy tych ustawieniach będzie jednak trochę za ciemno, to musisz przejść z automatyki na ręczne ustawienia i ustawić +3,+6 dB.
http://slimak.republika.pl/hv10.htm#Gain%20zaawansowany


Co do dźwięku chyba lepiej będzie w ustawieniach kamery ustawić mniejszą czułość i używać słuchawek, niż puszczać muzykę. W ten sposób unikniesz nieciągłości utworu „zagłuszającego” po edycji materiału.

Ślimak

no z dzwiekiem to jest kaplica wg mnie tak czy inaczej...nawet wlaczenie att niewiele pomaga z temacie dzwiekow przyciskow obudowy...mikrofon zewn odstawiony od kama tak jak w moim rigu zalatwia sprawe ale bywa to klopotliwe.
ALE nie ma co wymagac przy tej klasie sprzetu - ja sie ciesze obrazem i kombinuje jak osiagac najlepszy dzwiek i wsio.pozatym nawet kamera klasy xl xh sama nic nie nakreci - dobry operator zrobi dobry material i cienkim sprzetem.
 

slimak

New member
Bez reklam
A mikrofon bezprzewodowy? Zawsze jest maksymalnie blisko osoby mówiącej i maksymalnie daleko kamery. :)



Ja właściwie jestem zadowolony z dźwięku mojej kamery oprócz jednego przypadku nagrywania z użyciem wizjera (strasznie wtedy słychać moje oddechy). W mojej HV10 z guzików nagrywa się tylko czasami rec on/off. No ale ja mam kółko zamiast kursorów w menu.
 

pxl666

Member
Bez reklam
slimak napisał:
A mikrofon bezprzewodowy? Zawsze jest maksymalnie blisko osoby mówiącej i maksymalnie daleko kamery. :)



Ja właściwie jestem zadowolony z dźwięku mojej kamery oprócz jednego przypadku nagrywania z użyciem wizjera (strasznie wtedy słychać moje oddechy). W mojej HV10 z guzików nagrywa się tylko czasami rec on/off. No ale ja mam kółko zamiast kursorów w menu.
dobry mikroport to kilkaset zl...niemalo jak na amatorskie uzytkowanie..
codo hv10 to o ile sie nie myle masz majka pod obiektywem (frontem do planu), ja mam na gorze kamery i to jest lipa
 

slimak

New member
Bez reklam
Mikrofon mam od góry, nad wizjerem. Jak przytknę do wizjera oko to nos mam oparty o kamerę 3 cm od mikrofonu. ;-(
 

xoxer

New member
Dzieki za rady, bede musial potrenowac te ustawienia. Tryb sunset u mnie sie nie sprawdzi bo mam czerwone sciany a wtedy obraz bedzie przekolorowany, ale zobacze.
- Jaki polecacie program do konwersji materialu z Vegas'a na DVD?
- Jaki polecacie statyw (wysokosc, waga, marka)?
- A moze jest jakis plugin do Vegas'a co odszumia?
 

pxl666

Member
Bez reklam
xoxer napisał:
Dzieki za rady, bede musial potrenowac te ustawienia. Tryb sunset u mnie sie nie sprawdzi bo mam czerwone sciany a wtedy obraz bedzie przekolorowany, ale zobacze.
- Jaki polecacie program do konwersji materialu z Vegas'a na DVD?
- Jaki polecacie statyw (wysokosc, waga, marka)?
- A moze jest jakis plugin do Vegas'a co odszumia?
balans bieli zawsze mozesz zmienic w poscie.
jaka konwersja? renderujesz projekt z veggiego do mpeg2 i ewentualnie potem wrzutka do dvd architecta i produkcja...
statyw jak najciezszy i stabilny, on zreszta jest malo wazny - wazna jest glowica - mozna kupic ciekawe zestawy velbon za 300 ale ja polecam poszukac nawet uzywki bogen/manfrotto
veggi ma defaultowo cos do denoise ale zapomnij o tym - rozmywa obraz.poszukaj plagow np z BORIS FX
pozdro
 

xoxer

New member
MANFROTTO to za drogie dla mnie, moge sobie pozwolic na stawyw za max 250zl. Szukalem troche opini na internecie ale wszystko raczej dotyczy statywow pod lustrzanki. Choc mam lustrzanke (analog) to mimo wszystko statyw potrzebny jest mi do kamery. Rozpatruje statywy takie jak Slik SPRINT PRO 3-Way lub Velbon Sherpa 600. Nie mam doswiadczenia ze statywami i zupelnie nie wiem na co powininem zwracac uwage. Te statywy i tak sa dla mnie za drogie, wiec jakby ktos mial ciekawa propozycje z mniejsze pieniadze to bylbym wdzieczny.
 

pxl666

Member
Bez reklam
xoxer napisał:
MANFROTTO to za drogie dla mnie, moge sobie pozwolic na stawyw za max 250zl. Szukalem troche opini na internecie ale wszystko raczej dotyczy statywow pod lustrzanki. Choc mam lustrzanke (analog) to mimo wszystko statyw potrzebny jest mi do kamery. Rozpatruje statywy takie jak Slik SPRINT PRO 3-Way lub Velbon Sherpa 600. Nie mam doswiadczenia ze statywami i zupelnie nie wiem na co powininem zwracac uwage. Te statywy i tak sa dla mnie za drogie, wiec jakby ktos mial ciekawa propozycje z mniejsze pieniadze to bylbym wdzieczny.

