Budowa nagłośnienia do 2500zł.

LancerB1

New member
Witam wszystkich użytkowników.

Temat w zasadzie jest przekrojowy i może dotyczyć i soundbarów i stereo, i kina domowego, dlatego z góry przepraszam że być może piszę nie w tym dziale. Ponieważ w kwestii nagłośnienia jestem zupełnym laikiem, proszę o pomoc fachowców.

Posiadam kilkuletni TV Sony 50W829B i pora coś zrobić z dźwiękiem. Nie mam wielkich wymagań. Używam tylko TV naziemnej, korzystam z filmów streamingowych i materiałów przez USB. Nie zamierzam słuchać muzyki, czy budować jakiegoś centrum rozrywki. Ma nagłaśniać tylko TV. TV stoi w pokoju ~20m, z czego od lewej strony jest zaraz ograniczony ścianą, z prawej jest otwarta przestrzeń.

W zasadzie już na początku wykluczyłem soundbary. TV stoi na szafce, a pod nim jest tylko 3,5cm wolnego miejsca i nie wchodzi tam belka dźwiękowa. Przed TV też nie postawię, bo zasłoni czujnik pilota. Mam za to miejsce na kolumny, amplituner i głośnik centralny + opcjonalnie mam też jak postawić głośniki tylne.

Budżet mam niewielki (do 2500zł), ale i potrzeb nie mam dużych. I myślę, że cokolwiek kupię, będzie fajniej brzmiało niż telewizyjne głośniki.

Przeglądając oferty w zasadzie ograniczyłem się do dwóch opcji:
1. tańsza - zestaw Sony BDV-E4100 (przy tym odtwarzacz BR w zasadzie jest mi zbędny). Wiem jakie są ograniczenia tego modelu i nijak się ma on do prawdziwego kina domowego, ale myślę, że do moich potrzeb wystarczy.

2. Amplituner Pioneer VSX-534D + głośniki Wilson Cinematic 5.0

Zastanawiam się, czy zestaw 2. nie będzie overkillem.

- przy odtwarzaniu programów TV na głośnikach będzie chyba tylko stereo? Bo na DVB-T chyba żaden kanał nic innego nie oferuje?

- czy na tym modelu Pioneera będę mógł sygnał stereo skierować też na tylne głośniki, żeby nawet na zwykłym sygnale TV głośniki z tyłu nie były bezczynne?