Canon HV10 vs HV20

nowy 1507

New member
witam, mam pytanie do stałych bywalców tego forum, a mianowicie czy warto placic 1 tyś PLN wiecej za Canona HV20 w stosunku do ceny HV10 jesli zamierza sie uzywac kamerki do typowo amatorkich filmikow z wakacji itp. Jesli moge prosic o konkretne odpowiedzi w czym sie one roznia, i w czym Canon HV 20 jest lepszy od HV10. Z gory dzieki za odpowiedzi i nie zabijcie mnie odrazu ,ze smialem takie lamerskie pytanie tu zadac;)
 

Marcin_s

Member
10'tka jest ciemniejsza i ma mniej mozliwosci manualnych i nie ma trybu progresywnego... dla amatora odczuwalna bedzie tylko to ze bardziej "szumi" przy kiepskim swietle
 

nowy 1507

New member
dziekuje za tak szybkie odpowiedzi, w celu upewnienia zapytam czy przy stwierdzeniu ciemniejsza chodzi o to ze przy kiepskim swietle jakosc nagrywania sie pogarsza, i o co chodzi z trybem progresywnym? a raczej jego brakiem;)
czyli to sa glowne roznice miedzy nimi czy tak? jesli tak to chyba dla mnie jako lajkonika rezyserskiego hv10 wystarczy. pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
 

mobor

Banned
bzdury

Kamera HV20 nie jest jasniejsza tylko ELEKTRONICZNIE podbito tam zakres wzmocnien GAIN (do 27dB) - dzieki temu kamera jest (niby) jasniejsza ale w praktyce oznacza to wiecej szumów (równie dobrze mozna materiał rozjasnic sobie w komputerze).
Osobiscie mam HV10 (z wyboru a nie dlatego ze mnie nie było stać na HV20). NIGDY nie filmuję nawet na 15 dB ponieważ profanuje to możliwą do uzyskania jakosć obrazu
Oczywiscie- jesli ktoś umie tylko włączyć i wyłączyc nagrywanie i ma blade pojecie o tym czym jest przesłona, wzmocnienie, migawka i jak tego uzywac - nie wycisnie dobrego obrazu ani z HV10 ani z HV20....ani z żadnej innej kamery - choćby kosztowałą krocie...

W skrócie.

HV10 i HV20 mają TE SAME (kluczowe dla jakosci video !!) elementy które wpływają na jakość notowanego obrazu:

- matryca CMOS
- obiektyw
- DSP

W Hv20 doszły funkcje na których mi specjalnie nie zalezy (wejscia MIC i wyjscie słuchawkowe, HDMI) Odpowiada mi za to rozmiar HV10 - tzw chwyt pistoletowy. Dzięki temu kamera jest bardzo zwarta, nie wymaga upierdliwie dużej torby video (na upartego- zmiesci sie w kieszeni shortów)

Podkreslam raz jeszcze - jakosć obrazu (przy tych samych ustawieniach) jest z obu kamer- IDENTYCZNA
Do domowego uzytku (z takim nastawieniem kupowałem HV10) - HV10 wystarczy w 100% !!
 
Ostatnia edycja:

RyEk

New member
bzdury

Kamera HV20 nie jest jasniejsza tylko ELEKTRONICZNIE podbito tam zakres wzmocnien GAIN (do 27dB) - dzieki temu kamera jest (niby) jasniejsza ale w praktyce oznacza to wiecej szumów (równie dobrze mozna materiał rozjasnic sobie w komputerze).
Osobiscie mam HV10 (z wyboru a nie dlatego ze mnie nie było stać na HV20). NIGDY nie filmuję nawet na 15 dB ponieważ profanuje to możliwą do uzyskania jakosć obrazu
Oczywiscie- jesli ktoś umie tylko włączyć i wyłączyc nagrywanie i ma blade pojecie o tym czym jest przesłona, wzmocnienie, migawka i jak tego uzywac - nie wycisnie dobrego obrazu ani z HV10 ani z HV20....ani z żadnej innej kamery - choćby kosztowałą krocie...

W skrócie.