no ale statyw pod lustrzanke z powodzeniem mozesz wykorzystac pod kamere co nie? chyba ze chcesz statyw z wozkiem (nietanio).
ja kupilem glowice manfrotto uzywke w swietnym stanie za 150 zl wiec niekoniecznie jest to ciezka kasa - allegro, gieldy, komisy...
 

xoxer

New member
No bez przesady ;) ja dopiero zaczynam, na flaycamy, zurawie i wozki przyjdzie pora... ;)
Chodzi mi o to, ze w wielu sklepach sa statywy do aparatow i osobno do kamer. Te dwa statywy co podalem wyzej to sa do aparatow i po prostu mam watpliwosci co maja te statywy do kamer takiego czego nie maja te do aparatow.
Szukalem manfrotto ale na razie na allegro nie ma zadnych uzywanych modeli...
 

pxl666

Member
Bez reklam
xoxer napisał:
No bez przesady ;) ja dopiero zaczynam, na flaycamy, zurawie i wozki przyjdzie pora... ;)
Chodzi mi o to, ze w wielu sklepach sa statywy do aparatow i osobno do kamer. Te dwa statywy co podalem wyzej to sa do aparatow i po prostu mam watpliwosci co maja te statywy do kamer takiego czego nie maja te do aparatow.
Szukalem manfrotto ale na razie na allegro nie ma zadnych uzywanych modeli...
statyw video pracuje plynnie - pozwala na plynne ruchy. pobaw sie paroma modelami to zobaczysz
 

xoxer

New member
pxl666 moj guru, a co sadzisz o takim wynalazku? < Manfrotto 785B MODO MAXI >. Moze za lekki, moze za niski? Jaka powinno byc minimum maksymlanej wysokosci statywu? 160 starczy? Jestem sredniego wzrostu +/-175cm. Niestety, nie jestem w stanie pobawic sie statywami bo w okolicy nie mam odp. sklepow.

Pozdrawiam
 

pxl666

Member
Bez reklam
xoxer napisał:
pxl666 moj guru, a co sadzisz o takim wynalazku? < Manfrotto 785B MODO MAXI >. Moze za lekki, moze za niski? Jaka powinno byc minimum maksymlanej wysokosci statywu? 160 starczy? Jestem sredniego wzrostu +/-175cm. Niestety, nie jestem w stanie pobawic sie statywami bo w okolicy nie mam odp. sklepow.

Pozdrawiam

nie jestem w stanie powiedziec nic o sprzecie ktorego nie dotykalem.jesli nie mozesz recznie sprawdzic jak dziala to upewnij sie ze sprzedawca wymieni cos niezgodnego z oczekiwaniami.jak chcesz miec dobrze to wybierz sie kiedys do wiekszego miasta i tam poszukaj.albo grzeb na alledrogo/swistaku/ebaju. statym powinien miec hak na spodzie - jak nanim powiesisz torbe to go ladnie przygwozdzisz do ziemi.
 

Zymek

New member
Kol.Slimak pisze
Ja od siebie dodam, że w trybie automatycznym chyba lepsze rezultaty uzyskasz w trybie „światło punktowe” zamiast „sunset” (kolor!).

W HV10 nie mam trybu "swiatło punktowe'.Czy chodzi o "żarówki"?

Jeżeli przy tych ustawieniach będzie jednak trochę za ciemno, to musisz
przejść z automatyki na ręczne ustawienia i ustawić +3,+6 dB.

Czyli jak jestem w P/AE/ to naciskam EXP i ustawiam ręcznie.Czy o to chodzi?
Niestety nie mam polskiej instrukcji i musze trochę pocwiczyć w tym temacie.
 

slimak

New member
Bez reklam
Zymek napisał:
W HV10 nie mam trybu "swiatło punktowe'.Czy chodzi o "żarówki"?


Rzeczywiście. W moim poprzednim Canonie ten program tak się nazywał. W HV10 dokładna nazwa brzmi „Ciemne tło”. Oryginalne zastosowanie tego programu to nagrywanie na ciemnym tle punktowo oświetlonych osób np. na estradzie w nocy.

Jeżeli przy tych ustawieniach będzie jednak trochę za ciemno, to musisz
przejść z automatyki na ręczne ustawienia i ustawić +3,+6 dB.

Czyli jak jestem w P/AE/ to naciskam EXP i ustawiam ręcznie.Czy o to chodzi?
Niestety nie mam polskiej instrukcji i musze trochę pocwiczyć w tym temacie.

Przy słabym oświetleniu jak jesteś w [P] musisz włączyć exp i tak ją ustawić by przy lekko naciśniętym guziku [photo] wyświetliły się parametry: 1/50 f 2,0. Od tego momentu pierwsze rozjaśnienie sceny o jeden krok [pokretło exp] spowoduje:

1/50 f 1,8 0dB

każde następne:

1/50 f 1,8 +1,5dB
1/50 f 1,8 +3dB
1/50 f 1,8 +4,5dB
....
.....
1/50 f 1,8 +24dB

Powyżej +3dB, +6dB obraz zaczyna szumieć.
Na mojej stronie jest to dokładniej opisane.
http://slimak.republika.pl/hv10.htm#Gain


Ślimak
 

Zymek

New member
Dzieki za cenne wskazowki.Tylko dzieki takiej wymianie spostrzezen na forum mozemy poznac lepiej te kamerki i wykorzystac mozliwosci w nich tkwiace.Zatem zapraszam innych uzytkownikow do dzielenia sie swoimi uwagami.Przy okazji zapytam jak wykorzystac funcje "zebra"?.
 
Do góry