HV10 i HV20 mają TE SAME (kluczowe dla jakosci video !!) elementy które wpływają na jakość notowanego obrazu:

- matryca CMOS
- obiektyw
- DSP

W Hv20 doszły funkcje na których mi specjalnie nie zalezy (wejscia MIC i wyjscie słuchawkowe, HDMI) Odpowiada mi za to rozmiar HV10 - tzw chwyt pistoletowy. Dzięki temu kamera jest bardzo zwarta, nie wymaga upierdliwie dużej torby video (na upartego- zmiesci sie w kieszeni shortów)

Podkreslam raz jeszcze - jakosć obrazu (przy tych samych ustawieniach) jest z obu kamer- IDENTYCZNA
Do domowego uzytku (z takim nastawieniem kupowałem HV10) - HV10 wystarczy w 100% !!

Dokladnie.
Kazdy ma inne kryteria wyboru kamery.
W moim przypadku bylo to wrecz odwrotnie niz w przypadku Mobor'a.
- wejscie mic - bezwarunkowo muisialo byc
- wyjscie sluchawkowe - moze nie bezwarunkowo ale super sprawa, kontrola nad dzwiekiem
- stopka - w przypadku HV20 jest to goraca stopka/standard 2w1 - czyli mocowanie lamp, szyn, mikrofonow etc. - bezwarunkowo
- wielkosc/ksztalt - HV10 dla mnie za mala aczkolwiek super sprawa jezeli chodzi o przenoszenie, pewnie mozna zabrac ja wszedzie. HV20 nie jest duza ale w porownaniu do HV10 pewnie to gigant
- jezeli chodzi o wzmocnienie - wolalbym by w HV20 bylo max 18dB bo przy max GAIN wyglada to tragicznie juz na LCD kamery a co dopiero na TV/LCD
- HDMI - na razie nie mam LCDTV ale pewnie zakupie w przeciagu 1-2 lat wiec jak najbardziej zwlaszcza ze ceny nagrywarek BD lub HD na razie chore

Za ta cene przydalby sie jeszcze 3x przetwornik oraz drobne zmiany w sofcie - kontrola GAIN i WB
 

mobor

Banned
3 CCD ale PORZADNE (duże) wymuszają zawsze zmiany w torze optyki (musi być większa - i to sporo w porownaniu do tego co mamy obecnie)
Do swojej kamery podchodzę bardzo relaksacyjnie - nie mam zamiaru kupowac dodatkowych mikrofonów, lampek, statywików - nie mam po prostu takiej potrzeby.Ale rozumiem tych którzy do tematu podchodzą nieco inaczej niz ja
Tak czy inaczej - uważam, ze mozliwosci HV10 jak i HV20 są na tyle duże ze przy ich pomocy można stworzyć bardzo dobry technicznie materiał filmowy - nawet w odneisieniu do semiprofesjonalnych kamer HD w przedziale cenowym do 30-40tys zł
Są zresztą w necie materiały porównawcze które to potwierdzają
 

panjacek

New member
Proszę również zwrócić uwagę, że tryb progresywny w kamerze HV20 pozwala na dwukrotne wydłużenie czasu migawki, co daje możliwość pracy w trudniejszych warunkach, lub pozwala na zmniejszenie otworu przysłony.

Pozdrawiam
 

RyEk

New member
No wlasnie zapomnialem jeszcze o trybie progresywnym ktorego HV10 nie ma - przy kupnie nie bezwarunkowo ale mile widziane bylo

Jezeli chodzi o praktyczne uzycie progressive to w "ciemniejszych" nagraniach daje lekka poprawe = mniejsze uzycie GAIN - poprawia minimalnie wyglad "piaskownicy".
Fajna sprawa jest dla amatorskich producentow wlasnych produkcji gdzie progressive jest wskazany.
Rowniez dla osob, ktore ogladaja na ekranie monitora komputerowego - nie trzeba sie martwic o usuniecie przeplotu.
Jezeli natomiast robicie na koncu to jako DVD to wole 1080i - lepsza plynnosc na TV, nie ma efektu stroboskopowego.
 

darek53

New member
a ja mam pytanie
posiadam HV10 NTSC i trochę zazdroszczę hv20 trybu 24p
chciałbym spytac czy można tak obrobić w kompie materiał z hv10 zeby
wyglądął podobnie (filmowy charakter) jak z HV20 w 24p?
Jak ustawić w programach edycyjnych paletę barw aby jak najbardziej przypominało to film powiedzmy kinowy...

pozdrawiam
 

RyEk

New member
Tryb 24p a tryb CINE to 2 rozne rzeczy.
24p uzyskasz usuwajac softwareowo przeplot.
Natiomiast CINE tu musisz poeksperymentowac - zmniejsz znaczaco kontrast, pobaw sie regulacja jasnosci - kolory przy zmiane kontrastu stana sie bardziej plowiale/wyblakle.
Mozesz jeszcze poeksperymentowac ze zmiana nasycenia kolorow.
Efekt uzyskasz podobny.
Ale czy taki sam to sam sprawdz, pokombinuj to sie przekonasz.
 

viValdi

New member
Bez reklam
Niestety moja HC3 nie ma trybu 24p ale nie wydaje mi się, żeby to było odpowiednikiem usunięcie przeplotu.

Dla mnie "movie look" sprowadza sie do tego, że kolejne półobrazy pochodzą z jednej klatki a więc nie ma przesunięcia (czyli ząbków). Dla mnie kamera pracująca w trybie 24p powinna:
- gubić jedną klatkę na sekundę (PAL)
- z jednej "migawki" tworzyć jedną pełną klatke (albo dwa półobrazy ale bez przesunięcia)

Czy ktoś wie na pewno jak technicznie jest realizowany tryb 24p w kamerz wideo?
 

RyEk

New member
Nie napisalem ze usuniecie przeplotu to dokladnie to samo co 24p/25p lecz pytanie bylo "wygladal podobnie"
24p/25p film skladajacy sie z klatek z jednym polem. jest kilkametod usuwania przeplotu ale to nie to samo co "prawdziwy progressive"

z jednej "migawki" tworzyć jedną pełną klatke (albo dwa półobrazy ale bez przesunięcia)
to jest wlasnie jedna z metod usuwania przeplotu - interpolowanie 2 polpol i robienie jednego pola
Nie wydaje sie, ze "prawdziwa kamera progressive" wlasnie tak to nagrywala ale IMO, ze kamera pracuje od razu na calym polu bez rozgraniczania 2 +laczenie (tak sie nazywaja kamery NIE true progressive z mozliwoscia nagrywania wlasnie tak)
HV20 (podobno) jest kamera TRUE progressive czyli IMO pracuje tylko na jednym polu a nie na dwoch pol-polach. Stad dochodzi tez mozliwy krotszy czas naswietlania z 1/50 do 1/25s.
Jak jest faktycznie to sie musialby wypowiedziec ktos z branzy.

a "movie look" to raczej ogolna charakterystyka obrazu, doslownie = wyglad filmowy - mozna powiedziec malokolorowy/wyblaky czyli bardziej prawdziwy rzeczywistemu
Pewnie zauwazyles ze kamery nagrywaja IMO czerwien "za czerwona"
zielen "za zielona" w stosunku do tego co widzimy
Owszem taki "kolorowy film" robi wrazenie ale nie jest raczej odzwierciedleniem prawdziwej natury/rzeczywistosci.
A ze "movie look" to z reguly produkcja progressive to juz inna bajka.


Pozdro
 

panjacek

New member
W materiale z kamer 50 Hz usuwa się jedno pole interpolując drugie. Z reguły występuje tam tylko 25 ramek. Natomiast z kamer 60 Hz uzyskuje się 24 ramki poprzez pulldown, czykl powtarzając ramki dwa lub trzy razy. 60 nie jest podzielne przez 24. Wadą tego rozwiązania jest tzw efekt czkawki. Nowoczesne programy konwerterują z 60 na 24 pola bez tej wady, ale sposób ten nie jest mi znany.
 
Do góry